Dlaczego moja kampania nie przynosi efektów?
Kampania może nie przynosić efektów z wielu przyczyn. Nie da się niestety określić jednej, uniwersalnej. Najlepszym sposobem na sprawdzenie co powoduje brak efektów, jest dokładna analiza zarówno kampanii, jaki i strony www. Przy braku efektów warto skontrolować:
- udział w wyświetleniach reklam – być może jest za mały, a przez to reklamy wyświetlają się rzadko,
- stan zatwierdzenia słów kluczowych/produktów/reklam – być może z jakiegoś powodu Google je odrzuciło,
- współczynnik CTR (stosunek kliknięć do wyświetleń) – jeżeli jest za niski, być może treści reklam są mało zachęcające,
- konwersje – wykonać testową konwersję i sprawdzić, czy działa ona poprawnie – może zdarzyć się tak, że potencjalny klient nie może dokonać zakupu, wysłać zapytania, pobrać aplikacji, gdyż pojawia się jakiś błąd,
- skontrolować długość oraz jakość ścieżki zakupowej w przypadku sklepu online – być może jest ona zbyt długa i skomplikowana, a internauci tracą cierpliwość na którymś kroku,
- sprawdzić czas ładowania strony www – zbyt długi czas wczytywania negatywnie działa na potencjalnych zainteresowanych ofertą,
- sprawdzić, czy strona działa – być może pojawiła się jakaś usterka i strona przestała się otwierać,
w przypadku braku efektów warto też zwrócić się do profesjonalnej agencji z prośbą i opiekę nad kampanią, poprzedzoną dogłębnym audytem. Z Verseo skontaktować się można tutaj: verseo.pl/kontakt
Informacje dostępne w tym wpisie mogły ulec zmianie! O aktualną politykę zapytaj swojego opiekuna lub wypełnij formularz kontaktowy.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.