Nowe wymogi w zakresie cookie bannera. Pilnie dostosuj stronę i nie trać danych.

Dodany 9 września 2022

Poziom : podstawowy

Co to jest banner cookie?

Cookie banner to pop up, czyli wyskakujące okienko na stronach internetowych, które dotychczas tylko informowało użytkowników witryny, że Twoja witryna używa plików cookie. Nowe przepisy wymagają jednak od właścicieli stron internetowych znacznie więcej, niż wcześniej. Dlaczego? Nowy banner cookie nie powinien już pełnić funkcji wyłącznie informującej o zbieraniu ciasteczek, a przede wszystkim być “okienkiem zgody” użytkownika, czyli dawać mu możliwość wyrażania zgody na zbierane przez witrynę pliki cookie.

Od kiedy nowe przepisy zaczną obowiązywać?

Nowe dyrektywy weszły już w życie, więc dostosowanie się do nowych wymogów i wprowadzenie zmian na stronie internetowej jest już dzisiaj konieczne, a nawet pilne.

Dlaczego warto wziąć udział w webinarze?

Jeżeli prowadzisz sprzedaż internetową produktów lub usług albo posiadasz stronę internetową o charakterze brandowym, to Ty również gromadzisz i przechowujesz pliki cookie na temat użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową. Dotychczas tak uzyskane pliki można było swobodnie wykorzystywać do celów marketingowych. Jednak nowe wymogi prawne bezpośrednio wpłynęły na zakres ich zbierania, przetwarzania i dalszego wykorzystywania marketingowego. Co w następstwie mocno rzutuje na skuteczność kampanii reklamowych, sprzedaż internetową i dalsze pozyskiwanie leadów.

Czemu zmieniły się wymagania, co dokładnie się zmieniło i jak te zmiany poprawnie wdrożyć na swojej stronie internetowej? O tym wszystkim dowiesz się na webinarze, na którym Klaudia Zielke – Head of Web Analytics, omówi jak nowe przepisy polityki prywatności o przetwarzaniu danych osobowych, wywierają wpływ na gromadzenie plików cookie na stronach internetowych.

A co to są pliki cookie?

Pliki cookie, tzw. ciasteczka, to dane informatyczne, często pliki tekstowe, instalowane na urządzeniach użytkowników internetowych.

cookie_banner
Gromadzone dane, w tym także dane osobowe, zawierają informacje na temat wszystkich użytkowników, którzy byli na Twojej stronie internetowej. Pliki te są wykorzystywane w celach analitycznych i marketingowych, by móc dostosowywać treści do prywatnych preferencji i zainteresowań danego użytkownika. Między innymi zapamiętywane są dane logowania do serwisu czy produkty w koszyku, ale także na podstawie plików cookie wyświetlane są spersonalizowane reklamy.

Jakie tematy poruszymy na webinarze:

  • wyjaśnimy zmiany w nowych przepisach, jak było a jak powinno być,
  • przedstawimy skutki niewprowadzenia zmian na stronie,
  • wskażemy jak wdrożenie nowego bannera wpłynie na Twoje dane,
  • pomożemy dobrać narzędzia ułatwiające implementację,
  • podpowiemy na czym polega poprawne zaimplementowanie cookie bannera na stronie.

Kto musi przestrzegać zasad polityki prywatności?

Wszyscy wydawcy i reklamodawcy, których siedziby firm znajdują się na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub w Wielkiej Brytanii. Zmiany te dotyczą zarówno branży e-commerce, jak i usług.

Webinar jest dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć:

  • jak nie przepalać budżetu kampanii Google Ads, przez źle zbierane dane,
  • co grozi za niedostosowanie się do nowych zasad polityki prywatności,
  • jak efektywnie wdrożyć zmiany na stronie.

 

Sprawdź koniecznie, dlaczego wdrożenie zmian w cookie banerze to must have i co musisz zrobić, by nie tracić danych. Zobacz webinar.

Wypełnij fomularz i zobacz darmowy webinar

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ogólna ocena uczestników:

( na podstawie 2 ocen )

Zobacz komentarze(0)

Autor

Klaudia Zielke

Head of Web Analytics

Klaudia od czasu pojawienia się w Verseo, nieustannie szlifuje swoją wiedzę z zakresu marketingu internetowego. To co lubi najbardziej, to działania z zakresu PPC i Web Analytics, a szczególnie budowanie i rozwijanie strategii marketingowych, konfigurację analityki webowej, analizę danych oraz raportowanie. Cechuje ją mrówcza pracowitość i otwartość na nowości.

Podziel się artykułem ze znajomymi

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany