Oferta

Facebook & Instagram Ads

  • Zyskaj klientów z Facebooka i Instagrama
  • Stała opieka eksperta i cykliczne omawianie rezultatów
  • Pełne wdrożenie usługi i elastyczność budżetowa

Wspólnie z nami sprzedasz więcej z pomocą Facebook Ads. Zaprojektujemy i wdrożymy za Ciebie skuteczną kampanię. Rezultaty i kontakt bez pośredników – Twój opiekun to jednocześnie ekspert Facebook Ads!

Bezpłatna konsultacja

Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 1 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 2 Katarzyna Westerska Customer Success Manager

Reklamują się u nas m.in.:

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 3 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 4 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 5 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 6 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 7 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 8 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 9 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 10 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 11 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 12 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 13 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 14 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 15 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 16 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 17 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 18 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 19 Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 20

Posłuchaj, co mówią o Facebook Ads

certyfikowani przez firmę Meta eksperci – Marta Burchard i Jakub Łakomy

Twoimi reklamami Facebook Ads zajmą się eksperci certyfikowani w oficjalnym programie Mety. Miesięcznie zarządzamy skumulowanym budżetem reklamowym naszych klientów w wysokości pół miliona złotych.

Obsługujemy kampanie z małym, średnim i dużym budżetem. Każdy klient może liczyć na opiekę dedykowanego eksperta, dostęp do panelu z wynikami kampanii 24/7 i regularną optymalizację konta wspartą danymi analitycznym. Pracujemy na z góry ustalonych progach rentowności reklam.

Opinie klientów na temat współpracy z Verseo

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

Z Verseo czujemy się bezpiecznie

"Plan działania jest dopasowany do naszych możliwości i to jest najważniejsze, z tym czujemy się komfortowo. Jesteśmy laikami, dlatego możemy oczekiwać różnych rzeczy, ale ludzie, którzy są profesjonalni w tym, co robią i którym my zaufaliśmy, dają nam wskazówki i wtedy czujemy się bezpiecznie"

Paulina Branecka-Giec
Właścicielka marki Galea

Case Study: Rugito & Verseo

Case Study: Rugito & Verseo

"Dzięki raportom, które otrzymujemy na bieżąco, czujemy, że trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, gdzie dokładnie wędrują nasze pieniądze i jak przekłada się to na sprzedaż. We współpracy z Verseo cenimy sobie najbardziej kontakt, który jest o każdej porze dnia i nocy, w praktycznie każdej sprawie".

Radosław Bartosik
Współwłaściciel Rugito.pl

Generujemy zyski dla klientów!

Generujemy zyski dla klientów!

"Szukaliśmy zaufanego partnera, który zaproponuje gotowe rozwiązania, wdroży je i na bieżąco będzie monitorować efekty. Eksperci Verseo przeanalizowali sytuację i wrócili z gotowym rozwiązaniem. W 2022 roku zwiększyliśmy sprzedaż o 40% rok do roku. Estymacje Verseo pokrywają się ze stanem faktycznym.”"

Michał Tobiasz
CEO & Co-owner Fotoforma

Łączymy empatię z twardymi danymi

Łączymy empatię z twardymi danymi

"Ustalamy wszystko wspólnie i nie musimy tego sprawdzać, dopytywać, zastanawiać się. Wiemy, co ma być zrobione i to jest dostarczane w terminie. Dobra komunikacja, klimat rozmów, wzajemne zaufanie. Ważne dla nas jest też to, że po drugiej stronie jest człowiek. Ta ludzka, empatyczna twarz biznesu."

Paulina Malicka
E-commerce Manager Costway

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Oferta szyta na miarę Giacomo Conti

Działania ekspertów Verseo zapewniają stabilny wzrost widoczności marki w wirtualnej przestrzeni i zwiększenie sprzedaży w sklepie online. “Verseo cenię za partnerskie podejście, umiejętność rozmowy i etykę pracy, która skutkuje wyższą sprzedażą”.

Mateusz Stasiak
Kierownik działu Marketing i E-commerce Giacomo Conti

Wyzwania? Nie ma problemu!

Wyzwania? Nie ma problemu!

„Ważnym kanałem sprzedaży dla nas, jest sprzedaż internetowa. W zeszłym roku zauważyliśmy spadek sprzedaży w naszym sklepie internetowym. Zwróciliśmy się po pomoc do firmy Verseo, by wspólnie opracować plan naprawczy. Dla nas, Verseo to godny zaufania partner, z którym można się związać na wiele lat.”

Sławomir Bielenia
COO At MasterSport

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

O komunikacji, która wpływa na wzrost widoczności, ruchu i... sprzedaży!

Szukaliśmy kogoś, kto będzie rzetelny i takie opinie doprowadziły nas do Verseo. Wcześniej takiej współpracy nie miałam z nikim. Efekty są bardziej niż satysfakcjonujące. A mamy apetyt na więcej!

Paulina Michnikowska
Dyrektor ds. Marketingu e-okularnicy.pl

17 mln

tylu Polaków korzysta codziennie z Facebooka!

24%

o tyle podnosimy średnią rentowność firm rok do roku

100 mln

roczny skumulowany budżet jakim zarządzamy dla klientów

100

ekspertów marketingu internetowego

Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to, mówiąc inaczej, reklama na Facebooku. Pod ogólnym pojęciem kryje się sporo narzędzi, które pozwalają skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów na wiele sposobów. Umiejętnie wykorzystane, pomogą Ci tworzyć kampanie reklamowe różnego typu – zarówno te skierowane do klientów na górze lejka zakupowego, jak i tych prawie gotowych do zakupu.

Jak działają reklamy Facebook Ads?

Reklama na Facebooku jest tam, gdzie Twoi potencjalni klienci. Pamiętaj, że konto na tym portalu społecznościowym ma ponad 17 mln (!) Polaków. To oznacza, że bez względu na to, w jakiej branży działasz, znajdziesz tu swoją grupę odbiorców. Ten potencjał trzeba wykorzystać!

Reklama na Facebooku – mnóstwo zalet!

Reklama na Facebooku sprawia, że o wiele łatwiej Ci dotrzeć do grupy docelowej. Możesz tu korzystać z dużego wyboru form reklamowych – począwszy od filmów, a skończywszy na zwykłych grafikach czy postach 360.

Reklama na Facebooku treścią lub formą może angażować, szokować bądź wywoływać inne emocje i uczucia – takie, które będą pozytywnie oddziaływać na linii marka – klient. Możesz też dotrzeć do dowolnej grupy odbiorców – słuchaczy konkretnej stacji radiowej czy fanów impresjonistycznego malarstwa lub osób, które lubią słodycze pozbawione oleju palmowego. To sprawia, że wykorzystujesz swój budżet reklamowy na kontakt z osobami o wysokim potencjale konwersyjnym.

Ogromnymi plusami są także elastyczność budżetowa, jak również czas reakcji klientów na komunikaty w mediach społecznościowych. Zyskujesz też bardzo dużą swobodę w tworzeniu reklam. Kampanię reklamową na Facebooku możesz włączyć lub wyłączyć w dowolnym momencie. Można ją również zaplanować do wyświetlania w konkretnych godzinach. Możesz zatem szybko reagować na wszystkie zmienne związane z Twoim biznesem – pogodę, dzień kalendarzowy, sytuacje losowe, które mogą być istotne z punktu widzenia marketingu. To wszystko przekłada się na zwiększenie Twoich szans na pozyskanie nowych klientów, a to przecież ostateczny cel reklamy na Facebooku!

Reklama Facebook Ads – rodzaje grup odbiorców

Pierwszym powodem, dla którego reklama na Facebooku jest tak skuteczna, jest precyzyjne targetowanie do osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane naszymi produktami lub usługami. Do wyboru mamy setki zmiennych w ramach trzech głównych opcji. Jak zatem dobrać grupę odbiorców?

  • Standardowi odbiorcy

    Ta grupa odbiorców jest zbudowana na podstawie danych demograficznych, zachowań oraz zainteresowań. Ta metoda dopasowania w menadżerze reklam zapewnia najwięcej możliwości targetowania. Możesz trafić do osób będących obecnie w narzeczeństwie, do osób z danej grupy wiekowej, osób zainteresowanych konkretnym radiem czy tytułem prasowym. Możliwości dopasowania zapewniają dostęp do wszystkich zasobów Facebooka. Oznacza to, że niezależnie od gustów i zainteresowań, dotrzesz do osób, na których Ci zależy. To przekłada się na bardzo dużą skuteczność reklamy.

  • Niestandardowi odbiorcy

    To odbiorcy, którzy mieli już styczność z Twoją marką. Dlatego niestandardowi odbiorcy są grupą, wśród której warto szukać swoich potencjalnych klientów. Dzięki tej możliwości dotrzesz do osób, które wykazały już zainteresowanie Twoją marką. Odbiorcy z tej grupy w przeszłości podjęli już jakieś działania, które wiążą się z Twoją marką. Przykładowo weszli na stronę www, polubili post na fanpage lub pobrali aplikację. Dlatego budżet reklamowy przeznaczony na kontakt z nimi może przynieść Twojej firmie duży zwrot z inwestycji w adsy!

  • Podobni odbiorcy (Lookalike)

    To target, który powstaje na podstawie wcześniej stworzonych grup niestandardowych odbiorców. Facebook na podstawie danych osób z grupy niestandardowej szuka osób podobnych w całym kraju lub regionie – to od 1% do 10% osób z tych lokalizacji. Spójrz na przykład, aby lepiej zrozumieć, jak to wygląda.

    Masz grupę niestandardowych odbiorców – to osoby które odwiedziły Twoją stronę internetową w ciągu ostatnich 60 dni. W tej grupie znajduje się 5600 osób. Każda z nich dostarcza dziesiątek danych – o wieku, płci, zainteresowaniach, lokalizacji, podejmowanych działaniach itp. Teraz na podstawie informacji o tej grupie chcesz stworzyć grupę podobnych odbiorców, wykorzystując menadżer reklam FB.

    Tworząc taką grupę na potrzeby reklamy na Facebooku, wybierasz źródło, z którego system ma zaciągnąć dane (czyli określasz parametry, na których nowa grupa ma być wzorowana). Wybierasz zatem wcześniej wspomnianą grupę osób, które odwiedziły Twoją stronę w ciągu 60 dni.

    Facebook na podstawie tych danych 5600 osób tworzy grupę osób podobnych. To od 1% do 10% (w zależności od wyboru) osób z danego regionu, w tym przypadku z Polski. Jeśli ustawisz liczebność grupy na 1%, uzyskasz zbiór odbiorców wielkości ok. 170 000 osób. (analogicznie – 10% stanowiłoby 1 700 000 osób z Polski). 100% osób – czyli 17 000 000 osób – to liczba mieszkających w Polsce, którzy mają konto na Facebooku.

    W ten sposób, na podstawie grupy 5600 osób stworzono grupę podobnych odbiorców o wielkości 170 000 osób. To oznacza możliwość dotarcia do znacznie większej liczby potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, że ma to również wpływ na to, ile kosztuje reklama na Facebooku. Im większy target, tym wyższy koszt reklamy.

    Uwaga! Staraj się, by grupa odbiorców nie była zbyt duża. Zazwyczaj nie tworzy się grup powyżej 300 000 osób. Takie targety mogą okazać się “rozwodnione”, czyli zbyt ogólne. To sprawi, że koszt reklamy będzie nieadekwatny do wysokości wygenerowanych przez nią zysków. Przetestuj więc, jaka wielkość grupy odbiorców sprawdza się najlepiej przy Twoich reklamach. Generalnie, reklamując się na Facebooku, warto testować wszystko – czas, budżet, odbiorców i content.

Reklama na Facebooku – Poznaj swoich odbiorców!

Facebook udostępnia też świetne narzędzie do analizy grup odbiorców. Audience Insights, bo o nim mowa, pokaże Ci, czym dana grupa jest zainteresowana. Pozwoli to też na zoptymalizowanie reklamy.

Jeżeli np. chcesz sprawdzić, czym interesują się nastolatki w dużych polskich miastach i z jakimi serwisami najczęściej wchodzą w interakcje młodzi ludzie, najszybciej sprawdzisz to właśnie dzięki Audience Insights. Dzięki temu dowiesz się np., jaką blogerkę modową najbardziej lubią, jaki program kulinarny jest w tej grupie najchętniej wybierany, jaki rodzaj muzyki słuchany. Tego typu analizy możesz dokonać niezależnie od miejsca zamieszkania, płci czy wieku.

To potężne narzędzie, które w wielu sytuacjach okazuje się nieocenione – szczególnie w przypadku reklamy na Facebooku, jak również content marketingu czy influencer marketingu. Możesz dzięki niemu zaplanować kampanię reklamową, która pozwoli dotrzeć do grup docelowych na wielu polach.

Reklama Facebook – to proste!

Kolejnym czynnikiem wpływającym na popularność reklamy na Facebooku jest jej łatwa obsługa, ale uwaga! Im łatwiejszych mechanizmów używasz, tym gorzej prawdopodobnie wydajesz pieniądze na budżet reklamowy.

Tak jest często, i to nie tylko w przypadku Facebooka. Jednak, nawet ktoś wydający 100 złotych miesięcznie na reklamę na Facebooku, znając narzędzia nawet pobieżnie, zapewne odniesie korzyści biznesowe z tej formy reklamy – szczególnie gdy “pokaże się” lokalnie.

Jednak im wyższy budżet reklamowy, tym zasadniejsze poznanie narzędzi do edycji reklam. Im lepiej je wykorzystasz, tym efektywniej zoptymalizujesz koszt reklamy i jego przełożenie na zyski. Dlatego też wielu klientów decyduje się na zatrudnienie profesjonalnej agencji Facebook Ads – zarówno do prowadzenia reklam na Facebooku, jak i profili. Taki krok najczęściej sprawia , że to, ile kosztuje reklama staje się mniej ważne niż ROI, które jest wyraźnie wyższe.

Zasięgi reklamy na Facebooku

Dzięki menadżerowi reklam na Facebooku każdorazowo przed publikacją reklamy, otrzymasz szacowany zasięg danej kampanii.

Na niektórych poziomach tworzenia reklam możesz określić, ile razy średnio odbiorca powinien zobaczyć Twój komunikat. Może to być zarówno raz, jak i trzy lub więcej. Możesz zatem tworzyć reklamy stricte pod kątem zasięgu, ale i do innych konkretnych celów – np. kliknięcia w link czy wizyty na stronie lub zbudowanie rozpoznawalności marki.

Formy reklamy na Facebooku

Jeśli chcesz utworzyć reklamę (post) od zera, w zależności od celu możesz stworzyć:

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 35

Film

Zaprezentuj swoją markę, używając filmu. Video może mieć max. 240 minut, 10 GB wagi i może być pionowe lub poziome (16:9 lub 9:16) . Wykorzystać można również filmy 360 stopni. To jedno z najpotężniejszych narzędzi, jakich używa nowoczesny marketing internetowy.

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 36

Obraz

Najczęściej używany format podczas konfigurowania kamapanii. Pojedyncza grafika może mieć dużą moc i przekładać się na optymalny koszt konwersji. Podobnie jak video, obrazy mogą być pionowe lub poziome (16:9 lub 9:16). Jeżeli grafika w jakimś stopniu przypomina tekst, tworząc kampanię reklamową, możesz poprosić o ręczne sprawdzenie contentu przez administrację portalu – nie powinno to zająć dłużej niż kilka godzin. Warto to zrobić, aby uniknąć odrzucenia materiału przez portal społecznościowy.

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 37

Pokaz slajdów

To film składający się z 3–10 obrazów. Brzmi może nieco staroświecko, jednak nadal można wykorzystać ten format w kreatywny sposób. Plusem pokazu slajdów jest fakt, że jest łatwiej go stworzyć.

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 38

Materiał błyskawiczny

Jest to dodatkowa możliwość umiejscowienia reklamy wyświetlana tylko na urządzeniach mobilnych, którą możesz dodać do każdego formatu reklam (choć przy formacie typu Kolekcja z góry jest zakładane użycie materiału błyskawicznego).

Materiał błyskawiczny otworzy się po kliknięciu w reklamę, np. w obraz lub pokaz slajdów. Tak jak w przypadku formatu Kolekcja, odbiorcy otworzy się panel zwany środowiskiem, w którym można stworzyć panel podobny do mini strony internetowej z filmami, animacjami oraz zdjęciami i tekstami. Facebook umożliwia nam stworzenie Materiału Błyskawicznego od zera lub skorzystanie z gotowego szablonu, który udostępnia menedżer reklam.

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 39

Kolekcja

Kolekcje to “zestawy reklam”, które umożliwiają przedstawienie wielu zdjęć i filmów, używana głównie do prezentacji produktów (świetne narzędzie dla e-commerce). Po kliknięciu w reklamę otwiera się przewijany panel (tzw. środowisko) podobny do strony internetowej (choć odbiorca cały czas znajduje się w aplikacji). Tam znajdują się filmy, zdjęcia i opisy. Kolekcja może wyświetlać produkty dynamicznie podobnie jak karuzela. To doskonały format, który łączy prezentację marki ze sprzedażą produktów. Używa się z go również w branży nieruchomości.

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 40

Karuzela

Najczęściej używana przy założonym celu: sprzedaż z katalogu, choć jej potencjał możesz wykorzystać również przy innych celach. Karuzela to kilka (max. 10) kart z osobnymi, kwadratowymi grafikami bądź filmami (zalecana proporcja to 1×1), które skonfigurujesz za pomocą menedżera reklam. Każda z kart może mieć inny opis, nagłówek oraz film/grafikę.

Kiedy wybierzesz już, jakim przekazem reklamowym chcesz przyciągnąć odbiorców, w kolejnym kroku ustawisz treść komunikatu np. teksty, linki, nagłówki itp.

Możesz też iść na skróty i wybrać promocję istniejącego posta z Twojego fanpage.

Jednak wiąże się to zwykle z konsekwencjami. Jeśli wybierzesz użycie istniejącego posta, nie będziesz mógł niczego w nim zmienić. Będzie reklamowany w takiej postaci, w jakiej został stworzony na fanpage. Rozważ zatem stworzenie posta od zera, dzięki czemu będziesz mieć kontrolę m.in. nad tekstami, nagłówkami, opisami linków i tekstami w przycisku. Płatne kampanie reklamowe zazwyczaj działają lepiej.

Gdy wybierzesz już, jaki format ma mieć Twoja reklama, dalej ustawisz co dokładnie ma się w niej znajdować (teksty, linki, nagłówki itp)

Możesz też iść na skróty i wybrać promocję istniejącego posta z Twojego Fanpage.
Pójście na skróty jednak wiąże się zwykle z konsekwencjami. Jeśli wybierzesz użycie istniejącego posta, nie będziesz mógł niczego w nim zmienić, będzie reklamowany w takiej postaci, w jakiej został stworzony na fanpage. Rozważ zatem stworzenie posta od zera, dzięki czemu będziesz mieć kontrolę m.in nad tekstami, nagłówkami, opisami linków, tekstami w przycisku.

Tworzenie skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku z agencją Verseo

Chcesz, żeby Twoja reklama na Facebooku przyniosła jak najwyższe zyski, a jednocześnie wolisz nie podejmować się konfiguracji kampanii na własną rękę? To dobre podejście. Ty skoncentruj się na swoim biznesie, a marketing internetowy zostaw ekspertom z Verseo. Rozumiemy, jak działają algorytmy Facebooka i wiemy, jak kupować reklamy na tym portalu, żeby osiągnąć maksymalne ROI. Zobacz, jak wygląda praca nad kampanią od podstaw!

Definiowanie celów kampanii

Pierwszym krokiem jest zawsze określenie, w jakim celu będą publikowane reklamy. Czy mają one wpłynąć na większą rozpoznawalność marki? Ułatwić pozyskanie danych kontaktowych i wspomóc generowanie leadów? Mają wspomóc szybką sprzedaż produktów Twojej firmy? Tę kwestię trzeba określić już na starcie.

Wybieranie odpowiedniej grupy docelowej

Na średni koszt konwersji i na cenę reklamy na Facebooku, wpływa to, jak dobrze zostanie “stargetowana”. Chodzi o to, aby komunikaty wyświetlały się osobom, które są nimi naprawdę zainteresowane. Po prostu. Dlatego to ważny element naszej pracy. Zanim dana reklama “wyląduje” na Facebooku, wkładamy dużo pracy w lepsze zrozumienie Twojego biznesu i odbiorców oferowanych przez Ciebie rozwiązań.

Wybieranie odpowiedniego formatu reklamy

Video, obraz, karuzela, a może kolekcja? To w dużej mierze zależy od tego, jakie cele reklamowe sobie wyznaczysz i jaka jest Twoja grupa docelowa. Dobieramy takie formy promocji i w takiej “konfiguracji”, które działają najlepiej i pozwalają optymalnie wykorzystać budżet reklamowy.

Tworzenie przekonującego tekstu reklamy

Aby dobrze targetować reklamy na Facebooku, trzeba “mówić językiem klientów”. Musi być perswazyjny, komunikować największe korzyści, a przy tym być zrozumiały dla osób w Twojej grupie docelowej. To wpływa na jej efektywność i przekłada się na sprzedaż.

Projektowanie atrakcyjnych wizualizacji

Aby zrealizować cele reklamowe, trzeba też “mówić obrazem”. Skuteczność reklamy na Facebooku zależy od tego, czy zostanie zauważona w ogromie innych komunikatów. Dlatego musi się wyróżniać i “cieszyć oczy”. Wiemy, jak to osiągnąć.

Ustawianie budżetu

To, ile kosztuje reklama na Facebooku, ma dla Ciebie duże znaczenie. Musisz odpowiednio zaplanować budżet, by ją opłacić. Pamiętaj też, że budżet całkowity musi uwzględnić koszty obsługi kampanii. Konkretne koszty poznasz już na początku współpracy.

Zarządzanie reklamami – Facebook Ads

Skuteczna reklama to taka, która jest nie tylko opublikowana, ale przede wszystkim monitorowana. Dlatego ważną kwestią jest monitorowanie tego, jak jakość reklamy przekłada się na wyniki.

Monitorowanie kampanii

Po umieszczeniu reklam należy sprawdzać przy pomocy menadżera, jak sobie “radzą”. Chodzi zatem o liczbę wyświetleń (i to, kto je zobaczył), ale także o sposób reakcji odbiorców na komunikat. Czy jest zgodny z tym, jaki był cel reklamowy? Jak dużo konwersji generuje dany baner, video czy post? Jeśli wyniki są nieodpowiednie, trzeba dokonać zmian.

Analiza wyników reklam

Wyniki, które osiągnęła reklama na Facebooku, trzeba ocenić także po zakończeniu kampanii. Wtedy można ostatecznie określić, jak poniesiony koszt reklamy przekłada się na realizację celów marketingowych. Czy wzrosła dzięki niej np. rozpoznawalność marki? Czy strona firmy jest częściej odwiedzana? Odpowiedzi na te pytania muszą znaleźć się w raporcie.

Testowanie A/B reklam

Testy A/B to sprawdzanie skuteczności różnych wariantów reklamy i ich wpływu na “audience network”. Sprawdza się je na mniejszej próbie odbiorców i na tej podstawie wybiera wariant komunikatu, który przynosi najlepsze wyniki. To wpływa na ostateczny stosunek ceny reklam do wielkości konwersji.

Dostosowywanie budżetu

Czasami okazuje się, że jakaś forma promocji na Facebooku “radzi sobie” lepiej niż inne. Wtedy eksperci reagują na bieżąco i np. zwiększają budżet reklamowy, tak aby wygenerować jeszcze większe zyski.

Optymalizowanie targetowania reklam

To, do jakich odbiorców docierają Twoje komunikaty, wpływa na poziom konwersji. Dlatego specjaliści na bieżąco analizują, czy osoby, które widzą reklamy, to rzeczywiście te, które mogą od Ciebie kupić dany produkt. Dzięki temu nie marnujesz wyświetlenia filmu czy baneru na osoby, które nie zamienią się w nowych klientów.

Piksel Facebooka, jego zdarzenia i kwestia remarketingu

Tworzenie grup odbiorców na bazie zainteresowań, lokalizacji, stanowiska pracy, wieku i wielu innych czynników jest świetnym narzędziem. Dzięki temu można dotrzeć do osób, które jeszcze nie znają Twojej marki, ale potencjalnie mogą się nią zainteresować.

Jeśli masz styczność z marketingiem, wiesz, że większą wartość ma odbiorca, który już zna brand lub z niego korzysta (np. wybierając jego usługi/produkty). Dlatego tak istotnym aspektem w tej branży jest remarketing, czyli docieranie do osób, które już miały styczność z Twoją marką przez np. odwiedzenie Twojej strony internetowej.

Jednak, by wiedzieć, czy dana osoba odwiedziła Twoją witrynę, strona musi być odpowiednio połączona z systemem reklamowym Facebooka. Takie właśnie “połączenie” umożliwia nam piksel Facebooka.

Czym jest Piksel Facebooka?

Piksel to drobny skrypt, czyli kilka linijek kodu które umieszcza się w kodzie strony www, w końcu jej sekcji “head”. Piksel jest tzw. kodem śledzącym, który sprawdza czy osoba, która weszła na stronę, ma konto na Facebooku, z którym można tę osobę powiązać. Jeśli ma, dodaje się taką osobę do bazy tych, do których będziesz mógł później dotrzeć podczas emisji reklam.

Uwaga! Piksel zbiera dane od momentu zainstalowania. Jeśli chcesz stworzyć prawidłowo działającą grupę odbiorców, którzy odwiedzili Twoją witrynę w ciągu ostatnich np. 14 dni, piksel musi działać na stronie minimum 14 dni (piksel zbiera dane z maksymalnie 180 dni).

Nie musisz być programistą, by z Piksela korzystać i go rozumieć. Wystarczy, że raz zainstalujesz go na swojej stronie i przetestujesz, czy wszystko działa prawidłowo.

Piksel to nie wszystko – czym są zdarzenia?

Zanim sprawdzisz, czy piksel działa na Twojej stronie prawidłowo, dowiedz się, czym są zdarzenia.

Jeśli masz już zainstalowany podstawowy kod piksela na swojej stronie, możesz budować grupy remarketingowe i trafiać do osób, które odwiedziły stronę. Co jednak, jeśli chciałbyś zawęzić tę grupę do odbiorców, którzy podjęli na niej konkretne działania, np. dodali produkt do koszyka lub wysłali zapytanie na stronie kontaktowej? Do tego służą zdarzenia.

Dzięki podstawowemu kodowi piksela możesz trafiać do osób, które odwiedziły Twoją stronę, a dzięki zdarzeniom możesz dotrzeć do osób, które wykonały na niej konkretne działania.

Zdarzenia instaluje się na konkretnych stronach (włączają się po ich załadowaniu) lub elementach np. przyciskach (zdarzenie włącza się po wciśnięciu buttona).

Przykładowe zdarzenia:

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 41

ViewContent (wyświetl zawartość)

zdarzenie znajdujące się najczęściej na kartach produktów związane np. z rozwinięciem opisu.

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 42

AddToCart (dodaj do koszyka)

zdarzenie, które należy zainstalować w koszyku lub przyciskach “dodaj do koszyka”. Dzięki temu zdarzeniu będziesz wiedzieć, ile osób odwiedziło/wypełniło koszyk.

Facebook & Instagram Ads - zdjęcie nr 43

Purchase (zakup)

zdarzenie, które powinno znaleźć się na tzw. “thank you page” po dokonaniu zakupu. Dzięki niemu wiesz, ile osób dokonało zakupu.

Na podstawie zdarzeń możesz budować grupy odbiorców. Dobrym przykładem ich wykorzystania jest np. trafianie z reklamą do osób, które opuściły koszyk (to wszystkie osoby ze zdarzenia AddToCart z wykluczeniem osób ze zdarzenia Purchase).

Pixel Helper

Jeśli jesteś użytkownikiem Google Chrome, możesz zainstalować wtyczkę “pixel helper”. Będzie pokazywać Ci aktywne pixele (oraz zdarzenia) na danych stronach.

Reklamy Dynamiczne Facebook

Reklama dynamiczna to taka, która na podstawie danych o odbiorcy pochodzących z piksela, pokazuje mu odpowiednie treści.

Zdarzenia piksela, które mają odpowiednie parametry, mogą służyć jako źródła danych dla reklam dynamicznych wykorzystujących katalogi (piksel musi być wtedy połączony z katalogiem).

Ich dynamiczność polega na dostosowaniu reklamy nie tylko do grupy odbiorców (jak w przypadku zwykłego remarketingu), ale do konkretnego użytkownika – automatycznie.

Zatem dzięki reklamom dynamicznym możesz dotrzeć ze swoimi produktami do grupy remarketingowej, która liczy np. 5000 osób. Każdej osobie wyświetli się produkt, który oglądała wcześniej na stronie.

Jednak, aby zdarzenia na stronie przekazywały dane o tym, jaki produkt wyświetliła konkretna osoba, muszą zawierać konkretne parametry.

Do działania reklam dynamicznych na Facebooku potrzebujesz

  • Zainstalowanego piksela na stronie
  • Zainstalowanych zdarzeń na odpowiednich stronach (np. ViewContent, AddToCart, Purchase)
  • Zaawansowanych parametrów zdarzeń takich jak: value, currency, content_ids, content_type oraz ich wartości.
  • Połączenia katalogu produktów z pikselem (piksel musi stanowić dla katalogu źródła danych zdarzeń).

Nie ukrywajmy, temat wymaga głębszej analizy. Jednak ciężka praca wynagrodzi Cię możliwością skuteczniejszego dotarcia do klientów.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ile kosztuje reklama na Facebooku? To pytanie, na które trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Budżet reklamowy może być zróżnicowany. Wiele zależy od Twoich aktualnych możliwości, a przede wszystkim od celów, które chcesz osiągnąć. Ważna jest też cena reklamy, a dokładniej koszt wyświetlenia jej Twojemu targetowi. Porozmawiaj o tym z naszymi ekspertami!

Reklamy Facebook Ads – FAQ

  1. Jakie korzyści przynoszą reklamy na Facebooku dla przedsiębiorców?

    Reklama na Facebooku to sposób na szybkie dotarcie do klientów z Twojej branży. Ta forma promocji pozwala też kontrolować to, ile kosztuje reklama oraz jakie cele pomaga realizować.

  1. Jakie są najważniejsze podpowiedzi dla skutecznej reklamy na Facebooku?

    Skuteczna reklama na Facebooku jest przede wszystkim dobrze stargetowana, a więc dostosowana pod kątem treści, a następnie wyświetlana potencjalnym klientom.

  1. Jakie są największe wyzwania związane z reklamowaniem się na Facebooku?

    Poprawne skonfigurowanie kampanii pod kątem targetu, budżetu i parametrów komunikatu reklamowego, dlatego warto to powierzyć ekspertom.

  1. Jakie rodzaje reklam na Facebooku są napopularniejsze?

    Najpopularniejsze są komunikaty graficzne, czyli obrazy. Chętnie wykorzystuje się też video, karuzele czy kolekcje.

  1. Które branże w Polsce najczęściej korzystają z reklam Facebook Ads?

    To głównie forma promocji stosowana przez firmy B2C, w tym e-commerce. Jednak klientów znajdą tu przedsiębiorcy z każdej branży.

  1. Jakie są najczęstsze błędy popełniane w przypadku kampani reklamowej na Facebooku?

    Próba skonfigurowania kampanii samodzielnie. Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia kończy się to zwykle “przepaleniem budżetu”.

  1. Jakie są najlepsze sposoby na zwiększenie zasięgu reklam na Facebooku?

    Można np. wykorzystać możliwość stworzenia grupy podobnych odbiorców.

  1. Jakie czynniki mają największy wpływ na skuteczność reklam na Facebooku?

    Odpowiednie ustalenie celu ich publikacji i dopasowanie grupy docelowej. W dalszej kolejności wpływ ma koszt reklamy.

  1. Jakie są najczęstsze cele reklam na Facebooku?

    Mogą to być zarówno budowanie świadomości marki, jak i pozyskanie danych kontaktowych czy bezpośrednia sprzedaż.

  1. Jaki jest minimalny budżet kampanii reklamowej na Facebooku?

    Budżet reklamowy jest elastyczny. Możesz go ustalić na takim poziomie, na jakim potrzebujesz.

  1. Jak mogę zoptymalizować targetowanie moich reklam na Facebooku?

    Zrób to, współpracując z ekspertami. Mogą oni np. zmienić sposób tworzenia grup odbiorców.

  1. Jaka jest dobra wartość wskaźnika klikalności (CTR) dla reklamy na Facebooku?

    To zależy od branży oraz od celu reklamowego.

  1. Jak mogę zmierzyć skuteczność mojej kampanii reklamowej na Facebooku?

    Np. dzięki narzędziom monitorowania w menedżerze reklam. Jednak najlepszym wskaźnikiem efektywności jest… zwiększona liczba zamówień/zapytań ofertowych.