SEO + UX = SXO? Obalamy mity i serwujemy fakty, by pomóc Ci zwiększyć sprzedaż!

Dodany 11 maja 2022

Poziom : podstawowy

SEO + UX = SXO? Sprawdźmy!

Mimo, że SXO znane jest już od prawie dekady, to jeszcze dzisiaj budzi wiele emocji. Dzieje się tak, ponieważ termin ten w ostatnich latach obrósł w wiele mitów i niedomówień, a nawet nadinterpretacji, z którymi postanowiliśmy się rozprawić.

Aby dobrze zgłębić temat SXO, powinniśmy wiedzieć co ten skrót właściwie oznacza.

SXO (Search Experience Optimization) to połączenie terminów SEO (ang. search engine optimization) i UX (ang. user experience). Upraszczając, poprzez SXO możesz nie tylko skutecznie przyciągnąć użytkowników wyszukiwarek poprzez zachęcenie ich do wejścia na Twoją stronę, ale także w kolejnym kroku możesz ich skłonić do dokonania konwersji, czyli do zakupu produktów i usług lub do wypełnienia formularza kontaktowego, formularza zamówienia, do zapisu do newslettera lub każdej innej aktywności na Twojej witrynie. SXO bazuje na pozytywnym doświadczaniu Twojej strony internetowej przez użytkowników sprowadzonych z działań pozycjonowania, a każda taka aktywność powinna zakończyć się konwersją satysfakcjonującą i dla użytkownika i dla Twojego biznesu.

Czy wiesz:

jakie funkcje powinno spełniać SEO? Co bardziej się liczy, zdobycie top 3 na słowa kluczowe z niszowym ogonem, czy wygenerowanie dużego ruchu na stronie? A może Twoim głównym celem powinno być prześcignięcie konkurencji w pozycjach wyników wyszukiwania w Google? A jaką rolę odgrywa UX? Ma sprawić, że strona będzie ładniejsza, a może bardziej trendy?

Niezmiernie łatwo w tym zakresie wpaść w pułapki. Nie wszystko złoto, co się świeci – to co u Twojej konkurencji się sprawdza, niekoniecznie musi u Ciebie. Podczas webinaru obalimy sporo mitów i wskażemy istotne fakty, których nie możesz pominąć projektując ścieżkę zakupową klienta. Musisz zawsze pamiętać, że w biznesie najważniejsza jest konwersja, a wszystkie działania muszą prowadzić do jej wzrostu.
SEO + UX = SXO? Obalamy mity i serwujemy fakty, by pomóc Ci zwiększyć sprzedaż! - zdjęcie nr 1

Czego dowiesz się na szkoleniu:

  • jak poprawnie wykorzystać analitykę i performance marketing,
  • ile należy czekać na efekty SEO i UX,
  • jaki zakres działań SXO powinien obejmować,
  • jak SXO powinno wpływać na konwersję,
  • jak nie wpaść w sidła modnych ofert SXO,
  • omówimy najczęstsze błędy mogące obniżać konwersję na stronie,
  • poznasz 5 najpopularniejszych mitów na temat SXO,
  • wskażemy Ci z jakich narzędzi powinieneś korzystać by badać user experience
    klienta.

Dla kogo jest ten webinar?

Dla wszystkich, którzy chcą aby ich witryna była efektywna. Chcą sprawnie przeprowadzać klientów przez ścieżkę zakupową, skutecznie zbierać leady i domykać transakcje sprzedażowe. Webinar dedykowany jest dla e-commerce, gdzie celem jest zwiększenie takich mierników jak wartość koszyka, wartość na użytkownika czy współczynnik konwersji.  Dla branży usługowej, gdzie celem jest zwiększenie liczby leadów, pobrań poradnika, czy zapisów do bazy mailingowej. Jak również dla serwisów contentowych, których celem jest zwiększenie czasu przebywania użytkowników na stronie lub przejście do powiązanych artykułów.

Zobacz webinar, poznaj mity i fakty o SXO i pozbądź się błędów blokujących sprzedaż na Twojej stronie.

Wypełnij fomularz i zobacz darmowy webinar

Możesz nie podawać danych do kontaktu handlowego i marketingowego i pozyskać poradnik w kwocie 99 zł. W tym celu napisz do nas na newsletter@verseo.pl.

Możesz wycofać je w dowolnym momencie, przykładowo kierując informację na ochronadanych@verseo.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań podjętych na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Administratorem danych osobowych jest Verseo sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Węglowej 1/3 (60-122 Poznań). Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na ww. adres lub elektronicznie na adres e-mail: ochronadanych@verseo.pl. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu nawiązywania relacji handlowych, w tym udzielenie odpowiedzi na zadawane pytania, podejmowania działań przed zawarciem umowy na Państwa wniosek oraz w przypadku wyrażenia zgody marketingowej w celu kierowania treści marketingowych i informacji handlowych, w związku z czym mają Państwo prawo do: dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania danych, wycofania zgody, możliwość żądania ich usunięcia i ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do Prezesa UODO. Więcej informacji w Polityce prywatności i Regulaminie newslettera.

Więcej o ochronie danych osobowych

Ogólna ocena uczestników:

( na podstawie 1 ocen )

Zobacz komentarze(0)

Autorzy

at atfunny

Anna Tratnerska

UX Analytics Expert

Z marketingiem na rynku międzynarodowym związana od 2004 r. Współpracowała z Tesco, Śnieżka, mBank, NeoBank, Furgonetka, grupa MTP, POLOmarket, Decathlon, Konsimo, Dealz i wiele innych. Posiada bogate doświadczenie w budowaniu strategii marketingowej, w optymalizacji konwersji, w analityce danych, SEO/SEM i UX. W Verseo zarządza zespołem Business Development, a w Collegium da Vinci wykłada UX, analitykę danych i digital marketing.

Kajetan Maciak kajetan maciak funny

Kajetan Maciak

Web Analytics & UX Specialist

Przygodę z marketingiem internetowym rozpoczął niemal 4 lata temu. Współpracował z takimi markami jak Decathlon, Santander Leasing Bank, CUK, Konsimo i wieloma innymi. Posiada doświadczenie w zakresie wsparcia e-commerce z zakresu UI/UX, analizie skuteczności a także wsparcia sprzedaży online i offline. Specjalizuje się w badaniu użytkowników stron internetowych, analityce ich zachowań i projektowaniu pozytywnego doświadczenia klientów online.

Podziel się artykułem ze znajomymi

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany