Czy po wypowiedzeniu umowy utrzymujecie linki do mojego serwisu?
Nasze prace nad pozycjonowaniem serwisu można podzielić na dwie główne części. Pierwsza z nich to optymalizacja serwisu czyli działania skupione na udoskonaleniu strony pod kątem preferencji robotów sieciowych. Druga pula działań wiąże się z linkami. Po zakończeniu umowy nie usuwamy optymalizacji strony, ani nie dokonujemy żadnych zmian w serwisie które mogłyby wpłynąć negatywnie na jego pozycje.
Inaczej jednak sprawa ma się z linkami pozycjonerskimi. Ponieważ większość z nich będzie kierowała z naszych serwisów zapleczowych, linki takie zostaną wycofane (linki, które witryna nabyła przed rozpoczęciem przez nas procesu pozycjonowania, nie są przez nas usuwane).
Dzieje się tak z dwóch powodów, które chcemy pokrótce przedstawić.
- Pierwszym z nich są koszty utrzymania takich linków. Po zakończeniu umowy z danym klientem, serwisy na których umieszczaliśmy odnośniki prowadzące do jego witryny, muszą mieć opłacane domeny oraz utrzymywany hosting. Nie chcemy ponosić kosztów za klienta, który wypowiedział nam umowę.
- Druga sprawa, nawet ważniejsza niż aspekt ekonomiczny, to ryzyko zgłoszenia naszych zapleczy jako szkodliwe, jeżeli klient po odejściu od nas podpiszę umowę z inną firmą. Nie mamy żadnego wpływu na strategię pozyskiwania linków przez konkurencyjnych pozycjonerów. Nasza filozofia zdobywania linków może znacząco różnić się od innych firm, mogą one uznać, że nasze linki nie pasują do ich koncepcji i zgłosić je jako niechciane. Biorąc pod uwagę nieprzychylne nastawienie Google do pozycjonowania (Google w ogóle nie uznaje pozycjonowania) grozi to karami dla naszych stron zapleczowych oraz negatywnym wpływem na pozycje pozostałych naszych klientów. Usuwając linki po zakończeniu umowy zabezpieczamy wszystkich naszych klientów, którzy mają podpisane z nami umowy. Jeżeli klient współpracuje z nami przez dłuższy okres, przez cały ten czas wszystkie te linki są utrzymywane.
- Trzecim wartym poruszenia wątkiem jest to, że zmiany w algorytmie Google wymuszają zmiany w podejściu do pozycjonowania i doborze metod. Oznacza to, że może się okazać się w przyszłości, że do pozycjonowania zaplecza nie są potrzebne, więc będziemy je wygaszać. Zmianom ulega też wartość linków pochodzących z określonego typu zapleczy – to też jest efekt zmian w algorytmie. Nie możemy gwarantować, że linki z naszych zapleczy będą zawsze miały taką samą skuteczność.
Podsumowując – optymalizacja strony nie zostanie zmieniona, wszystkie linki z naszych stron zapleczowych zostaną wykasowane. Jest to kwestia, która może podlegać osobnym ustaleniom, nie jest bezwzględnie “zero-jedynkowa”.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.