Najważniejsze zmiany w Google Analytics 4

Dodany 19 kwietnia 2022

Poziom : podstawowy

Google Analytics 4 to zmiana myślenia na temat danych o użytkowniku!

Już wkrótce Google Analytics 4 zastąpi Universal Analytics. Zapowiada to bardzo duże zmiany w zbieraniu, analizie i raportowaniu danych. 1 lipca 2023 Universal Analytics przestanie przetwarzać nowe działania i gromadzić dane dotyczące ruchu oraz konwersji. Zmiana ta uniemożliwi pełne korzystanie z raportów, dlatego przejście na GA jest koniecznością. Zatem należy skonfigurować GA 4 jak najszybciej, aby móc porównywać dane rok do roku.

Zmiana z UA na GA4 będzie niemałym wyzwaniem dla wszystkich biznesów onlinowych. Najwyższy czas, aby prawidłowo się do tego przygotować i już teraz umożliwić gromadzenie historycznych danych.

Dlaczego Google zdecydowało się na zmianę?

Obecne podejście do analityki online nie nadąża za tempem zmian w zachowaniach użytkowników, a przede wszystkim za zmianami wynikającymi z polityki prywatności w witrynach internetowych, a także ograniczeniami dotyczącymi plików cookie.

Nowy GA4 opiera się na uczeniu maszynowym, które umożliwia prognozowanie zachowań użytkowników oraz ich skłonności do konwersji. Zapewnia to lepsze zrozumienie klientów, uwzględniając wykorzystywane przez nich urządzenia oraz platformy. A wszystko to, by usprawnić decyzje biznesowe i uzyskać wyższy zwrot z inwestycji.

Czego dowiesz się na szkoleniu:

  • zaprezentujemy Google Analytics i jego najważniejsze funkcjonalności,
  • omówimy w praktyce zmiany wprowadzone w GA4 i wyjaśnimy, jak one mogą wpłynąć na działalność,
  • przedstawimy korzyści płynące ze wcześniejszej implementacji GA4,
  • wyjaśnimy na czym polega implementacja GA4 z Verseo.

Dla kogo jest ten webinar?

Webinar przygotowany z myślą o wszystkich właścicielach firm, którzy chcą:

  • wiedzieć, co zmiana Google Analyticsa oznacza dla ich biznesu,
  • dobrze przygotować się do przejścia na GA4,
  • lepiej zrozumieć ścieżkę zakupową swoich klientów,
  • korzystać z narzędzi analitycznych, które zapewniają ochronę prywatności klientów oraz dają wgląd w proces zakupowy na różnych platformach i urządzeniach.

Wypełnij fomularz i zobacz darmowy webinar

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ogólna ocena uczestników:

( na podstawie 1 ocen )

Zobacz komentarze(0)

Autor

Najważniejsze zmiany w Google Analytics 4 - zdjęcie nr 1 Najważniejsze zmiany w Google Analytics 4 - zdjęcie nr 2

Klaudia Zielke

Head of Web Analytics

Klaudia od czasu pojawienia się w Verseo, nieustannie szlifuje swoją wiedzę z zakresu marketingu internetowego. To co lubi najbardziej, to działania z zakresu PPC i Web Analytics, a szczególnie budowanie i rozwijanie strategii marketingowych, konfigurację analityki webowej, analizę danych oraz raportowanie. Cechuje ją mrówcza pracowitość i otwartość na nowości.

Podziel się artykułem ze znajomymi

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany