Co powinien zawierać plik produktowy przesyłany do Google Merchant Center?
Szczegółowa specyfikacja danych produktów przesyłanych w pliku produktowym do Google Merchant Center znajduje się w Pomocy Google. Każdy plik powinien zawierać obowiązkowe atrybuty:
- id produktu (identyfikator)
- title (tytuł)
- description [opis]
- link [link]
- image_link [link_do_zdjęcia]
- availability [dostępność]
- price [cena]
- brand [marka]
- gtin [gtin]
Istnieje również szereg atrybutów dodatkowych, dzięki którym możemy określić np. kolor produktu lub materiał, z którego został wykonany. Im więcej atrybutów wykorzystamy, tym większa szansa na dokładniejsze dopasowanie wyświetlanych produktów do zapytań klientów.
Kluczową kwestią wpływającą na późniejsze wyniki kampanii jest odpowiednia konstrukcja tytułu w feedzie produktowym. Powinniśmy w nim możliwie jak najlepiej opisać dany produkt, podając wszystkie istotne dla klienta informacje. Przykładowo w przypadku ubrań należy dookreślić również kolor, rozmiar i markę produktu – Rozkloszowana sukienka Verseo bez rękawów, w kropki, rozmiar M, zielona.
Informacje dostępne w tym wpisie mogły ulec zmianie! O aktualną politykę zapytaj swojego opiekuna lub wypełnij formularz kontaktowy.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.