Jakie czynniki brać pod uwagę przy doborze influencerów do kampanii?

Autor: Izabela Pirańska

ostatnio aktualizowany: 2 czerwca 2020

Przede wszystkim musisz określić swój cel, aby wiedzieć w jakim kierunku zmierzasz. Dzięki temu będziesz w stanie ocenić czy kampania umożliwiła zrealizowanie założeń. Poza tym musisz doskonale poznać swoją grupę docelową oraz audytorium twórcy, z którym chcesz podjąć współpracę. Twoim zadaniem jest znalezienie potencjalnych klientów wśród odbiorców influencera. 

Weź pod uwagę zasięg generowany przez influencera, ale nie przeceniaj jego wartości. To mogą być tylko puste statystyki, które dają iluzję sukcesu. Może okazać się, że tysiące użytkowników wyświetliły reklamę, ale bardzo szybko o niej zapomnieli. Znacznie bardziej wartościowym wskaźnikiem jest stopień zaangażowania odbiorców. 

Nie skupiaj się wyłącznie na czołowych influencerach, którzy zgromadzili wokół siebie setki tysięcy obserwujących. Czasem współpraca z mniej popularnymi twórcami może okazać się skuteczniejsza. Na ich korzyść przemawia bliższa relacja z odbiorcami, która przekłada się na większą wiarygodność. 

Zastanów się jakim budżetem dysponujesz oraz w jaki sposób chcesz rozdysponować środki. Czasem bardziej opłaca się nawiązać współpracę z 100 twórcami, z których każdy posiada 10 tysięcy obserwujących niż zaangażować jedną gwiazdę z milionami na liczniku. 

Weź pod uwagę kreatywność influencera, z którym podejmujesz współpracę. Stwórzcie oryginalną i chwytliwą koncepcję. Niech to nie będzie zwykłe zdjęcie produktowe opatrzone opisem bez polotu.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany