Co powinien zawierać plik produktowy przesyłany do Google Merchant Center?

Autor: Magdalena Walczak

ostatnio aktualizowany: 14 kwietnia 2021

Szczegółowa specyfikacja danych produktów przesyłanych w pliku produktowym do Google Merchant Center znajduje się w Pomocy Google. Każdy plik powinien zawierać obowiązkowe atrybuty:

  • id produktu (identyfikator)
  • title (tytuł)
  • description [opis]
  • link [link]
  • image_​​link [link_​do_​zdjęcia]
  • availability [dostępność]
  • price [cena]
  • brand [marka]
  • gtin [gtin]

Istnieje również szereg atrybutów dodatkowych, dzięki którym możemy określić np. kolor produktu lub materiał, z którego został wykonany. Im więcej atrybutów wykorzystamy, tym większa szansa na dokładniejsze dopasowanie wyświetlanych produktów do zapytań klientów.

Kluczową kwestią wpływającą na późniejsze wyniki kampanii jest odpowiednia konstrukcja tytułu w feedzie produktowym. Powinniśmy w nim możliwie jak najlepiej opisać dany produkt, podając wszystkie istotne dla klienta informacje. Przykładowo w przypadku ubrań należy dookreślić również kolor, rozmiar i markę produktu – Rozkloszowana sukienka Verseo bez rękawów, w kropki, rozmiar M, zielona.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany