- Kampanie Google Ads – budżet mówi wszystko
- Co stanowi główne zalety tego typu kampanii?
- Kampanie Google Ads – inne zalety dla działań lokalnych:
- Kampanie Google Ads i określenie budżetu
Czy budżet rzędu 3000 zł na reklamę w internecie ma sens? Pytania o opinię na temat budżetów, to jedne z tych, które jako specjalistka kampanii Google Ads (a obecnie Product Designer) słyszę najczęściej. Właściciele firm, marketingowcy i specjaliści od sprzedaży w różnych branżach często głowią się nad tym jaki budżet przeznaczyć na działania online, szczególnie na początku swojej drogi z Google Ads. Dlatego postanowiłam rozwiać wątpliwości i opisać przykładową kampanię, którą, w takim budżecie, można stworzyć.
Kampanie Google Ads – budżet mówi wszystko
Kampanie Google Ads w budżecie 3000 zł idealnie sprawdzą się w przypadku firm działających lokalnie, w których jednak konkurencja jest trochę większa, więc należy powalczyć o swoją pozycję w wyszukiwarce. Może to być więc na przykład firma sprzedająca nieruchomości / deweloper w Poznaniu, czy innym większym mieście. Zakładamy, że poszukuje klientów w województwie wielkopolskim więc na taki obszar kierujemy reklamę.
W Verseo dla takich firm, w danym budżecie, najczęściej proponujemy reklamę w sieci wyszukiwania Google oraz remarketing. W zależności od konkretnego przypadku, lokalizacji i ruchu na stronie, zwykle na początku przeznaczamy około 20% budżetu na remarketing, a potem weryfikujemy te założenia i ewentualnie modyfikujemy w zależności od wyników.
Co stanowi główne zalety tego typu kampanii?

- możemy swobodnie określić lokalizację, gdzie wyświetlać się ma reklama oraz wykluczyć te miasta lub województwa, w których nie chcemy promować swojej oferty .Dostosowywujemy wyświetlanie się reklam w danym obszarze, dzięki czemu docieramy do potencjalnie najbardziej zainteresowanych osób. Eliminujemy więc przypadki, w których nasza reklama pojawiłaby się osobom, które szukają mieszkań w innym mieście.
- możemy w każdej chwili edytować treść reklamy, wprowadzając np. treści ważne z punktu widzenia odbiorcy lub nawiązując do aktualnych wydarzeń czy kusząc promocjami.
- co więcej, możemy w każdej chwili wstrzymać lub ponownie aktywować kampanię (jeśli np. dany etap sprzedaży się zakończy)
- jeżeli zaistnieje taka potrzeba, możemy dokładnie określić godziny i dni wyświetlania się reklam (na podstawie analizy klientów i czasu, w którym najczęściej szukają nowych mieszkań, możemy dostosować wyświetlanie się reklam właśnie w tych godzinach i dniach)
- możemy też wybrać lub wykluczyć urządzenia, na których mają wyświetlać się nasze reklamy (możemy np. wyświetlać je na komputerach, komórkach i tabletach, ale w razie czego, możemy wykluczyć niektóre z nich lub zmniejszyć stawki na tych, z których mamy kiepski ruch lub brak konwersji)
- możemy wybrać wiele słów kluczowych, ponieważ w ustawieniach założyliśmy wyświetlanie się reklamy tylko w okolicach Poznania, to nie musimy ograniczać się jedynie do kombinacji słów zawierających nazwę miasta, np.:
- mieszkanie dwupokojowe,
- nowe mieszkania,
- mieszkania trzypokojowe,
- tanie mieszkanie,
- mieszkanie na sprzedaż,
- mieszkanie pod klucz,
- itp.
- dodając rozszerzenia do reklam, takie jak np. rozszerzenie połączeń możemy ułatwić potencjalnym klientom kontakt z naszym przedstawicielem.
- w remarketingu możemy zastosować zupełnie inny przekaz niż w sieci wyszukiwania. Bazując na modelu ścieżki zakupowej klienta, w remarketingu możemy dostosować treści do tych, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę i zapoznali się z naszą ofertą.
Kampanie Google Ads – inne zalety dla działań lokalnych:
- za reklamę płacimy tylko wtedy kiedy ktoś w nią kliknie.
- w systemie Google Ads mamy możliwość mierzenia po jakich słowach kluczowych klienci wysyłają do nas zapytanie i dzięki temu starać się obliczyć koszt pozyskania 1 klienta.
- korzystając zarówno z systemu reklamowego Google Ads jak i systemu analitycznego Google Analytics, możemy dokładnie prześledzić co robią użytkownicy na naszej stronie i w jaki sposób na nią trafiają.
- dzięki śledzeniu i monitorowaniu ruchu, możemy podejmować decyzje pozwalające na obniżenie kosztów reklamy. Na przykład sprawdzając które słowa kluczowe generują nam sprzedaż, możemy wstrzymać te mniej skuteczne słowa i obniżyć koszty lub mieć dodatkowy budżet na testy nowych słów.
- podczas trwania kampanii mamy stały dostęp do jej wyników i możemy szybko reagować na zmiany rynkowe czy zmiany w zachowaniach użytkowników. Widzimy też jak spadek czy wzrost naszych cen działa na decyzje o zakupie mieszkań
- w systemie ustawiamy maksymalny dopuszczalny budżet, który chcemy przeznaczyć na reklamę, dzięki czemu mamy stałą kontrolę nad budżetem reklamowym.
- możemy testować różne przekazy reklam i sprawdzać jakie treści i w jaki sposób ułożone teksty reklam performują najlepiej.
- zbieramy dokładne informacje o tym, co najlepiej sprawdza się w przypadku naszej firmy. Dzięki temu wiemy na przykład które słowa kluczowe warto wykorzystać również w procesie pozycjonowania naszej witryny.
Kampanie Google Ads zapewniają wysoką konkurencyjność w wyszukiwarce Google, jako, że dzięki reklamom twoja strona może plasować się u góry wyników, zwiększając tym samym liczbę osób ją odwiedzających. Jest to jeden z szybszych “patentów” na to by zaistnieć w oczach potencjalnych klientów, szczególnie jeśli nasze oferty są sezonowe lub mogą wkrótce nie być już dostępne.
Co więcej, jeżeli działamy na stosunkowo konkurencyjnym rynku, musimy wziąć pod uwagę, że grono naszych konkurentów prawdopodobnie korzysta już z kilku kanałów reklamowych. Nie oznacza to jednak, że by się przebić musimy zainwestować w kampanię jak największy budżet. Liczy się bowiem optymalizacja kampanii, polegająca na analizie wyników i stawek i ich dostosowywanie pod zachowanie uzytkowników.
Trzeba również pamiętać o tym, że budżet jest ważny, ale jakość kampanii też ma znaczenie, ponieważ wysokiej jakości kampania (zgodna z zasadami google i zbudowana w oparciu o dobre praktyki) pozwala w efekcie końcowym wyświetlać się na wysokich pozycjach za nieco niższe stawki (niż gdyby reklamy były kiepskiej jakości). Ważne więc, by dbać przede wszystkim o jakość i stosować się m.in do rekomendacji Google, które pojawiają się na koncie oraz wypracowanych przez doświadczenie specjalisty dobrych praktyk.
Kampanie Google Ads i określenie budżetu
Jeżeli więc ktoś zapyta czy kampania za 3000 zł ma sens dla firmy lokalnej z większą konkurencją, to zdecydowanie tak! W Google Ads mamy tę możliwość by kontrolować koszty pozyskania klientów i ściągania ruchu na stronę, dzięki czemu możemy odpowiednio dopasować budżet i jeśli np. zajdzie potrzeba, obniżyć go, lub chcąc zebrać w danym okresie więcej zapytań odpowiednio go zwiększyć.
Nie musimy jednak “wróżyć z fusów” i przeznaczać ogromnych budżetów na kampanię, nie wiedząc w jaki sposób działa konkurencja. Po upływie pierwszego miesiąca prowadzenia kampanii powinniśmy zebrać odpowiednio dużo danych, tak aby w kolejnym okresie móc łatwiej określić potrzebny budżet.
Podsumowując, reklama w Google daje nie tylko możliwość dotarcia do klientów wtedy kiedy szukają danej usługi / produktu, ale dostarcza również wielu informacji na temat trendów, zachowania rynku czy konsumentów. Dzięki temu właściciel firmy może podejmować również inne decyzje na podstawie tych danych i tym samym ograniczać koszty, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczać na te rozwiązania, które rzeczywiście działają.
Marixi Media
12 listopada 2020 o 11:09
Jaki budżet dla biznesu lokalnego (hydraulik, fryzjer) jest na początek najlepszy Waszym zdaniem?
Maciej Popiołek
12 listopada 2020 o 13:58
Sporo zależy od lokalizacji. Dla fryzjera czy hydraulika w takim mieście jak Poznań 2000 – 2500 złotych budżetu powinno wystarczyć, by mieć pełne ręce roboty. 🙂