Nasza obietnica: ciężka praca, pełne raportowanie, lepsze wyniki i partnerska relacja
ze specjalistą Google Ads. Cennik pakietów Verseo to:
od 599 PLN
(obsługa miesięcznie)
dla budżetu Google Ads do
2 000 zł
Projekt i budowa architektury kampanii, 1200 zł na start dla każdego nowego konta, gratis banery reklamowe na start.
od 1 000 PLN Koszt obsługi kampanii przez certyfikowanego, doświadczonego eksperta. W zakres działań wchodzi m.in: stworzenie architektury reklam, planowanie strategii, stały kontakt, rekomendacje rozwojowe i bezpośrednie działania na koncie, aby zwiększać skuteczność i sprzedaż.
(obsługa miesięcznie)
dla budżetu Google Ads
od 4 000 PLN
Kwota, jaką przeznaczasz miesięcznie na budżet reklamowy w Google Ads. Jest pobierana całkowicie przez Google na rzecz Twoich reklam i nie obejmuje prowizji za obsługę. Budżet możesz opłacać samodzielnie bezpośrednio w Google Ads lub zlecić to nam.
Zyskaj aktywne wsparcie eksperta, dostęp do wszystkich typów kampanii i reklamy oparte o najnowsze metodologie działań.
od 1 500 PLN Koszt obsługi kampanii przez certyfikowanego, doświadczonego eksperta. W zakres działań wchodzi m.in: stworzenie architektury reklam, planowanie strategii, stały kontakt, rekomendacje rozwojowe i bezpośrednie działania na koncie, aby zwiększać skuteczność i sprzedaż.
(obsługa miesięcznie)
dla budżetu Google Ads
od 8 000 PLN
Kwota, jaką przeznaczasz miesięcznie na budżet reklamowy w Google Ads. Jest pobierana całkowicie przez Google na rzecz Twoich reklam i nie obejmuje prowizji za obsługę. Budżet możesz opłacać samodzielnie bezpośrednio w Google Ads lub zlecić to nam.
Optymalny pakiet dla firm szukających skutecznych rozwiązań reklamowych i decyzji marketingowych opartych o dane, by podnieść sprzedaż.
od 2 500 PLN Koszt obsługi kampanii przez certyfikowanego, doświadczonego eksperta. W zakres działań wchodzi m.in: stworzenie architektury reklam, planowanie strategii, stały kontakt, rekomendacje rozwojowe i bezpośrednie działania na koncie, aby zwiększać skuteczność i sprzedaż.
(obsługa miesięcznie)
dla budżetu Google Ads
od 15 000 PLN
Kwota, jaką przeznaczasz miesięcznie na budżet reklamowy w Google Ads. Jest pobierana całkowicie przez Google na rzecz Twoich reklam i nie obejmuje prowizji za obsługę. Budżet możesz opłacać samodzielnie bezpośrednio w Google Ads lub zlecić to nam.
Rozwiązanie dla firm szukających maksymalizacji liczby konwersji, skalowania przychodów i obniżenia kosztów CPC.
Operujesz na wyższych budżetach?
Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie najlepszy? Skonsultuj się z nami!
Wszystkie kwoty są kwotami netto w PLN.
Projekt i budowa kampanii Google Ads (AdWords), dobór strategii, pomoc przy instalacji kodów śledzenia, integracja z Google Analytics, pomoc przy założeniu konta Google Merchant Center.
Kampania Google Ads jest narzędziem, dzięki któremu dotarcie do potencjalnego klienta jest natychmiastowe. Ile kosztuje reklama w Google? Budżet jaki powinniśmy przeznaczyć na działania reklamowe w wyszukiwarce Google jest dowolny. Nie ma określonego kosztu takiego działania, a ustalenie budżetu uzależnione jest od wielu czynników.
Kampania Google Ads dzieli się na kilka kanałów dotarcia do docelowego klienta.
Warto wspomnieć, iż w sieci reklamowej możemy łączyć wszystkie powyższe typy kierowań reklam. Strategia ta niekiedy pozwala na jeszcze lepsze określenie grupy docelowej, do której ma trafić nasza reklama.
Kampania Google Ads posiada kilka modeli rozliczeniowych, które wykorzystywane są w powyższych typach kampanii. Warto poznać je wszystkie, a z pewnością pomoże to nam w osiągnięciu zamierzonego celu. Nie ma bowiem jednej dobrej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje reklama w Google.
Najbardziej popularnym modelem rozliczeniowym jest CPC (cost per click) – oznacza on płatność dopiero w momencie, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Wyświetlenie przekazu, nie powoduje więc żadnych dodatkowych kosztów. Tutaj warto wspomnieć, że reklamodawcy wykorzystujący model CPC, określają również max jaki mogą zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę, tak zwane Max CPC. Często jednak kwota za kliknięcie jest dużo niższa niż sugerowany max jaki możemy zapłacić. Ostateczną sumę jaką ponosimy za jedno kliknięcie jest rzeczywiste CPC.
Rzeczywiste CPC – to minimalna kwota jaką ponosimy w aukcji, aby utrzymać pozycję.
W modelu CPC możemy samodzielnie określić stawki za kliknięcie, lub skorzystać z automatycznego określania stawek.
Istotną kwestią w planowaniu budżetu kampanii Google Ads w modelu CPC jest zaplanowanie budżetu oraz określenie stawek.
Google daje swoim użytkownikom bezpłatne narzędzie do planowania kampanii Planer słów kluczowych. Narzędzie pomaga nie tylko w określeniu Max CPC, ale także pomaga szukać odpowiednich haseł, które moglibyśmy użyć w kampanii.
Poniżej przykładowe słowa kluczowe z narzędzia:
W kampanii Google Ads zakładamy budżet miesięczny. Wyodrębniamy także budżet dzienny, dzięki temu system Ads będzie wyświetlał reklamy, aż do wyczerpania budżetu. Po wyczerpaniu dziennego budżetu reklamy wstrzymują się do dnia następnego. Budżet dzienny traktowany jest jako średnia, zatem może wydarzy się tak, że zostanie wykorzystany nawet podwójnie, kiedy system Ads zauważy większy ruch. Nie musisz jednak obawiać się, że podwoi to Twoje miesięczne wydatki. Gdy system zadecyduje wydanie większego budżetu dziennego w kolejne dni kiedy ruch będzie mniejszy, zaoszczędzi wydaną kwotę.
Jak już wcześniej wspominałam budżet Ads może być nieograniczony i uzależniony od celu jaki chce osiągnąć reklamodawca. Kampania Google Ads dzięki swojej wielokanałowości może docierać do bardzo dużej grupy odbiorców, a co za tym idzie skłonić potencjalnego klienta do wykonania konwersji, która jest celem naszych działań w Internecie.
Mamy różne typy konwersji, np. zakup, wysłany formularz, wejście w odpowiednią zakładkę, zapisanie się do newslettera, telefon z reklamy, etc. Kampania może skupiać się na konwersji, ale także brandzie, czyli budowaniu świadomości marki.
Poniżej przedstawiam przykład kampanii lokalnej, gdzie budżet miesięczny nie przekracza 1000 zł w miesiącu, a efekty jej działań skutkują wzrostem zapytań na stronie, oraz zdecydowany przyrost liczy wykonanych połączeń telefonicznych.
Branża: usługi/szkolenia
Główny kanał: Kampania w sieci wyszukiwania
Model rozliczeniowy: CPC
Konwersja: Wysłany formularz
Jak widać na załączonym obrazie kampania wydaje około 700 zł w miesiącu, a oczekiwane efekty są dla klienta satysfakcjonujące i wyniosły 17 konwersji na stronie.
Teraz już znasz schemat planowania działań i tego ile kosztuje reklama w Google, zatem nie czekaj i zacznij reklamować się z Ads już dziś!
Choć w odniesieniu do kampanii Google Ads często mówi się o licytacji stawek, to na końcowy koszt za kliknięcie wpływa nie tylko deklaracja maksymalnej kwoty, który jesteśmy zapłacić za jedno kliknięcie na reklamę. Równie ważny jest wynik jakości kampanii.
Na koszt kliknięcia wpływa maksymalna kwota, jaką jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie oraz wynik jakości kampanii. Zależność pomiędzy tymi czynnikami wyrażana jest zazwyczaj takim wzorem:
[maksymalna kwota za kliknięcie] x [wynik jakości kampanii] = koszt pojedynczego kliknięcia
Jakie elementy składałyby się zatem na wynik jakości kampanii? Za najważniejsze można uznać:
Czynnikiem w dużym stopniu wpływającym na koszt kliknięcia, na który jednak osoba prowadząca kampanię nie ma wpływu, jest konkurencyjność danej branży. Reklamując np. kancelarię prawną w dużym mieście nie osiągnie się raczej stawki 0,29 zł za kliknięcie, nawet przy bardzo wysokim wyniku jakości kampanii. Natomiast dobrze skonfigurowana i prowadzona kampania Ads może zapewnić lepsze pozycje i efekty przy niższych kosztach.
Konkurencyjność panująca w branży jest istotnym elementem, który musi być brany pod uwagę w przypadku planowania budżetu na kampanię. Ograniczony budżet w przypadku konkurencyjnych branż może oznaczać brak satysfakcjonujących efektów kampanii i w konsekwencji zniechęcenie do Google Ads.
Czy budżet rzędu 3000 zł na reklamę w internecie ma sens? Pytania o opinię na temat budżetów to jedne z tych, które jako specjalistka kampanii Google Ads (a obecnie Product Designer) słyszę najczęściej. Właściciele firm, marketingowcy i specjaliści od sprzedaży w różnych branżach często głowią się nad tym, jaki budżet przeznaczyć na działania online, szczególnie na początku swojej drogi z Google Ads. Dlatego postanowiłam rozwiać wątpliwości i opisać, czy tania reklama w internecie może przynosić efekty.
Kampanie Google Ads w budżecie 3000 zł idealnie sprawdzą się w przypadku firm działających lokalnie, w których jednak konkurencja jest trochę większa, więc należy powalczyć o swoją pozycję w wyszukiwarce. Może to być więc na przykład firma sprzedająca nieruchomości / deweloper w Poznaniu czy innym większym mieście. Zakładamy, że poszukuje klientów w województwie wielkopolskim, więc na taki obszar kierujemy reklamę.
W Verseo dla firm w danym budżecie najczęściej proponujemy reklamę w sieci wyszukiwania Google oraz remarketing. W zależności od konkretnego przypadku, lokalizacji i ruchu na stronie, zwykle na początku przeznaczamy około 20% budżetu na remarketing, a potem weryfikujemy te założenia i ewentualnie modyfikujemy w zależności od wyników. Dzięki przyjęciu takiej strategii nawet tania reklama w internecie często przynosi dobre rezultaty.
Kampanie Google Ads zapewniają wysoką konkurencyjność w wyszukiwarce Google, jako że dzięki reklamom twoja strona może plasować się u góry wyników, zwiększając tym samym liczbę osób ją odwiedzających. Jest to jeden z szybszych “patentów” na to, by zaistnieć w oczach potencjalnych klientów, szczególnie jeśli nasze oferty są sezonowe lub mogą wkrótce nie być już dostępne.
Co więcej, jeżeli działamy na stosunkowo konkurencyjnym rynku, musimy wziąć pod uwagę, że grono naszych konkurentów prawdopodobnie korzysta już z kilku kanałów reklamowych. Nie oznacza to jednak, że by się przebić musimy zainwestować w kampanię jak największy budżet. Liczy się bowiem optymalizacja kampanii reklamowych, polegająca na analizie wyników i stawek i ich dostosowywanie pod zachowanie użytkowników.
Trzeba również pamiętać o tym, że budżet jest ważny, ale jakość kampanii reklamowych też ma znaczenie, ponieważ wysokiej jakości kampania reklamowa (zgodna z zasadami google i zbudowana w oparciu o dobre praktyki) pozwala w efekcie końcowym wyświetlać się na wysokich pozycjach za nieco niższe stawki (niż gdyby reklamy były kiepskiej jakości). Ważne więc, by dbać przede wszystkim o jakość i stosować się m.in. do rekomendacji Google, które pojawiają się na koncie oraz wypracowanych przez doświadczenie specjalisty dobrych praktyk.
Dla mniejszych lub średniej wielkości sklepów częstym budżetem początkowym proponowanym przez specjalistów Google Ads jest 5000 zł. (oczywiście zależy on od branży, dlatego na potrzeby tego artykułu wybraliśmy profil sklepu, który zdecydowanie mógłby rozpocząć od takiej sumy).
Współpracując ze sklepami online bierzemy przede wszystkim pod uwagę wielkość sklepu (tj. liczbę produktów, które chcemy reklamować), konkurencyjność branży, typy i ceny produktów oraz ścieżkę zakupową klienta. Dostosowywujemy więc rodzaj kampanii oraz treści reklamowe do tego co i gdzie promujemy, na jakim etapie ścieżki zakupowej znajduje się klient, a także do tego, czy reklamujemy produkty kupowane regularnie, czy jednorazowo. Do promowania sklepów online najczęściej wykorzystujemy:
W zależności od celu i przypadku, budżet 5000 zł zostaje odpowiednio podzielony na powyższe rodzaje kampanii. Najczęściej największa część budżetu (nawet do 70%) przydzielona zostaje do kampanii produktowej (gdyż ten typ kampanii jest najskuteczniejszą metodą promocji sklepów online oraz motorem napędowym ruchu i sprzedaży na stronie).
Kolejne około 20% budżetu przeznaczamy na remarketing (tutaj warto zaznaczyć, że budżet remarketingowy będzie się różnić w zależności od branży – im droższy produkt reklamujemy, tym dłuższa może być ścieżka do jego zakupu. Wiele osób kupując droższe produkty, np. meble, AGD, czy RTV zdecydowanie bardziej porównuje konkurencję, sprawdza oferty różnych porównywarek cenowych i potrzebuje więcej czasu do namysłu. W tej sytuacji warto nieco intensywniej wracać do nich z reklamą lub przygotować osobną ofertę na opuszczony koszyk). Ostatnie około 10% budżetu przeznaczamy na tekstowe reklamy brandowe (ogromną zaletą reklam brandowych jest fakt, że kliknięcia w nie są bardzo tanie, a zatem nawet przy minimalnym budżecie można wygenerować z nich całkiem pokaźny ruch i sprzedaż).
Pewnie zastanawiasz się gdzie się podział budżet na nie-brandowe reklamy tekstowe? Otóż przy średnich budżetach (tak, 5000 zł na e-commerce typu zasłony okienne to wcale nie jest bardzo duży budżet) w pierwszej kolejności najczęściej inwestujemy w reklamy produktowe. Po zebraniu odpowiedniej ilości danych weryfikujemy ustawienia kampanii, rozłożenie budżetów i zastanawiamy się czy warto dodać kolejną kampanię w wyszukiwarce np. na słowa kluczowe związane z produktami, które najlepiej sprzedają się w kampanii produktowej lub tymi, na których klient chce skupić się najbardziej.
Dodatkowe zalety kampanii Google Ads dla mniejszych lub średnich sklepów internetowych:
Prowadząc kampanie w Google Shopping Twoje produkty będą wyświetlały się w ogólnych wynikach wyszukiwania Google oraz w zakładce Zakupy. Po wpisaniu przez użytkownika interesującej go frazy, np. “zasłony do salonu” na samej górze wyników pojawią się propozycje produktów. Wyświetlone reklamy to te, które – dzięki odpowiednio ustawionej stawce za kliknięcie – wzięły udział w aukcji o prawo do wyświetlania i ją wygrały (TAK, reklamodawcy wystawiają swoje reklamy/produkty do rywalizacji o obecność w przestrzeni reklamowej)
Korzystając z Verseo CSS masz przewagę już na tym etapie. Jak to możliwe?
Dodając produkty do porównywarki cenowej Verseo CSS koszty kampanii zakupowej są niższe o 20% w porównaniu z porównywarką cenową Google (ponieważ nie obowiązuje tutaj nakładana przez Google marża). Dlatego prowadząc sklep internetowy i decydując się na swoją pierwszą kampanię reklamową w wysokości 5000 zł warto skorzystać z tej oferty i obniżyć koszty inwestycji już na samym początku.
Budżet na kampanie reklamowe Google Ads składa się z dwóch elementów.
Pierwszym jest koszt wyświetlania samych reklam. Opłaty są pobierane wyłącznie wówczas, gdy odbiorca wykona pożądaną akcję – a więc najczęściej kliknie w link czy baner i przejdzie na Twoją stronę internetową. Jest to więc opłata podobna to tej za „przestrzeń reklamową” w tradycyjnych mediach – np. w prasie czy na bilbordach.
Drugi składnik to koszt związany z obsługą kampanii Google Ads przez agencję marketingową. To opłata za pracę, którą wykonają specjaliści w celu:
Budżet kampanii Google Ads ustala się zawsze przed jej rozpoczęciem. Jeżeli pojawi się potrzeba jego poszerzenia, agencja marketingowa potwierdza to z klientem. Nie musisz się więc obawiać nieprzewidzianych wydatków.
Jeżeli więc ktoś zapyta, czy kampania za kilka tysięcy złotych ma sens dla firmy lokalnej z większą konkurencją, to zdecydowanie tak! W Google Ads mamy tę możliwość, by kontrolować koszty pozyskania klientów i ściągania ruchu na stronę, dzięki czemu możemy odpowiednio dopasować budżet i jeśli np. zajdzie potrzeba, obniżyć go, lub chcąc zebrać w danym okresie więcej zapytań – odpowiednio go zwiększyć. Dzięki temu Google Ads to sposób na tanią reklamę w internecie.
Nie musimy jednak “wróżyć z fusów” i przeznaczać ogromnych budżetów na kampanię, nie wiedząc, w jaki sposób działa konkurencja. Po upływie pierwszego miesiąca prowadzenia kampanii reklamowych powinniśmy zebrać odpowiednio dużo danych, tak aby w kolejnym okresie móc łatwiej określić potrzebny budżet.
Agnieszka Talarska
Customer Development Manager
Minuta z zaletami Google Ads.
Minuta z zaletami Google Ads.
Klienci coraz częściej zauważają potężne zalety Google Ads względem innych kanałów reklamowych.
Kinga Dudzińska
Project Manager