Dlaczego moja kampania nie przynosi efektów?

Autor: Maksymilian Melion

ostatnio aktualizowany: 17 lipca 2019

Kampania może nie przynosić efektów z wielu przyczyn. Nie da się niestety określić jednej, uniwersalnej. Najlepszym sposobem na sprawdzenie co powoduje brak efektów, jest dokładna analiza zarówno kampanii, jaki i strony www. Przy braku efektów warto skontrolować:

  • udział w wyświetleniach reklam – być może jest za mały, a przez to reklamy wyświetlają się rzadko,
  • stan zatwierdzenia słów kluczowych/produktów/reklam – być może z jakiegoś powodu Google je odrzuciło,
  • współczynnik CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń) – jeżeli jest za niski, być może treści reklam są mało zachęcające,
  • konwersje – wykonać testową konwersję i sprawdzić, czy działa ona poprawnie – może zdarzyć się tak, że potencjalny klient nie może dokonać zakupu, wysłać zapytania, pobrać aplikacji, gdyż pojawia się jakiś błąd,
  • skontrolować długość oraz jakość ścieżki zakupowej w przypadku sklepu online – być może jest ona zbyt długa i skomplikowana, a internauci tracą cierpliwość na którymś kroku,
  • sprawdzić czas ładowania strony www – zbyt długi czas wczytywania negatywnie działa na potencjalnych zainteresowanych ofertą,
  • sprawdzić, czy strona działa – być może pojawiła się jakaś usterka i strona przestała się otwierać,

w przypadku braku efektów warto też zwrócić się do profesjonalnej agencji z prośbą i opiekę nad kampanią, poprzedzoną dogłębnym audytem. Z Verseo skontaktować się można tutaj: verseo.pl/kontakt

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany