Jak rozwiązać kryzys wizerunkowy?

Autor: Jakub Nowak

ostatnio aktualizowany: 2 czerwca 2020

Każda sytuacja jest inna i wymaga indywidualnego podejścia. Niemniej w środowisku biznesowym często rekomendowana jest zasada 5P, która oznacza: Przeproś, Przygotuj się, Przeciwdziałaj, Popraw się, Powetuj. W wielu przypadkach ta koncepcja okazała się skuteczna. Na czym dokładnie polegają jej założenia?

Przede wszystkim trzeba być przygotowanym na wystąpienie komplikacji. Dzięki temu możesz od razu wdrożyć gotowe procedury zamiast improwizować. Przy okazji warto też przeanalizować wszystkie mechanizmy odpowiadające za funkcjonowanie Twojej firmy. W ten sposób dostrzeżesz słabe punkty i zlikwidujesz je zanim sytuacja wymknie się spod kontroli. 

Czasem nie jesteś w stanie ukryć problemu przed opinią publiczną. Jeżeli wina jest po Twojej stronie, należy niezwłocznie przeprosić. Jednocześnie wyciągnij wnioski, obiecaj poprawę i faktycznie dołóż wszelkich starań, aby taka sytuacja już nigdy nie miała miejsca. Jeśli konsumenci bezpośrednio ucierpieli w wyniku Twoich zaniedbań, zaproponuj stosowną rekompensatę. Pamiętaj jednak, aby nie obiecywać za dużo. Odbiorcy mogą wykorzystać Twoją chwilę słabości i będą próbowali uzyskać jak najwięcej korzyści dla siebie.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany