Oferta
Analiza UX
Optymalizacja strony pod kątem użytkownika (UX) skupia się na intuicyjności, prostocie i jej funkcjonalności. Dobry projekt UX tworzy pozytywne wrażenia dla użytkownika, przewidując – i spełniając – jego potrzeby, co przekłada się na wyższy współczynnik konwersji, mniejszą liczbę opuszczonych koszyków, lepszą relację kosztów reklamy do przeznaczonego budżetu czy większą liczbę pozyskanych kontaktów. Aż 88% użytkowników nie chce wrócić na witrynę, która ma zły UX, dlatego w Verseo usprawniamy doświadczenie użytkowników na stronach naszych klientów, tak aby wspierało dodatkowe działania reklamowe i sprzedażowe.
- Testy A/B z rekomendacjami rozwiązań
- Badanie procesu zakupowego i współczynników konwersji
- Analiza interfejsu użytkownika i funkcjonalności
Dlaczego warto zainwestować w UX?
Doświadczenie użytkownika (UX) ma kluczowe znaczenie dla sukcesu lub niepowodzenia produktu na rynku.
Wdrażanie dobrych praktyk, zarówno w samym wyglądzie strony www (UI) jak i jej funkcjonalności i responsywności, znacznie przyczynia się do poprawy wskaźników sprzedażowych i marketingowych firmy.
I odwrotnie – nie wdrażanie koniecznych zmian na stronie poprawiających doświadczenie użytkownika czy brak kontroli nad zachowaniem użytkowników na stronie, w dłuższym okresie skazuje firmę na coraz gorsze wyniki sprzedażowe lub pociąga za sobą coraz wyższe koszty zdobycia klientów.
Potwierdzają to między innymi dostępne dane.
69% klientów porzuci witrynę, jeśli proces zakupu będzie wymagał zbyt wielu kroków
53% użytkowników strony mobilnej zrezygnuje z wizyty, jeśli będzie się ona ładować ponad 3 sekundy
Kiedy warto zainwestować w UX?
Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z ważności doświadczenia użytkownika podczas dokonywania zakupów w internecie czy zamawiania konkretnych usług online. Istnieją jednak konkretne przesłanki kiedy warto zainwestować w poprawę UX:
- notujesz wysoki wskaźnik opuszczonych koszyków w swoim sklepie internetowym,
- zauważasz, że reklamy kierujące do Twojej strony www nie kończą się konwersją,
- otrzymujesz feedback od swoich klientów, że nie mogą znaleźć konkretnych produktów na stronie lub, że strona działa zbyt wolno, a nawigacja po niej jest trudna,
- chcesz zmienić stronę www, bo nie dokońca Ci się podoba, a konkurencja poszła znacznie do przodu,
- Twoja strona www lub sklep internetowy zwyczajnie nie sprzedają, a Ty szukasz przyczyny,
- chcesz poznać zdanie swoich klientów i współtworzyć usługi z nimi, w celu jeszcze lepszego ich dopasowania do ich oczekiwań,
- prowadzisz firmę w branży, w której doskonały UX to konieczność.
Specjaliści UX rekomendują by już przy tworzeniu strony www lub sklepu internetowego uwzględnić praktyki UX-owe i wedle nich tworzyć dany serwis. Nie mniej jednak, wiele firm decyduje się na monitorowanie i wdrożenie tych praktyk po stworzeniu strony. Oba warianty są dobrą decyzją – nigdy bowiem nie jest za późno na dobry UX.
Dane o ruchu na stronie, które na dany dzień mogą być zbierane przez zaawansowane narzędzia, dostarczają konkretnych informacji co należy poprawić i w jaki sposób usprawnić serwis www, tak aby jak najlepiej odpowiadał użytkownikom.
Google Optimize, AB testing
Co otrzymasz w ramach usługi UX z Verseo?
Proces projektowania UX jest inny każdorazowo w zależności od wybranych celów biznesowych, stosowanej technologii, CMS, silnika sklepowego, grupy docelowej oraz branży. Oznacza to, że usługa UX dla Twojej firmy będzie indywidualnie dopasowana, a w ramach abonamentu, co miesiąc, dostarczane będą Ci wskazówki jak polepszyć prowadzone działania. Abonament UX, po przeprowadzonym w ramach usługi audycie UX, w tym również UI, technologicznym i ilościowo-jakościowym zachowań userów, opiera się na udoskonalaniu ścieżek przepływu użytkownika (user flow) przez testy AB. Każdy proces testów kończy się rozwiązaniem, które zawsze wpływa na wzrost konwersji na stronie.
A oto kroki procesu UX, które proponujemy w Verseo:
Dokładna analiza desktop + mobile
Wykorzystując zaawansowane narzędzia będziemy przeprowadzać szereg testów, analiz i badań głównych funkcjonalności Twojego serwisu oraz użytkowników. Otrzymasz również wsparcie we wdrożeniach potrzebnych kodów, by móc monitorować Twoją stronę www.
- Nagrywanie sesji użytkownika
- Mapy ciepła i podróży klienta
- Testy interfejsu na różnych urządzeniach
- Badanie procesu zakupowego
Testy A/B
Przeprowadzanie testów A/B to zdecydowanie dłuższa perspektywa współpracy. Konieczny jest bowiem odpowiedni wolumen użytkowników, a w ramach testów wprowadzane są drobne zmiany (kluczowe z punktu widzenia sprzedaży) z odpowiednią częstotliwością.
- Quick win – bezpośredni wpływ na zwiększenie konwersji. Wdrożenie wygranej opcji skutkuje natychmiastową poprawą wyników
- Testy mikrokonwersji (np. przejście na daną zakładkę, kopiowanie numeru telefonu itp.)
- Możliwość kierowania testów tylko na określonych użytkowników (np. mobilni, powracający, kupujący, porzucający koszyki, mieszkający w konkretnych miastach itp.)
Konsultacje i doradztwo
Praca nad polepszaniem UX na Twojej stronie to praca zespołowa. W ramach współpracy zyskasz możliwość skonsultowania postępów projektu z seniorem UX oraz w razie konieczności, otrzymasz pomoc przy wdrożeniach zmian na stronie.
- Konsultacja z analitykiem
- Pomoc w launchingu zmian
- Dedykowane szkolenie z zakresu analityki w Google Analytics
Raportowanie
Wszelkie usprawnienia, wprowadzone zmiany i wyniki testów będą pod Twoją kontrolą. Co miesiąc otrzymasz spersonalizowany raport wraz z wnioskami i rekomendacjami gotowymi do wdrożenia.
- Spersonalizowany, rozbudowany raport z podsumowaniem, wnioskami i rekomendacjami
- Modele lejków konwersji (Conversion’s Funnel Model)
- Propozycja architektury treści
Ulepszanie doświadczenia użytkownika (UX) na stronie internetowej lub w sklepie online to proces. Każde nowo wdrożone zmiany mogą pociągać za sobą coraz więcej możliwości i usprawnień, a co za tym idzie, być jeszcze bardziej dopasowane do potrzeb i oczekiwań użytkowników. W efekcie, stała współpraca przy projektach UX-owych owocuje lepszym poznaniem zachowań użytkowników na stronie i podejmowaniem trafnych decyzji strategicznych i marketingowych przez właścicieli biznesów.
Systemy CMS, w których możemy wdrożyć analitykę UX
RedCart, Shoplo, 2ClickShop, ShopGold, Sote i wiele innych
Komu dedykowane są rozwiązania UX?
UX dla sklepów internetowych
Nie ma co do tego wątpliwości, że monitorowanie zachowania użytkowników i ciągła optymalizacja funkcjonalności strony szczególnie sprawdzi się w branży e-commerce. Rozwiązania UX-owe związane z analityką w znaczny sposób mogą przyczynić się do polepszenia wskaźników sprzedażowych, w tym współczynnika konwersji, wartości koszyka czy cross i up sellingu. Co więcej, właściciele sklepów internetowych, z uwagi na specyfikę swojego biznesu, mają możliwość wykorzystania najbardziej zaawansowanych narzędzi UX-owych, jak testy A/B czy modelowanie lejków, dzięki którym w jeszcze głębszym stopniu dostosują sklepy pod użytkowników, a co za tym idzie, zwiększą sprzedaż.
UX dla firm usługowych
Dzięki wprowadzaniu usprawnień na stronie www i ulepszaniu doświadczenia użytkownika (UX) firmy działające w sektorze B2B czy B2C mogą znacznie wpłynąć na decyzje swoich potencjalnych klientów. Stała analiza zachowań użytkowników na stronie pomoże przede wszystkim dostosować ofertę do konkretnych potrzeb klientów, a także polepszyć doświadczenie klientów z firmą, a co za tym idzie, uzyskać lepszy wizerunek na rynku i coraz więcej zleceń.
W zależności od branży, w której działasz, Twoich potrzeb i celów biznesowych, w Verseo dopasujemy konkretne rozwiązania, narzędzia i metody badawcze w ramach oferty analitycznej UX. Sprawdź co znajdziesz w danych pakietach UX lub skonsultuj się z nami w celu dopasowania najlepszego rozwiązania.
UX a skuteczność innych kanałów
Poprawa doświadczenia użytkownika podczas kontaktu z Twoją marką – produktem, usługą, stroną internetową, obsługą klienta, procesem rekrutacyjnym – będzie miała wpływ na wiele aspektów, od wizerunkowych, po typowo sprzedażowe, jak np. skuteczność działania poszczególnych kanałów marketingowych. W jaki sposób analityka UX może na nie wpływać?
UX a kampanie Google Ads
Kampanie Google Ads są jednym z najskuteczniejszych i najbardziej mierzalnych kanałów reklamowych online. Na ich efektywność składa się wiele zmiennych, w tym między innymi, Twoja strona internetowa. To na nią kierowani są użytkownicy klikając w reklamę i to dopiero po zapoznaniu się z Twoimi produktami czy ofertą, decydują się na dokonanie zakupu.
Dlatego też, dokładne poznanie ich ścieżki zakupowej, sposobu nawigowania po stronie i etapów, które przechodzą, by dokonać zakupu, może znacznie wpłynąć na liczbę konwersji i wartość koszyka. A to oznacza zwiększenie przychodów ze sprzedaży, generowanych przez reklamy Google Ads.
UX a SEO = SXO
Działania SEO, mające na celu zwiększenie widoczności strony www na kluczowe dla biznesu frazy, nie zawsze będą nieść za sobą większą liczbę konwersji czy zleceń. Kluczową rolę gra bowiem funkcjonalność i dopasowanie serwisu do użytkownika.
Optymalizacja strony i odpowiednie linkowanie są szczególnie ważne, by pozyskiwać coraz większy ruch na stronie i wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Celem tych działań jest, oczywiście, zwiększenie sprzedaży, jednakże przy bardziej wymagających przypadkach (rozbudowanych stronach www, większych sklepach internetowych) takie działania warto wesprzeć analityką UX. Bardziej przyjazna strona użytkownikowi, dobrze zaprojektowana nawigacja, menu i prosta ścieżka zakupowa to klucz do sukcesu również w kwestii SEO.
Realizując projekty analityczne UX w Verseo bierzemy pod uwagę zarówno doświadczenie użytkownika na stronie, jak i odpowiednie przygotowanie strony dla robotów sieciowych, dzięki czemu możemy zapewnić możliwie najlepsze efekty z wdrożonych zmian w wyniku testów A/B i analiz.
UX a Facebook Ads
W ramach kampanii na Facebooku możesz reklamować swoją firmę na Facebooku, Instagramie oraz Messengerze. To jedne z najpopularniejszych mediów społecznościowych, które nie spoczywają na laurach i oferują reklamodawcom coraz nowocześniejsze możliwości reklamowania biznesu.
Dobry UX strony pozwoli użytkownikom pochodzącym z reklam Facebookowych prosto i bez komplikacji dokończyć transakcję. Dzięki analizie lejków konwersji, testom interfejsu na różnych urządzeniach mobilnych, dopracujesz możliwie najlepszą i najszybszą drogę klienta od reklamy na Facebooku do konwersji na Twojej stronie.
UX a wizerunek firmy online i offline
User friendly czyli przyjazna strona użytkownikowi, prosty i zrozumiały proces zakupowy oraz szybkość ładowania strony wpływają pozytywnie na doświadczenie użytkownika z Twoją firmą zmniejszając frustrację użytkownika podczas korzystania ze strony. Jakie są jego skutki? Odwiedzający Twoją stronę chętnie dokonuje transakcji lub z łatwością nawiązuje kontakt z Twoją firmą – cały proces jest odpowiednio przygotowany pod jego oczekiwania, pozostawiając po sobie pozytywne wrażenia. Twoja firma zyskuje więc w oczach tych klientów, a dobre wieści niosą się dalej.
Jaki pakiet wybrać?
Każda strona jest inna, dlatego w zależności od wielkości i potrzeb Twojego biznesu, możesz wybrać spośród 3 pakietów.
Standard UX
dla niewielkich e-commerce i stron usług
Pakiet zawiera:
Research:
- Analiza celów biznesowych
- Analiza konkurencji (benchmarki)
- Badanie profilu użytkowników
Co zawiera raport:
- podsumowanie, wnioski i rekomendacje.
Desktop + Mobile:
- Nagrywanie sesji użytkownika
- Mapy ciepła
- Cele do ścieżki użytkownika
- Badanie procesu zakupowego
- Mapowanie podróży klienta
- Testy interfejsu na różnych urządzeniach
- Analiza UI – Interfejsu Użytkownika strony głównej
Doradztwo:
- 2 h konsultacji z UX seniorem / miesięcznie
- Bieżąca współpraca z klientem
Raport:
- Podsumowanie, wnioski i rekomendacje
Narzędzia:
- W cenie pakietu korzystamy z zaawansowanych narzędzi
monitorujących / UX, których miesięczny koszt przekracza
1800 PLN.
Extended UX
dla średnich e-commerce i stron usług
Pakiet zawiera:
Pakiet Standard
a ponad to:
Desktop + Mobile:
- Audyt architektury treści, w tym nawigacji + Analiza
Interfejsu Użytkownika – 3 podstrony
Testy:
- Technologiczne i wydajnościowe strony
- AI-Driven Devices & Browsers – Inteligentne testy wyglądu
strony na różnych urządzeniach i przeglądarkach - A/B rekomendowanych rozwiązań
Doradztwo:
- Pomoc we wdrażaniu zmian
- Rozmowy z teamem projektowym
Raport:
- Podsumowanie, wnioski i rekomendacje
w obszernym raporcie
Enterprise UX
dla średnich e-commerce i stron usług
Pakiet zawiera:
Pakiet Extended UX
a ponad to:
Desktop + Mobile:
- Heurystyczna analiza głównych funkcjonalności
i podstron serwisu - Testy eksperckie metodą wędrówki poznawczej
Badania z użytkownikami:
- IDI (Pogłębione Wywiady Indywidualne)
- Protokół głośnego myślenia
- Sortowanie kart
- Eye tracking
Doradztwo:
- Spersonalizowane szkolenie 2 h z analityki UX
z wykorzystaniem Google Analytics, Smartlook - Łącznie 3 h konsultacji z UX seniorem
Raport:
- Spersonalizowany, rozbudowany raport
z podsumowaniem, wnioskami i rekomendacjami - Conversion’s Funnel Model (modele lejków konwersji)
- Propozycja Architektury Treści – nawigacji/menu
Wypełnij formularz
i odbierz darmową wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy
indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie
mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
- Monika Praczyk
- PR & Marketing Manager
- Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
odpowiadamy w ciągu 1 godz. - Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
dnia roboczego po 9.00.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.