Poradnik Wynik Jakości

Dodany 24 kwietnia 2020

Jak zadbać o wysoką jakość kampanii?

Wynik Jakości (QS – quality score) – jednen z najistotniejszych wskaźników, wykorzystywanych do optymalizacji reklam tekstowych, wyświetlanych w sieci wyszukiwania Google.

W Poradniku Wynik Jakości omawiamy dokładnie czym jest ten wskaźnik i dlaczego jest on tak istotny zarówno dla Google, jak i każdego z reklamodawców? Rozbijamy też na czynniki pierwsze QS i opisujemy wszystkie jego składowe. Kolejno, wyjaśniamy co ma wpływ na wysokość Wyniku Jakości, a co nie ma.

Dodatkowo wskazujemy też w jaki sposób skutecznie poprawić jakość reklam.

Co to wynik jakości – QS?

Wynik Jakości jest wskaźnikiem, który przedstawia ogólną skuteczność reklam w danych aukcjach, a dokładniej jest on średnią wartością, obliczaną na podstawie próbki reklam.

Co dokładnie znajdziesz w środku?
  • Co to jest Wynik Jakości?
  • Jak działa Wynik Jakości?
  • Co ma wpływ na Wynik Jakości?
  • Gdzie znaleźć i jak kontrolować Wynik Jakości w Google Ads?
  • Jak poprawic ogólną jakość reklam?
  • Jak ulepszyć stronę docelową?

Pewnie zastanawiasz się teraz dlaczego tyle szumu o jakiś jeden mały wskaźnik?
Przecież zawsze najważniejsze są konwersje i o ile kampania konwertuje, wszystko jest ok!
W sumie prawda.

Ale pracując nad kampanią warto jest zwracać uwagę nie tylko na liczbę konwersji, czy też stosunek przychodów względem wydatków. Warto też dbać o jak najwyższy Wynik Jakości, gdyż lepsza trafność reklam, bardziej dopasowane słowa kluczowe oraz wysokiej klasy strona docelowa mogą, w efekcie końcowym, przynieść jeszcze lepsze efekty. 😃

Reklama wysokiej jakości – czyli jaka?

To taka reklama, której treść odpowiada słowu kluczowemu (a najlepiej zawiera je w swojej treści), a strona docelowa prezentuje dokładnie to, czego szuka internauta (treści/produkty są powiązane ze słowem kluczowym).

Więcej o tym jak stworzyć wysokiej jakości kampanię reklamową przeczytasz w Poradniku Wynik Jakości.

Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 6 ocen )

Zobacz komentarze (3)

Podziel się artykułem ze znajomymi

Autor

Martyna Mikołajczak

Product Designer

Powiedzieć o Niej, że jest Certyfikowaną Specjalistką Google Ads to zdecydowanie za mało! Połączyła swoją wiedzę z know how Verseo i stała się twórczynią niezwykle skutecznych reklam Google Ads.

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Kuba

    20 paź 2020, 16:06

    Od strony technicznej ten poradnik to majstersztyk. Od dawna zastanawiałem się jak podejść do tematu wskaźnika QS – teraz już wiem!

  • Anka

    23 paź 2020, 15:46

    Szukałam pomysłów, jak poprawić jakość kampanii marketingowych w firmie i znajomy polecił mi Wasz poradnik, to był strzał w 10. Bardzo dobry materiał.

  • MR

    27 paź 2020, 14:22

    Wiadomo, że taka reklama jest kosztowna, a tu jest fajnie napisane jak te koszty zniwelować.