Czy warto edytować harmonogram wyświetlania reklam?

Autor: Jakub Michalak

ostatnio aktualizowany: 28 kwietnia 2020

Logika podpowiadałaby, że warto wyłączyć reklamy w godzinach nocnych, kiedy odbiorcy są nieaktywni. W tym przypadku warto jednak zdać się na automatyczne sterowanie. Algorytm Facebooka jest na tyle bystry, że samodzielnie wybierze najbardziej optymalne rozwiązanie. Tak samo jak przy edycji umiejscowień reklamy, należy pamiętać, że pozostawienie harmonogramu bez zmian da algorytmowi FB więcej danych. Dodatkowo należy pamiętać, że chociaż w nocy prawdopodobnie nasze reklamy zobaczy mniej osób niż w ciągu dnia, to wcale nie jest to równoznaczne z tezą, że za konwersje w nocy zapłacimy więcej. Jedyna sytuacja w której na pewno warto skorzystać z harmonogramu, jest gdy prowadzimy kampanie dotyczącą akcji/promocji z której skorzystać można np. tylko w ciągu bardzo wąskiego przedziału czasu – przykładowo kampania promująca restaurację w godzinach happy hours, targetowana, na centrum handlowe, w którym ta restauracja się znajduje.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany