Oferta

Konfiguracja i wdrożenie GA4

  • Mierz skuteczność marketingu z Google Analytics 4
  • Sprzedawaj więcej opierając decyzje o twarde dane
  • Ułatwiamy raportowanie i wyciąganie wniosków z danych

Analityka udowadnia wartość marketingu i Twoją pracę marketingowca. Wdrożymy dla Ciebie Google Analytics 4 by odpowiadał na Twoje rzeczywiste potrzeby związane z raportowaniem i analizą działań. Bądź skuteczniejszy/a podejmując decyzje w oparciu o dane.

Bezpłatna konsultacja

Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 1 Joanna Hałaszkiewicz Head of Optimization & Analytics

Reklamują się u nas m.in.:

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 2 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 3 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 4 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 5 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 6 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 7 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 8 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 9 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 10 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 11 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 12 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 13 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 14 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 15 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 16 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 17 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 18 Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 19

Nasze kompetencje techniczne i chłodne umysły – kiedy trzeba 😉 – dostarczą Ci rozwiązanie każdego wyzwania związanego z analityką danych i wdrożeniem Google Analytics 4.

Niezależnie od tego, czy chcesz skonfigurować zbieranie danych od podstaw, namierzyć błąd, czy po prostu sprawdzić czy dane zbierają się poprawnie, zapraszamy Cię do porozmawiania. Ułatwimy Ci pracę z danymi i raportowanie danych do przełożonych.

 

Opinie klientów na temat współpracy z Verseo

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

"Plan działania jest dopasowany do naszych możliwości i to jest najważniejsze, z tym czujemy się komfortowo. Jesteśmy laikami, dlatego możemy oczekiwać różnych rzeczy, ale ludzie, którzy są profesjonalni w tym, co robią i którym my zaufaliśmy, dają nam wskazówki i wtedy czujemy się bezpiecznie"

Paulina Branecka-Giec
Właścicielka marki Galea

Case Study: Rugito & Verseo

Case Study: Rugito & Verseo

"Dzięki raportom, które otrzymujemy na bieżąco, czujemy, że trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, gdzie dokładnie wędrują nasze pieniądze i jak przekłada się to na sprzedaż. We współpracy z Verseo cenimy sobie najbardziej kontakt, który jest o każdej porze dnia i nocy, w praktycznie każdej sprawie".

Radosław Bartosik
Współwłaściciel Rugito.pl

Generujemy zyski dla klientów!

Generujemy zyski dla klientów!

"Szukaliśmy zaufanego partnera, który zaproponuje gotowe rozwiązania, wdroży je i na bieżąco będzie monitorować efekty. Eksperci Verseo przeanalizowali sytuację i wrócili z gotowym rozwiązaniem. W 2022 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 40% rok do roku. Estymacje Verseo pokrywają się ze stanem faktycznym.”"

Michał Tobiasz
CEO & Co-owner Fotoforma

Łączymy empatię z twardymi danymi

Łączymy empatię z twardymi danymi

"Ustalamy wszystko wspólnie i nie musimy tego sprawdzać, dopytywać, zastanawiać się. Wiemy, co ma być zrobione i to jest dostarczane w terminie. Dobra komunikacja, klimat rozmów, wzajemne zaufanie. Ważne dla nas jest też to, że po drugiej stronie jest człowiek. Ta ludzka, empatyczna twarz biznesu."

Paulina Malicka
E-commerce Manager Costway

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Działania ekspertów Verseo zapewniają stabilny wzrost widoczności marki w wirtualnej przestrzeni i zwiększenie sprzedaży w sklepie online. “Verseo cenię za partnerskie podejście, umiejętność rozmowy i etykę pracy, która skutkuje wyższą sprzedażą”.

Mateusz Stasiak
Kierownik działu Marketing i E-commerce Giacomo Conti

Wyzwania? Nie ma problemu!

Wyzwania? Nie ma problemu!

„Ważnym kanałem sprzedaży dla nas, jest sprzedaż internetowa. W zeszłym roku zauważyliśmy spadek sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Zwróciliśmy się po pomoc do firmy Verseo, by wspólnie opracować plan naprawczy. Dla nas, Verseo to godny zaufania partner, z którym można się związać na wiele lat.”

Sławomir Bielenia
COO At MasterSport

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

Szukaliśmy kogoś, kto będzie rzetelny i takie opinie doprowadziły nas do Verseo. Wcześniej takiej współpracy nie miałam z nikim. Efekty są bardziej niż satysfakcjonujące. A mamy apetyt na więcej!

Paulina Michnikowska
Dyrektor ds. Marketingu e-okularnicy.pl

96%

klientów przedłuża z nami umowy

24%

o tyle podnosimy średnią rentowność firm rok do roku

100 mln

roczny skumulowany budżet jakim zarządzamy dla klientów

100

ekspertów marketingu internetowego

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Czym jest Google Analytics 4?

Google Analytics 4, w skrócie GA4, jest najnowszą wersją platformy analitycznej oferowanej przez Google. GA4 swoją premierę miała w październiku 2020 roku, zaś w lipcu 2023 roku w pełni zastąpi poprzednią wersję Google Analytics 3 (Universal Analytics).

Narzędzie dostarcza kompleksowych informacji na temat całego ruchu generowanego na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej. Jest to możliwe dzięki nowemu spojrzeniu na dane, które skupia się na użytkowniku i zdarzeniach. Dzięki zastosowaniu funkcji uczenia maszynowego oraz użyciu modelu atrybucji opartego na danych Google Analytics 4 pozwala na bardziej szczegółową analizę interakcji użytkowników z witryną oraz identyfikację kluczowych wskaźników.

GA4 oferuje precyzyjne możliwości analizy danych reprezentowanych w zestawach tabel, co ułatwia zrozumienie zachowań użytkowników oraz pozwala na dokładne mierzenie wpływu działań marketingowych.

GA4 wprowadza również nowe sposoby identyfikacji użytkowników na różnych urządzeniach przy jednoczesnym zachowaniu poszanowania dla prywatności i pełnej zgodności z regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Dlaczego warto wdrożyć GA4 już dziś?

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 34

Daj sobie czas, żeby oswoić się z panelem GA4 i nauczyć się swobodnie z niego korzystać w momencie wyłączenia UA.

Google Analytics 4 powinien jak najszybciej zacząć gromadzić dane historyczne, ponieważ ich sposób zbierania zmienił się w porównaniu z Universal Analytics. Co więcej, dane z UA znikną z końcem 2023 roku. Im szybciej zaimplementujesz GA4, tym dalej będziesz mógł się cofnąć analizując dane miesiąc do miesiąca czy rok do roku.

Dzięki szybkiej implementacji zminimalizujesz ubytki w danych związane z polityką prywatności i cookie banerem, które znacząco wpływają na poprawność działania Universal Analytics.

Żeby w pełni korzystać z funkcji GA4 opartych o uczenie maszynowe konieczne jest posiadanie odpowiedniej ilości danych historycznych – im wcześniej system zacznie je zbierać, tym szybciej będziesz mógł je wykorzystać.

Zdecyduj się na wdrożenie GA4 już dziś i zadbaj o swój biznes! Skorzystaj z kompleksowego wsparcia specjalistów Verseo, którzy skonfigurują GA4 dla Ciebie.

Zbieranie danych dotyczących zachowań użytkowników na Twojej stronie

Google Analytics 4 pozwala na bardziej kompleksową analizę danych na temat zachowań użytkowników na Twojej stronie internetowej i w aplikacji mobilnej. Żeby cały proces zadziałał, bardzo ważna jest poprawna konfiguracja GA4 – wymaga to utworzenia konta oraz wygenerowania kodu śledzenia. Po jego właściwej implementacji Google Analytics 4 automatycznie zbiera dane dotyczące zachowań użytkowników, takie jak liczba wizyt, czas spędzony na stronie i nie tylko.

Jeżeli konfiguracja GA4 jest dla Ciebie wyzwaniem, zawsze możesz skorzystać ze wsparcia Verseo! Opowiedz nam o Twoich potrzebach i oczekiwaniach, a my przeniesiemy to do Analytics!

Poznanie preferencji i potrzeb Twoich klientów oraz lepsze zrozumienie ich zachowań

GA4 daje możliwość analizy działań użytkownika od pojedynczej wizyty do całościowej interakcji z Twoją witryną:

sekcja Cykl życia
  • w raportach Pozyskania dowiesz się więcej o kanale, z którego przychodzą użytkownicy. Znajdziesz tu również informację o najlepszym źródle sprowadzającym nowych Klientów na Twoją stronę.
  • raport Utrzymanie dostarczy informacji na temat nowych i powracających użytkowników. Dokonasz tu też analizy ich zaangażowania.
  • raport Zaangażowanie informuje o zachowaniu użytkowników na poszczególnych stronach; realizacji celów w witrynie oraz innych mierzonych zdarzeń.
  • w raporcie Generowanie przychodu dowiesz się jaka jest wartość transakcji realizowanych na stronie i w aplikacji. Sprawdzisz również skuteczność poszczególnych produktów.
sekcja Użytkownik
  • raport Dane demograficzne zapewnia informacje związane ze specyfikacją persony witryny – demograficzne, geograficzne oraz te o zainteresowaniach użytkowników.
  • raport Technologia pokazuje szczegółową analizę urządzeń wykorzystywanych do przeglądania strony czy aplikacji.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 35

Wiedza o tym, kim jest odbiorca Twoich witryny pozwoli Ci w bardziej precyzyjnym planowaniu kampanii marketingowych.

Skuteczna optymalizacja witryny, która pozwoli na zwiększenie konwersji i zysków

Konfigurując GA4 nie zapomnij oznaczyć najważniejszych zdarzeń (np. wypełnienie formularza kontaktowego; zakup; kliknięcie w link), jako konwersji. Jak to zrobić?

Otwórz zakładkę Administracja, a następnie kliknij w Zdarzenia. Tutaj znajduje się lista, która składa się ze wszystkich istniejących zdarzeń, a po prawej stronie każdego z nich jest opcja oznaczenia jako konwersja. Dzięki temu ustawieniu z łatwością zweryfikujesz, czy użytkownicy wykonują oczekiwane przez Ciebie działania, a dodając do tego analizę ścieżki konwersji sprawdzisz, w którym momencie odbiorcy rezygnują z realizacji celu. Raport powinieneś stworzyć samodzielnie w sekcji Eksplorowania.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 36

Te dwa miejsca w GA4 pomogą Ci w szczegółowej weryfikacji działań odbiorców, a wyciągnięte wnioski możesz wykorzystać do optymalizacji witryny.

Integracja z innymi narzędziami marketingowymi, co umożliwi kompleksową analizę działań marketingowych i lepsze ich dostosowanie do potrzeb klientów

Implementacja Google Analytics 4 pozwala na integrację z wieloma narzędziami, co umożliwia łączenie różnych źródeł danych oraz analizę zachowań użytkowników zarówno w aplikacji jak i na stronie. Analytics-a z łatwością połączysz z poniższymi narzędziami:

  • Google Ads – pozwala na stworzenie i analizę kampanii reklamowych prowadzonych w Google. Dodatkowo możesz wykorzystać listy odbiorców stworzone w GA4 do prowadzenia działań remarketingowych.
  • Google Optimize – pozwala na przeprowadzanie testów A/B i personalizację treści na stronie. Dzięki temu dowiesz się, które zmiany są dla Ciebie korzystniejsze.
  • Google Search Console – umożliwia monitorowanie pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google i analizę ruchu organicznego.
  • Google Tag Manager – umożliwia zarządzanie kodami śledzącymi na stronie.

Kluczowe funkcje GA4

Google Analytics 4 zostało wyposażone w wiele funkcji, które ułatwiają pracę z narzędziem. Jedną z najciekawszych jest Pomiar zaawansowany, czyli automatyczne śledzenie zdarzeń, niewymagające dodatkowej implementacji.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 37

GA4 oferuje nam również dostęp do trybu deweloperskiego – DebugView, w którym możesz zobaczyć jakie zdarzenia i parametry są przekazywane w czasie rzeczywistym. Znajdziesz go w sekcji Administracja -> DebugView. Pozwala to na szybsze rozwiązywanie problemów z implementacją tagów oraz weryfikację wprowadzanych zmian.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 38

GA4 pomaga w identyfikacji odbiorcy, korzystającego z wielu urządzeń, za pomocą stosowania identyfikatora UserID. Oznaczenie sprawia, że użytkownik, który za pierwszym razem miał styczność z Twoją firmą poprzez aplikacje, a później wszedł ponownie z urządzenia stacjonarnego zostanie oznaczony, jako ta sama osoba.

Nowością w Google Analytics 4 jest też dostęp do sekcji Eksploracje, w której możesz tworzyć własne raporty od podstaw lub skorzystać z gotowych szablonów. Masz możliwość wyboru między eksploracją swobodną, ścieżki czy pokrywania się segmentów i na tej bazie, jeszcze lepiej poznać swój biznes.

Bardzo przydatną funkcją dla bardziej zaawansowanych użytkowników Analytics-a jest darmowe połączenie z hurtownią danych BigQuery, która pozwala na bardziej szczegółową analizę danych.

Czym się różni GA4 od UA

Większa indywidualność

Struktura prezentowania danych zgromadzonych w UA była zdefiniowana przez Google, odtwarzana na wszystkich kontach Analytics. GA4 oferuje znacznie większą indywidualność, pozwalając dopasować raporty do konkretnych preferencji użytkownika, który z nich korzysta. Zespół Verseo podczas wdrożenia GA4 może stworzyć raporty bazujące na Twoich potrzebach. Wspólnie ustalimy najważniejsze cele dla Twojego biznesu, wprowadzimy je do Analyticsa, a też pokażemy jak z nich korzystać.

Zmiana osi zbierania danych

Aktualnie klienci korzystają z wielu urządzeń podczas podejmowania decyzji zakupowych. Nazywane jest to zjawiskiem cross-device. Dodatkowo pojawia się też multi-channeling – korzystanie przez użytkowników z różnych źródeł ruchu dotarcia na stronę. Oznacza to, że potencjalny klient przed zakupem odwiedza Twoja witrynę parę razy korzystając np.  z reklamy Google, organicznych wyników wyszukiwania czy Social Mediów.

Oba te zjawiska utrudniają wyciąganie wniosków z danych, przez co określenie, które działanie marketingowe wpłynęło na konwersję staje się dużo bardziej skomplikowane.

W związku z tym GA4 wprowadza zupełnie inny sposób pracy z danymi, oparty na holistycznym podejściu do relacji z użytkownikiem. Dodatkowo gromadzi zarówno dane dotyczące witryny, jak i aplikacji, aby lepiej zrozumieć podróż klienta. Dzięki temu analiza staje się bardziej precyzyjna, a wyciągane wnioski trafniejsze.

Dokładniejsze przypisywanie konwersji dzięki atrybucji opartej o dane

Modele atrybucji to zbiór zasad, które określają sposób przypisywania sprzedaży i konwersji do źródła ruchu, które sprowadziło użytkownika na stronę.

W Universal Analytics model ten był mocno uproszczony i dla większości raportów cała zasługa zrealizowania celu przypisywana była ostatniemu niebezpośredniemu kliknięciu (ang. non-direct Last-Click). Z uwagi na wyżej wspomniane przenikanie się źródeł ruchu wpływających na ostatecznie zrealizowaną konwersję, model ten nie jest już wystarczający. W GA4 mamy możliwość analizy raportów w modelu atrybucji opartym o dane – tak, dane Twojej strony! Jest więc to model dedykowany i prawidłowy wyłącznie dla Twojej witryny. Dzięki niej możesz dokładnie przeanalizować jak wszystkie prowadzone działania marketingowe wpływają na użytkowników oraz ostateczną realizację celu.

Najnowsza technologia – uczenie maszynowe

GA4 dzięki uczeniu maszynowemu lepiej przewiduje pewne trendy zachowań użytkowników na Twojej stronie, jednocześnie zachowując poszanowanie dla ich prywatności. Dzięki metrykom predykcyjnym możesz dowiedzieć się, do jakich list użytkowników Twojej witryny warto wzmocnić przekaz reklamowy.

Brzmi niesamowicie, jednak źle skonfigurowany system nie jest w stanie robić tego efektywnie, dlatego zaufaj wiedzy specjalistów z Verseo. Postaw na doświadczenie i pozwól nam wdrożyć i skonfigurować GA4 dla Ciebie.

Pełen proces wdrożenia GA4 z Verseo

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 39

Tworzenie konta Google Analytics 4

Stworzenie konta w Google Analytics 4 jest łatwe i nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej. Zajmie około 10 min, a do jego założenia niezbędny jest profil w Google. Jeśli nie masz konta, otwórz je przed rozpoczęciem działań.

  1. Wejdź na stronę https://analytics.google.com i kliknij w Rozpocznij pomiary.
  2. Wybierz nazwę konta oraz zapoznaj się z informacjami na temat udostępniania danych. Żeby przejść do kolejnej części, wybierz Dalej.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 40

  1. Znajdujesz się teraz w sekcji konfiguracyjnej – nazwij usługę, a następnie ustaw odpowiednią lokalizację i strefę czasową.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 41

  1. Kolejna część dotyczy Twojej firmy – odpowiedź na krótką ankietę jest opcjonalna.
  2. Na koniec przeczytaj warunki korzystania z usługi Google Analytics. Należy je zaakceptować.

To wszystko, stworzyłeś właśnie konto w GA4. Nie jest to jednak koniec prac. Przed Tobą wdrożenie kodu śledzenia oraz ustawienie najważniejszych zdarzeń. Pamiętaj, że proces konfiguracji GA4 może być skomplikowany i czasochłonny.

Nie masz czasu na wdrożenie GA4 samodzielnie? Skontaktuj się z Verseo! Nasza oferta jest modułowa, dzięki czemu jesteśmy w stanie idealnie dopasować ją do aktualnych potrzeb Twojego biznesu.

Konfiguracja źródeł danych

Źródła danych stanowią bazę Twojego Analytics-a. Żeby je skonfigurować, w zakładce “Administracja” -> “Strumienie danych” wybierz platformę, z której mają spływać dane. Następnie wskaż miejsce, z którego chcesz pobierać informacje i podaj nazwę strumienia. Na koniec kliknij przycisk “Utwórz”.

Zwróć uwagę, że automatycznie podczas dodawania strumienia danych funkcja pomiaru zaawansowanego jest włączony – oznacza to, że 6 zdarzeń automatycznych będzie zbieranych przez GA4. Jeśli chcesz z tego zrezygnować odznacz tę opcję.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 42

Ustawienia zbierania danych

Żeby zmodyfikować ustawienia zbierania danych, należy otworzyć zakładkę Administracja, Usługa, Ustawienia danych, Gromadzenie danych.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 43

Google Signals pozwoli Ci na otrzymywanie szczegółowych informacji o lokalizacji oraz zainteresowaniach osób odwiedzających Twoją stronę. Funkcja rekomendowana jest głównie stronom i aplikacjom o sporym ruchu, ponieważ przy poborze danych zastosowane zostaje próbkowanie, które odcina część wyników.

Zbieranie szczegółowych danych o lokalizacji jest opcją zalecaną każdemu posiadaczowi Analytics-a. Pozwala na wzbogacenie informacji na temat użytkownika o miasto oraz urządzenie, z którego korzysta.

Personalizacja reklam jest odpowiednia, dla każdej osoby, która łączy swoje konto GA4 z Google Ads i chce eksportować np. listy odbiorców na potrzeby działań reklamowych.

Ostatnia opcja to potwierdzenie uzyskania zgody od użytkowników na zbieranie plików cookies.

Konfiguracja GA4 – wiele zyskujesz!

Google Analytics 4 to narzędzie korzystające z najnowszych technologii działających w oparciu o sztuczną inteligencję. Pozwól Twojemu biznesowi się rozwijać z duchem czasu!

Korzystając ze wsparcia Verseo wiesz, że system będzie działał zgodnie z Twoimi potrzebami, a dane dotyczące działań na Twojej witrynie będą wartościowe i użyteczne.

Zyskaj pewność, że Twój biznes jest bezpieczny, a dane dobrze zorganizowane.

Wdrożenie GA4 to nie wszystko – w ramach usługi otrzymasz wiele więcej! Nasz zespół Verseo nie tylko przygotuje dla Ciebie konfigurację GA4, ale też:

  • zadba o porządek w warstwie danych Twojej strony,
  • prześle raport z przeprowadzonego wdrożenia GA4,
  • w zależności od wybranego pakietu szczegółowo omówi przeprowadzoną konfigurację na spotkaniu podsumowującym,
  • przygotuje tutoriale ułatwiające korzystanie z nowej wersji Google Analytics 4 w postaci krótkich nagrań wideo.

Nawigowanie po interfejsie Google Analytics 4

Google Analytics 4 posiada interfejs użytkownika, który jest bardzo rozbudowany, dlatego warto poświęcić czas na zapoznanie się z nim. Dzięki temu będziesz w stanie wykorzystać wszystkie funkcje tej platformy.

Po zalogowaniu do swojego konta GA4 znajdujesz się na stronie głównej, która wyświetla podstawowe informacje, takie jak ilość użytkowników, sesji czy zrealizowanych konwersji. Aby przejść do innych sekcji, użyj menu nawigacyjnego znajdującego się po lewej stronie.

Przegląd interfejsu Google Analytics 4

Sekcje GA4:

  • Strona główna – zawiera podstawowe informacje na temat ruchu, takie jak liczba odwiedzin i czas spędzony na stronie.
  • Raporty – sekcja składa się z kilku zdefiniowanych raportów, które zostały podzielone tematycznie. Na każdy z nich możesz nałożyć filtr, ustawić datę lub porównanie.
  • Eksplorowanie – umożliwia tworzenie własnych raportów. Do wizualizacji danych możesz wykorzystać jeden z proponowanych szablonów lub stworzyć go od zera.
  • Reklamy – to sekcja, która pomoże Ci porównać różne modele atrybucji oraz umożliwi analizę ścieżki konwersji.
  • Administracja – służy do zarządzania kontem Google Analytics 4, w tym m.in. dodawanie użytkowników, zamiany uprawnień, dodanie strumienia danych i wiele innych.
  • Pomoc – baza informacji na temat Google Analytics 4.

Kluczowe metryki i wymiary do śledzenia

Google Analytics 4 oferuje wiele metryk i wymiarów, które pozwalają na dokładną analizę ruchu na stronie internetowej lub w aplikacji. Metryki odpowiadają za ilościową część informacji, natomiast wymiary stanowią część opisową.

Kluczowe metryki i wymiary

  • Sesja to grupa interakcji użytkownika ze stroną, która zachodzi w określonym przedziale czasowym (najczęściej jest to 30 minut).
  • Sesje z zaangażowaniem – wejście na stronę, podczas którego użytkownik wykona jedną z czynności: otworzy witrynę na minimum 10 sekund, wyświetli co najmniej dwa podstrony lub dokona konwersji.
  • Sesja medium – zawiera informację o charakterze sesji – czy została wygenerowana w ramach działań płatnych, organicznych, przekierowania itd.
  • Sesja źródło – informuje, skąd użytkownik znalazł się na stronie i rozpoczął sesję (Google, Facebook, Direct…).
  • Użytkownik – osoba wchodząca w interakcję z aplikacją lub witryną.
  • Nowy użytkownik – odbiorca, który po raz pierwszy otwiera Twoją stronę/aplikację. Gdy wraca na nią kolejny raz nazwa zmienia się na: Istniejący użytkownik.
  • Nowy użytkownik medium – wymiar informuje o tym, w jaki sposób użytkownik po raz pierwszy znalazł się na stronie.
  • Aktywni użytkownicy – liczba odbiorców, u których odnotowano sesję z zaangażowaniem.
  • Wyświetlenia (dawniej odsłony) – ich liczba informuje ile razy dana strona została wyświetlona na pierwszym ekranie.
  • Konwersje – liczba zdarzeń oznaczonych jako realizacja celu, takich jak: dokonanie zakupu, czy wypełnienie formularza kontaktowego. Konwersje pozwalają ocenić skuteczność naszej witryny i działań marketingowych.
  • Urządzenie – określa z jakiego urządzenia korzysta użytkownik.
  • Data – informuje, kiedy odbiorca odwiedził naszą stronę. Dzięki temu możemy zobaczyć trendy w ruchu.

Wykorzystanie mocy Google Analytics 4

GA4 swoim użytkownikom dostarcza wielu narzędzi umożliwiających dokładną pracę z danymi.

Analiza koszyka zakupowego pozwala na identyfikowanie produktów, które są najczęściej dodawane do koszyka, a także określenie, jakie czynniki wpływają na decyzję o dokonaniu zakupu.

Segmentacja użytkowników umożliwia dokonanie podziału odbiorców na grupy, np. według wieku, płci, geolokalizacji czy sposobu korzystania ze strony internetowej. Dzięki temu możesz lepiej zrozumieć potrzeby i zachowania poszczególnych grup osób. Dodatkowo na podstawie segmentów możesz tworzyć listy odbiorców, które warto wykorzystywać prowadząc kampanie w Google Ads.

Nie zapominajmy o wielu opcjach wizualizacji danych, które dostarcza GA4: są to wykresy, tabele czy mapy cieplne. Dzięki temu analiza wyników jest wygodniejsza, a odnalezienie ważnych informacji szybsze.

Zaawansowana analiza z wykorzystaniem uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji

Uczenie maszynowe oraz korzystanie ze sztucznej inteligencji brzmi jak science-fiction, a tak naprawdę to elementy technologii wykorzystywane już dzisiaj w GA4.

Automatyczne wykrywanie anomalii – GA4 poinformuje Cię o nietypowych wartościach metryk na Twoim koncie Analytics, takich jak zmniejszona liczba użytkowników czy zwiększona liczba transakcji w stosunku do tej oczekiwanej. Dzięki temu możesz szybciej zareagować i poprawić efektywność swojej strony internetowej.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 44

Model atrybucji oparty na danych – Universal Analytics (poprzednia wersja narzędzia) oferował Ci podstawowe sposoby przypisywania realizacji celu, oparte na określonym schemacie. Google Analytics 4 korzystając z uczenia maszynowego analizuje ścieżkę klienta i rozdziela udział w konwersjach na poszczególne źródła ruchu.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 45

Dane prognozowane – dzięki sztucznej inteligencji GA4 może przewidywać przyszłe zachowania użytkowników. Narzędzie oferuje 3 metryki predykcyjne, które pozwalają określić prawdopodobieństwo wykonania określonego działania przez odbiorcę.

Jedną z nich jest prawdopodobieństwo zakupu określające czy osoba, która była aktywna w ciągu ostatnich 28 dni dokona konwersji w danym zakresie czasu.

Tworzenie niestandardowych raportów

Jeżeli czujesz, że dostępne raporty GA4 nie są dla Ciebie wystarczające możesz skorzystać z sekcji Eksplorowania. Jest to zakładka umożliwiająca tworzenie raportów, które będą odpowiadały Twoim potrzebom. Warto korzystać z niej regularnie i eksperymentować z różnymi ustawieniami oraz weryfikować proponowane przez GA4 szablony.

Użycie Google Tag Managera z Google Analytics 4

Google Tag Manager (GTM) umożliwia łatwe dodawanie i zarządzanie różnymi tagami marketingowymi na Twojej stronie internetowej. Narzędzie jest bardzo przydatne w przypadku samodzielnego wdrożenia GA4, śledzenia zdarzeń i konwersji, pomiaru niestandardowych metryk i wymiarów czy grupowania treści.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 46

Rozwiązywanie problemów z Google Analytics 4

Konfigurując GA4 musisz mieć na uwadze, że niektóre kroki możesz pominąć lub wykonać niepoprawnie, dlatego za każdym razem, kiedy widzisz anomalie na swoim koncie, w pierwszej kolejności sprawdź jego ustawienia.

Nie jesteś pewny, czy Twoja usługa GA4 działa poprawnie? Zleć Verseo wykonanie audytu swojej analityki!

Najczęściej występujące problemy i ich rozwiązania

Pamiętaj, gdy widzisz jakąś niezgodność w pierwszej kolejności odśwież raport. Nieraz to tylko błędne działanie panelu Analytics i narzędzie wymaga jedynie restartu ;).

Brak danych w GA4 po wdrożeniu kodu śledzenia

Błąd może wynikać z niepoprawnej implementacji kodu, który mógł zostać wklejony w złym miejscu, zawierać zbędne odstępy lub brakuje odpowiedniej reguły, która mogłaby go uruchomić. Zweryfikuj poprawność konfiguracji oraz sprawdź, czy została ona przeprowadzona na wszystkich stronach witryny. Możesz to zrobić, wykorzystując odpowiednie wtyczki lub skorzystać z informacji zawartej w narzędziach deweloperskich takich jak Konsola.

Nieprawidłowe dane w GA4

Jeżeli widzisz nieprawidłowe wyniki w swoim Analytics-ie nie panikuj – na początek sprawdź, czy nie nałożyłeś filtrów na raport, które mogą zaburzać dane. Warto na tym etapie zweryfikować ewentualne powielenie identyfikatora śledzenia GA4 czy poprawność uruchamiania się poszczególnych zdarzeń. Skorzystaj z narzędzia DebugView, które pomoże Ci przeanalizować dane spływające w czasie rzeczywistym.

Brak danych dotyczących działań reklamowych 

Jeżeli w GA4 nie widzisz danych z połączonego konta Google Ads sprawdź, czy połączenie zostało wykonane poprawnie. Zweryfikujesz to otwierając zakładkę Administracja, następnie w kolumnie  Usługa wybierz Połączenia usług -> Połączenia z Google Ads. Wskaż interesujące Cię konto oraz kliknij w strzałkę, żeby sprawdzić jego ustawienia. Pamiętaj, że do pełnego połączenia kont wymagane jest również działanie w Google Ads.

Korzystanie z Centrum Pomocy Google Analytics

Centrum Pomocy Google Analytics to bogate źródło informacji na temat korzystania z tej platformy analitycznej. Kliknij w napis Pomoc i wybierz kategorię tematyczną, która Cię interesuje (do wyboru masz następujące pozycje: Wprowadzenie do Google Analytics, Raportowanie i analizy, Konfiguracja, Konto i użytkownicy, Integracje i inne.). Jeśli żaden z proponowanych przez Google tematów nie jest dla Ciebie odpowiedni, skorzystaj z pola wyszukiwania i wpisz kluczowe słowo, które dotyczy Twojego zapytania.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 47

Najlepsze praktyki w użyciu Google Analytics 4

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 48

Wskazówki dla optymalizacji dokładności danych

Nie ma nic bardziej niebezpiecznego niż zanieczyszczenie danych. Zaczynając implementację Google Analytics 4 pamiętaj o odfiltrowaniu wewnętrznych adresów IP. Pozwala to na wykluczenie ruchu generowanego przez pracowników firmy lub z innych wewnętrznych źródeł. Dodatkowo usuń niechciany ruch ze stron odsyłających, takich jak bramki płatności. Oba działania pomogą Ci pozyskiwać realne dane z Twojej strony internetowej.

Jak zachować prywatność danych i przestrzegać przepisów

Jeśli zamierzasz korzystać z Google Analytics 4, warto upewnić się, że Twoje działania są zgodne z ochroną danych osobowych. Samo narzędzie GA4 nie rejestruje adresów IP, żeby zachować anonimowość użytkowników, dodatkowo też daje Ci opcję wyłączenia zbierania informacji o urządzeniach i lokalizacjach. Powinieneś jednak pamiętać, że jeśli chcesz korzystać z danych Analytics powinieneś umieścić Cookie Banner na swojej stronie, który pozwoli użytkownikom zdecydować, których informacji chcą Ci dostarczać.

Dowiedz się więcej na temat Cookie baneru tutaj: https://verseo.pl/oferta/wdrozenie-cookie-baner/

Ile trwa i ile kosztuje wdrożenie i konfiguracja Google Analytics 4?

Pełne wdrożenia GA4 trwa od 2 do 8 tygodni. Czas ten może ulec zmianie w zależności od indywidualnych ustaleń realizowanych w ramach projektu.

Wdrożenie GA4 oferujemy w 3 dedykowanych pakietach, indywidualnie dostosowanych do Twoich potrzeb:

Starter – by móc rozpocząć działania z Google Ads, Facebook Ads czy pozycjonowaniem i oceniać ich skuteczność na podstawie zrealizowania konkretnego celu

Advanced – by móc przeanalizować ścieżkę użytkownika oraz realizację mikro- i makrocelów

Pro – by móc w pełni wykorzystać potencjał GA4, całkowicie dostosowując go do specyfiki prowadzonego biznesu oraz gromadzić pełną informację o użytkownikach

Na koszt wdrożenia oraz czas implementacji wpływa kilka czynników:

  • ilość zdarzeń, wymiarów i metryk, które chcesz monitorować,
  • dotychczasowy stan analityki,
  • czas wdrażania warstwy danych przez Twój dział IT (jeśli jest taka konieczność),
  • ilość wersji językowych dostępnych w ramach Twojej domeny.

Szczegóły pakietów sprawdź na stronie: https://verseo.pl/cennik-ux/wdrozenie-google-analytics-4/

Sprawdź co mówią o nas Klienci

Specjaliści Verseo w 2022 roku przeprowadzili dla costway.pl wdrożenie Google Analytics 4 wraz z konfiguracją danych e-commerce. Pozwoliło to nam na dostosowanie firmy do nowoczesnych możliwości analitycznych oferowanych przez GA4. Obecnie możemy z łatwością porównywać skuteczność kanałów czy oferowanych produktów.

Cała procedura została przeprowadzona ze wzorowym profesjonalizmem, a znajomość tematu i tempo prac Verseo nie pozostawia nam nic innego, jak tylko polecić usługi agencji w zakresie implementacji Google Analytics 4, a także – szerzej – całej analityki internetowej.

Paulica Malicka E-Commerce Manager w Costway Sp. z o.o.

Konfiguracja i wdrożenie GA4 - zdjęcie nr 49

Podsumowanie

Google Analytics 4 otwiera przed nami nowe możliwości analizy danych. Im szybciej zaimplementujesz je na stronie, tym więcej dowiesz się o narzędziu i o swoich użytkownikach. Wejdź na wyższy poziom analityki i zdecyduj się na zmianę już dziś.

A jeśli nie chcesz tego robić sam, z przyjemnością w tym pomożemy! Skorzystaj z wdrożenia GA4 z Verseo!

FAQ – Konfiguracja i wdrożenie Google Analytics 4

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego tekstu, wszystkie wątpliwości Cię opuściły!
Jeśli jednak jest inaczej, przygotowaliśmy zestaw najczęściej zadawanych nam pytań dotyczących nowej wersji Analytics-a!

 

Google Analytics 4 (GA4) to najnowsza wersja narzędzia analitycznego firmy Google, która została wydana w październiku 2020 roku. GA4 jest następcą poprzedniej wersji Google Analytics, czyli Universal Analytics (UA).

GA4 w porównaniu z UA wprowadza kilka znaczących zmian:

  1. Śledzenie użytkowników w wielu środowiskach – GA4 umożliwia śledzenie użytkowników zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacjach mobilnych.
  2. Zmiana osi zbierania danych – UA koncetrował się na pomiarach sesji, zaś GA4 skupia się na śledzeniu pojedynczych zdarzeń takich jak kliknięcia w linki, wyświetlenia stron, zakup produktu i wiele innych.
  3. Atrybucja oparta na danych – GA4 pracuje na modelu atrybucji dedykowanym wyłącznie Twoim danym, dzięki czemu dostarcza precyzyjnych informacji o interakcjach użytkowników z witryną zakończonych konwersją.
  4. Lepsze zrozumienie cyklu życia klienta – GA4 ma odświeżony interfejs i bardziej elastyczne raportowanie, które pozwalają na większą swobodę podczas pracy z danymi.
  5. Uczenie maszynowe – umożliwia prognozowanie zachowania użytkowników oraz ich skłonność do konwersji.

Założenie usługi GA4 jest bardzo proste i intuicyjne. Po wejściu na stronę https://analytics.google.com kliknij napis Rozpocznij pomiary. Wybierz nazwę oraz zapoznaj się z ustawieniami udostępniania danych. Kliknij przycisk Dalej, żeby przejść do sekcji konfiguracyjnej. Nazwij usługę oraz wybierz odpowiedni kraj i strefę czasową – to bardzo ważne! Niepoprawna strefa czasowa zaburzy jakość Twoich danych. Na koniec przejdziesz do opcjonalnej części, która dotyczy informacji o Twojej firmie. Po wyborze przycisku Utwórz otrzymasz do akceptacji warunki korzystania z usługi Google Analytics.

Jeżeli wcześniej korzystałeś z wersji Universal Analytics, zaloguj się na konto, przejdź do sekcji Administracja i kliknij przycisk Utwórz usługę. Następnie postępuj zgodnie z powyższymi instrukcjami.

Jeżeli chcesz skonfigurować strumienie danych w GA4 wykonaj poniższe kroki:

  • w zakładce Administracja wybierz Strumienie danych,
  • zaznacz źródło, z którego mają spływać dane,
  • nazwij je oraz wklej adres URL strony lub aplikacji,
  • na koniec kliknij przycisk Utwórz,
  • skopiuj wygenerowany identyfikator pomiaru i umieść go na swojej stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej.

Kluczowe metryki, na które należy zwracać uwagę podczas analizy danych to:

  • Aktywni użytkownicy – to podstawowe dane dotyczące użytkowników w GA4. Użytkownik witryny jest definiowany jako aktywny, jeśli ma „sesję z zaangażowaniem” lub gdy GA4 zarejestruje zdarzenie first_visit lub parametr zdarzenia engage_time_msec.
  • Sesje z zaangażowaniem – liczba sesji, które spełniły jeden z poniższych warunków:
    • trwały więcej niż 10 sekund,
    • zarejestrowano w nich zdarzenie konwersji,
    • zarejestrowano w nich co najmniej dwie odsłony stron serwisu.
  • Wyświetlenia – łączna liczba ekranów aplikacji lub stron internetowych wyświetlanych przez użytkowników.
  • Konwersje – liczba wywołanych zdarzeń konwersji przez użytkowników.
  • Współczynnik konwersji w sesji – odsetek sesji, w których nastąpiła konwersja.

Do wymiarów ułatwiających ich analizę należą:

  • źródło/medium na poziomie sesji – źródło i medium, które były powiązane z początkiem sesji.
  • źródło/medium na poziomie użytkownika – źródło oraz medium, dzięki którym udało się pozyskać użytkownika.
  • kategoria urządzenia – rodzaj urządzenia, z jakiego korzystał użytkownik podczas przeglądania naszej strony internetowej.

Dzięki uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji GA4 jest w stanie opracować model atrybucji oparty na danych zgromadzonych w usłudze. Warto porównać go z dostępnymi już wcześniej innymi modelami atrybucji, np. Ostatnim niebezpośrednim kliknięciu, które dominowało w usłudze Universal Analytics. Dodatkowo, GA4 samodzielnie jest w stanie wykrywać pewne anomalia w liczbie użytkowników, konwersji czy innych metrykach. Będzie nas o tym informowała w samym panelu, dzięki czemu jesteśmy w stanie szybciej reagować na zmiany rynkowe lub nieoczekiwane błędy na stronie.

Dla usług, które mają wystarczającą ilość danych dostępne są również metryki predykcyjne, pozwalające chociażby na stworzenie listy odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają zakupu. Taka lista może okazać się świetnym uzupełnieniem prowadzonych kampanii remarketingowych.

Jeżeli zauważysz, że Twoje dane się nie zgadzają, wykonaj te 3 korki:

  • sprawdź, czy nie nałożyłeś filtrów na wybrany raport, a Twój ruch wewnętrzny jest poprawnie wykluczony,
  • upewnij się, że identyfikator pomiaru jest prawidłowo dodany na stronę i występuje na całości witryny,
  • sprawdź poprawność uruchamiania się konkretnych zdarzeń wykorzystując do tego osobne narzędzie Google Tag Manager lub wbudowaną funkcjonalność GA4 – Debag View.

Czas konfiguracji Google Analytics 4 zależy od wielu czynników, takich jak liczba zdarzeń, złożoność witryny, obecny stan analityki czy poprawność warstwy danych strony. W zależności od zakresu prac uzgodnionego na początku konfiguracji wdrożenie może trwać od 2 do 8 tygodni. Warto pamiętać, że w czasie tym uwzględniona jest nie tylko konfiguracja, ale również sprawdzenie działania poczynionych ustawień przeprowadzane na testach.

Nie ma możliwości przeniesienia historycznych danych z UA do GA4 z uwagi na inną metodologię ich rejestrowania. Mimo, iż nazwy niektórych metryk pozostają niezmienne to sposób ich pomiaru zmienił się znacząco, przez co tracimy możliwość połączenia danych zebranych w dwóch osobnych usługach – Universal i GA4.

Istnieje natomiast możliwość pobrania danych z UA, zapisania ich i zwizualizowania chociażby z wykorzystaniem narzędzia Looker Studio, co okaże się bardzo przydatne w momencie ich usunięcia z serwerów Google, które ma nastąpić już pod koniec 2023 roku. Tak więc, jeśli nie chcesz stracić danych historycznych, zadbaj o ich pobranie odpowiednio wcześniej.