Zadbamy o poprawne wdrożenie Consent Mode na Twojej stronie – tak, aby spełniała ona wymogi prawne GPDR i innych regulacji
Zapomnij o ręcznym ustawianiu cookie consent i zadbaj o poprawne wdrożenie tego trybu. Tak, aby odwiedzający ją użytkownicy mieli realną możliwość wyboru cookies i zadbania o ochronę swoich danych osobowych.
Cookie Consent na Twojej stronie to konieczność!
Bez względu na to, jak duża jest strona Twojej firmy, potrzebujesz Consent Mode. Co to jest? Z perspektywy użytkownika to okienko, które pojawia się na stronie przed jej pełnym załadowaniem. To w nim użytkownik decyduje, czy zezwala na pliki cookies, i na które. Dopiero, kiedy przekaże tę informację, zaczynają się ładować odpowiednie skrypty.
Wymóg stosowania Consent Mode obowiązuje w wielu częściach świata. Takie przepisy są obecne m.in. w:
- Unii Europejskiej (dyrektywa ePrivacy i rozporządzenie GDPR);
- stanach USA (np. CCPA w stanie Kalifornia);
- Brazylii (LGPD).
Za niedostosowanie się do niego grożą poważne kary finansowe – nawet do 30 000$! Uniknij ich – podejmij współpracę z Verseo!
Automatyzacja Consent Mode – z nami to proste
Zapewniamy rozwiązania, które pozwolą zautomatyzować Consent Mode i uprościć zarządzanie nim.
Elastyczny design Cookie Bannera
Dostosujemy go do stylu Twojej strony, jej kolorystyki i designu.
Proste zarządzanie
Ciesz się wygodnym zarządzaniem plikami cookie oraz skryptami stron trzecich.
Przejrzyste statystyki
Zyskaj wgląd w informacje o zgodach użytkowników na cookies. Zadbaj o optymalizację wskaźnika opt-in.
Bezpieczne przechowywanie danych
Dane gromadzone przez platformę zarządzania zgodami na pliki cookie są przechowywane na terenie Unii Europejskiej.
Zgodność z GDPR, LGPD i CCPA
System automatycznie dostosowuje treść bannera Cookie do regulacji obowiązujących w regionie, z którego na Twoją stronę wchodzi użytkownik. Dzięki temu udzielone zgody spełnią wymogi prawne.
Skorzystaj z naszego rozwiązania – to prosty sposób na zarządzanie Consent Mode na stronie
- Integracja z Google Consent Mode
Korzystasz z Google Ads lub Google Analytics? Musisz wdrożyć Consent Mode. Nasze narzędzie Ci to umożliwi. Zbieraj dane o użytkownikach, nie naruszając ich prywatności. Usprawnij dopasowanie treści reklamowych do ich wyborów. - Estetyczne i funkcjonalne banery Cookie Consent
Baner Cookie Consent nie musi być brzydki. Ba! On nie może być brzydki! Zamiast tego należy dopilnować, by był przejrzysty i funkcjonalny, a użytkownik płynnie przechodził do Twojej strony. Dopasujemy go możliwie najlepiej do charakteru Twojej witryny – tak, aby nie zaburzał jej estetyki i wpisywał się w zasady UX. Użytkownicy to docenią!Zarówno forma każdej strony, jak i treść banerów cookie, niosą za sobą pewne ograniczenia, ale dzięki pracy na wielu szablonach dostosowujemy wygląd tak, by możliwie łączyć interesy wszystkich stron i pozostać w zgodzie z regulacjami prawnymi. - Wygodne monitorowanie zgód
Nasze narzędzie skanuje zgody na skrypty stron trzecich w Twojej witrynie i daje Ci do nich dostęp. Śledź statystki, aby wiedzieć, co robią użytkownicy i maksymalizować opt-in. - Prosty menedżer zgód
Zarządzaj plikami cookies w swojej witrynie i zintegruj je w ramach jednego systemu. Tak prosto jak przez naszą platformę zarządzania zgodami jeszcze nie było! Wystarczy zastąpić wszystkie skrypty śledzące i skrypty stron trzecich naszym niewielkim wycinkiem kodu. Możesz też zainstalować wtyczkę. - Szczegółowe akceptowanie plików cookies
Użytkownicy Twojej witryny będą mogli skorzystać z opcji szczegółowej akceptacji cookies innych firm – tak, aby mieli pełną świadomość, na co wyrażają zgodę. To rozwiązanie zgodne z regulacjami prawnymi. - Rejestrowanie zgód
Śledzimy zgody udzielane przez użytkowników Twojej witryny. Trafiają one do anonimowej, szyfrowanej bazy danych. Bez obaw – wszystkie informacje są przechowywane w pełni bezpiecznie na terenie Unii Europejskiej.
Wdrożenie Consent Mode w Google Ads
Już wiesz, co to Consent Mode. Ten element jest szczególnie ważny, gdy korzystasz z Google Ads.
Uwaga
Brak wdrożenia consent mode może spowodować obniżenie skuteczności reklam lub nawet ich zablokowanie przez system Google Ads!
Prawdopodobnie, już spotkałeś w swoim panelu administracyjnym Google Ads następującą informację:
“Implement consent for ads personalization – You are not providing EEA end-user consent signals required for ad personalization features. Take action before March, 2024 or your campaing performance will be impacted.”
Innymi słowy – brak wdrożenia consent mode może spowodować obniżenie skuteczności reklam lub nawet ich zablokowanie przez system Google Ads.
Powiadomienie przetłumaczone na polski brzmi następująco: „Zaimplementuj zgodę na personalizację reklam – nie przekazujesz wymaganych sygnałów zgody na funkcje personalizacji reklam dla użytkowników końcowych. Podjęcie działań jest wymagane przed marcem 2024 roku, w przeciwnym razie wydajność Twojej kampanii zostanie zaburzona.”
Kiedy użytkownik klika w reklamę prowadzącą do Twojej strony, tuż po przejściu na nią wyświetla mu się baner z prośbą o akceptację ustawień cookies.
- Jeśli zaakceptuje zgodę na marketingowe ciasteczka, konwersja jest rejestrowana w Google Ads.
- Jeżeli nie wyrazi zgody na instalację marketingowych cookies, następuje modelowanie konwersji. System rejestruje brak akceptacji i taką informację przekazuje do bazy Ads.
Oba typy informacji są zliczane w ramach konwersji.
Czy spełniasz warunki wstępne do wdrożenia Consent Mode Google?
Aby móc wdrożyć Consent Mode w Google Ads, musisz spełniać wymagania wstępne. Są wśród nich:
prowadzenie działalności na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Wielkiej Brytanii;
prezentowanie użytkownikom bannera z prośbą o zgodę na cookies z domyślnie „odznaczonymi” wszystkimi zgodami na dodatkowe ciasteczka, które nie są niezbędne;
stosowanie Google Tag lub Google Tag Managera – Consent Mode Google będzie działać wyłącznie z tymi elementami.
Consent Mode GA4 a modelowanie konwersji
Narzędzia Google dają możliwość zbudowania modelu konwersji zarówno wyłącznie danych od użytkowników wyrażających zgodę na dodatkowe cookies i skrypty ze stron trzecich, jak i od wszystkich – bez względu na decyzję.
To podstawowa różnica między konfiguracją zaawansowaną a podstawową.
- Konfiguracja podstawowa bierze pod uwagę tylko dane od użytkowników udzielających zgody. Do aktywacji modelowania musi zostać dokonana określona liczba kliknięć. W efekcie jest ono mniej precyzyjne.
- Konfiguracja zaawansowana uwzględnia dane od wszystkich użytkowników, niezależnie od tego, w jakie zgody klikną. Pozwala to na dokładniejsze modelowanie. Jest ono aktywne bez ograniczeń. Ten wariant modelowania z wykorzystaniem GTM Consent Mode jest w pełni zgodny z przepisami prawa.
Czy Google Consent Mode Implementation to rozwiązanie dla Ciebie?
Zastanawiasz się, czy Google Consent Mode Implementation to rozwiązanie, z którego powinieneś skorzystać? Wiele zależy od Twojej sytuacji.
Po pierwsze, pamiętaj, że Google Consent Mode GDPR jest dostępne wyłącznie, jeżeli Twój banner zgody na cookies ma domyślnie odznaczone zgody na ciasteczka, które nie są niezbędne oraz treści ze stron trzecich.
Po drugie, jeśli używasz CMP, czyli platformy do zarządzania Consent Mode i jest ona zintegrowana z Google Analytics 4 i Google Ads – kwestią wdrożenia Consent Mode w Google Ads i czy GA4 zajmie się jej dostawca.
Jeśli nie używasz platformy, ale korzystasz z Google Tag lub Google Tag Manager, przeprowadź implementację, korzystając z tych narzędzi.
Podsumowując więc, wdrożenie Consent Mode jest możliwe w 3 trybach:
- Consent Mode Google tag – konieczne jest manualne dodanie kodu do każdej podstrony;
- Consent Mode Google Tag Manager – zaleca się stworzenie odpowiedniego template’a przy pomocą Tag Manager Consent API;
- skorzystanie ze zintegrowanej platformy do zarządzania typu Cookieyes Google Consent Mode lub nasze rozwiązanie – tak, aby cały proces odbył się szybko i w zautomatyzowany sposób.
Czym są pliki cookie?
Pliki cookies, znane również jako ciasteczka internetowe, to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwisy internetowe i przechowywane na urządzeniach użytkowników. Ich główną funkcją jest zapamiętywanie informacji o aktywnościach użytkownika w Internecie, co umożliwia serwisom dostosowywanie treści i funkcjonalności do indywidualnych preferencji użytkownika.
Dlaczego są istotne, w kontekście consent mode?
Istnieją różne typy plików cookies. „Cookies sesyjne” są tymczasowe i znikają po zamknięciu przeglądarki, podczas gdy „cookies trwałe” pozostają na urządzeniu do czasu ich wygaśnięcia lub ręcznego usunięcia. Cookies mogą być również klasyfikowane jako „pierwszej strony” (utworzone przez odwiedzaną stronę) lub „stron trzecich” (utworzone przez zewnętrzne serwisy, które mają elementy załadowane na stronie).
Cookies pełnią wiele ważnych funkcji. Ułatwiają nawigację, pamiętając ustawienia i preferencje użytkownika, takie jak wybrane języki czy dane logowania. Są także wykorzystywane w analizie ruchu internetowego, co pomaga właścicielom stron zrozumieć, jak użytkownicy z nich korzystają. Ważną rolę odgrywają również w reklamie online, pozwalając na dostosowanie wyświetlanych reklam do zainteresowań użytkownika.
Potrzebujesz więcej informacji na temat wdrożenia GTM Consent Mode? Skontaktuj się, aby uzyskać wsparcie!
Nie jesteś pewien, jak wdrożyć Consent Mode Google? Chcesz skorzystać z naszych rozwiązań w zakresie Consent Mode? Zapraszamy do współpracy. Zrobimy to za Ciebie. 🙂
Nasi eksperci dokładnie przeanalizują Twoją stronę i zaimplementują odpowiednie rozwiązanie korzystając z wybranego przez Ciebie narzędzia.
W ramach usługi otrzymasz:
- Baner cookie zgodny z RODO i innymi wytycznymi jak np. GDPR
- Wdrożenie Cookie Management Platform przez naszych ekspertów
- Prawidłowe uruchamianie się skryptów względem zgody danej przez użytkownika
- Prawidłowo zbierane dane
- Zminimalizowanie utraty danych
- Precyzyjne dane Google Ads
Zadzwoń lub napisz, aby porozmawiać na ten temat i poznać naszą ofertę!
Spis treści
Czytasz teraz:
Wdrożenie Consent Mode
- Zadbamy o poprawne wdrożenie Consent Mode na Twojej stronie
- Cookie Consent na Twojej stronie to konieczność!
- Automatyzacja Consent Mode – z nami to proste
- Skorzystaj z naszego rozwiązania – to prosty sposób na zarządzanie Consent Mode na stronie
- Wdrożenie Consent Mode w Google Ads
- Czy Google Consent Mode Implementation to rozwiązanie dla Ciebie?
- Czym są pliki cookie?
- Potrzebujesz więcej informacji na temat wdrożenia GTM Consent Mode?