Jaka jest różnica między Google Ads a pozycjonowaniem?

Autor: Olga Badeusz

ostatnio aktualizowany: 17 lipca 2019

System Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce, witrynach partnerskich Google oraz sieci YouTube. Charakteryzuje się różnorodnością form, możliwością szybkiego włączenia lub wyłączenia reklam, a także płatnością za kliknięcia, wyświetlenia lub obejrzenia reklam. Często przynosi zdecydowanie szybsze efekty, niż pozycjonowanie, gdyż najczęściej reklamy pojawiają się w sieci zaraz po uruchomieniu kampanii. W przypadku niskich pozycji reklam, można podnieść je, ustawiając wyższą stawkę za kliknięcie.

Pozycjonowanie, to poprawa pozycji strony internetowej w naturalnych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Wiąże się z dłuższym oczekiwaniem na efekty, optymalizacją strony www oraz pozyskiwaniem wartościowych linków. W przypadku niektórych branż oczekiwanie na efekty pozycjonowania może zająć nawet kilka lat. Płatności za pozycjonowanie naliczane są najczęściej w oparciu o pozycje wybranych słów kluczowych lub ustalane jako stała miesięczna opłata abonamentowa.

 

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany