Skuteczne pozycjonowanie lokalne stron internetowych z Verseo
Działalność Twojej firmy skupia się na lokalnym rynku? Twoi klienci pochodzą przede wszystkim z Twojej okolicy? Świadczysz usługi z dojazdem do klienta? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań udzielasz odpowiedzi „TAK”, to pozycjonowanie lokalne od Verseo jest propozycją dla Ciebie i dla Twojej firmy!
W Verseo, jako pierwsi w Polsce, wdrożyliśmy pozycjonowanie lokalne stron internetowych, korzystając z naszego modelu rozliczeń i systemu stron pozyskujących zamówienia/leady.
Lokalne SEO dla Twojej firmy
Są branże, w przypadku których szczególnie liczy się bliskość. Hydraulik, fryzjer, wulkanizacja, kosmetyczka, indyjska restauracja, szkoła języków obcych, biuro podróży, agent ubezpieczeniowy – to tylko kilka przykładów działalności, w przypadku których odległość ma znaczenie. Z myślą o przedsiębiorcach nastawionych na klientów ze swojej okolicy proponujemy usługę pozycjonowania lokalnego. Czym się charakteryzuje pozycjonowanie lokalne? Jak to lokalne SEO działa w praktyce?
Czym jest to pozycjonowanie lokalne strony?
Pozycjonowanie lokalne wyróżnia to, że modyfikacje w obrębie witryny oraz linkowanie przeprowadzane są z myślą o jak najlepszej widoczności w kontekście wyników wyszukiwania dla danej miejscowości. Google wprowadziło w algorytmie zmiany, które pozwoliły na jeszcze ściślejsze powiązanie lokalnie działającej firmy z wynikami wyszukiwania dla odpowiadającej jej miejscowości. W przypadku usługi lokalnego SEO ważny jest też odpowiedni dobór fraz, akcentujący lokalne działanie – wtedy jest to najskuteczniejsze pozycjonowanie.
Statystyki Google jednoznacznie wskazują, że w przypadku lokalnych zapytań znaczną rolę odgrywa ruch mobile i trend ten ulega z roku na rok nasileniu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy pozyskują ruch z urządzeń mobilnych, proponujemy dodatkową usługę monitorowania pozycji osiąganych przez pozycjonowaną stronę internetową właśnie w wynikach mobilnych.
SEO regionalne – zakres wykonywanych prac
Informacje na temat prac, które wykonujemy w ramach każdej umowy na pozycjonowanie stron znaleźć można na podstronie „Pozycjonowanie„. Szczegółowy zakres prac w przypadku danej umowy uzależniony jest m.in. od dostępów, które otrzymaliśmy, budowy strony, technologii, w jakiej została wykonana, akceptacji klienta dla prowadzonych prac.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?
Z myślą o naszych klientach, którzy działają na swoim lokalnym rynku przygotowaliśmy pakiety, które są dopasowane do potrzeb ich biznesów. To ile kosztuje pozycjonowanie lokalne zależy od kilku czynników. Mamy propozycje dla firm działających w większych i mniejszych miejscowościach, o szerszej oraz bardziej niszowej ofercie. Jeśli mają Państwo wątpliwości który pakiet i oferta będzie najlepszym rozwiązaniem, to zapraszamy do kontaktu z Verseo. Nasi specjaliści szczegółowo przedstawią dostępne u nas rozwiązania i chętnie pomogą w wyborze tego optymalnego.
Co warto wiedzieć przed wyborem pakietu na lokalne SEO?
Z wybranego pakietu może skorzystać każda działająca lokalnie firma, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, miejscowości, w której działa oraz branży (z wyłączeniem branż, w przypadku których promocja prawnie podlega zakazowi lub ograniczeniom uniemożliwiającym skuteczne świadczenie usługi pozycjonowania), dla której Google lokalnie określa wyniki. Ponad 6 lat doświadczenia na rynku marketingu internetowego i stale rozrastający się zespół specjalistów Verseo zapewniają, że mamy sposób na skuteczne pozycjonowanie dla każdej branży!
Jak zaprezentować najlepiej swoją ofertę w kontekście lokalnego SEO?
Przykładowe dobre praktyki skutecznie wspierające pozycjonowanie fraz i wpływające korzystnie na konwersje to:
- Dane adresowe na stronie internetowejZe względu na zmiany w algorytmie Google nastawione na zapewnienie osobom wyszukującym lokalnie działających przedsiębiorców jak najbardziej trafnych wyników, bardzo ważnym elementem jest umieszczenie na stronie internetowej
adresu firmy. Może być to siedziba centrali, oddziału, sklepu, showroomu, warsztatu, salonu itp. Jeśli wskazany adres znajduje się w małej miejscowości, to dobrym pomysłem może być dodanie w adresie wzmianki o większym mieście, które znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie. Jeśli firma ma oddziały w różnych miejscowościach i podaje do nich adresy, to nic nie stoi na przeszkodzie, by pozycjonować się na kilka lokalizacji. - Wielkość strony internetowej
Lokalne pozycjonowanie to oferta skierowana do sektora usługowego, co przekłada się na specyfikę witryn, z którymi w tym kontekście można spotkać się najczęściej. Strony internetowe służące do prezentacji usług nie są zazwyczaj tak rozbudowane jak sklepy internetowe – bo nie muszą. Nie oznacza to jednak, że w przypadku witryn promujących usługi można pozwolić sobie na stronę internetową typu one page. Dlaczego taka witryna nie jest dobrym pomysłem w kontekście usługi pozycjonowania lokalnego?
Wynika to z ogólnych preferencji robotów sieciowych, które bazując na zamieszczonych na stronie internetowych i dostępnych dla nich treściach, określają na użytek wyszukiwarki „o czym jest ta strona internetowa”. Na większej ilości podstron zmieści się więcej treści, przez co roboty sieciowe uznają taką rozbudowaną witrynę za dostarczającą większej ilości informacji przydatnych dla potencjalnego klienta. Witryna typu one page jawi się na tym tle jako uboga w dane o ofercie i samej firmie.
- Dedykowana zakładka OFERTA
Dobrze też jeśli każdy punkt z oferty ma także swoją indywidualną podstronę. Bardzo trafionym pomysłem z punktu widzenia SEO jest utworzenie zbiorczej zakładki OFERTA opisującej ogólnie profil działalności danej firmy i podstron dedykowanych poszczególnym punktom z oferty. W przypadku restauracji mogą być to osobne podstrony przedstawiające możliwość organizacji np. wesel, przyjęć okolicznościowych, komunii, studniówek, cateringu dla firm itp.
- Unikalny tekst znajdujący się na każdej podstronie
Duplikaty nie są dobrze postrzegane przez roboty sieciowe Google, ich obecność mocno spowalnia i utrudnia proces jaki jest pozycjonowanie stron internetowych. Metodą na uniknięcie problemów z duplikatami jest przygotowanie unikalnych, autorskich treści na każdą podstronę „z tekstem” oraz na stronę główną.
- Przyjazne adresy podstron
Tworząc nowe podstrony prezentujące w bardziej szczegółowy sposób ofertę firmy warto zadbać o przyjazne i zwięzłe adresy podstron z, jeśli jest to możliwe, zawierające słowo kluczowe charakterystyczne dla danej branży i dobrze oddające ofertę. Jeśli firma ma w swojej ofercie rolety rzymskie i chce się promować na lokalnym rynku w mieście Poznań, to dobrym pomysłem będzie adres URL typu www.nazwa-firmy.pl/rolety-rzymskie-poznan dla podstrony dedykowanej temu punktowi z oferty i odpowiedniej dla tego zapytania lokalnego.
- Tekst odpowiedniej długości
Na podstronach i na stronie głównej – znaczenie treści umieszczonej na stronie internetowej trudno jest przecenić. Warto zadbać o to, by był to tekst rozbudowany, podzielony na akapity i widoczny w całości. Rozwiązanie typu „czytaj więcej” nie jest optymalną praktyką z punktu widzenia skutecznego pozycjonowania, choć jest to lepsze rozwiązanie niż rezygnacja z zamieszczenia treści. Content marketing dobrze wiąże się z lokalnym SEO.
- Używanie nazwy miejscowości
Używanie w treściach opublikowanych na stronie internetowej nazwy miejscowości, w której chcemy się promować i w kontekście której chcemy opanować wyniki wyszukiwania.
- Używanie adresu firmy
Umieszczenie adresu firmy położonego w miejscowości, w kontekście której chcemy się promować. Bardzo niekorzystną praktyką jest umieszczenie w zakładce KONTAKT tylko informacji o adresie mailowym i numerze telefonu, czasem wspartymi zachętą do skorzystania z formularza kontaktowego. Zdajemy sobie sprawę z tego, że są lokalne firmy, które świadczą usługi z dojazdem do klienta. W ich przypadku adres siedziby nie jest najbardziej potrzebną informacją w oczach potencjalnego klienta. Biorąc pod uwagę jednak zmiany w algorytmie i preferencje Google w tym zakresie, warto tę informację zamieścić na swojej stronie internetowej, jeśli zależy nam na skutecznym lokalnym pozycjonowaniu i wysokiej pozycji wśród wyników wyszukiwania.
- Profil Google Moja Firma
Warto mieć swój profil w Google Moja Firma. To narzędzie, które szczególnie sprawdza się w kontekście działających lokalnie przedsiębiorstw. Warto zauważyć, że samo konto i obecność w Google Moja Firma nie ma wpływu na pozycjonowanie, a widoczność tam nie jest brana pod uwagę przy zbieraniu informacji o pozycjach w wyszukiwarce. Celem tego działania jest zadbanie o dobrą widoczność danej firmy w Internecie, a wizytówka w Google Moja Firma zdecydowanie to zapewnia. Dostarcza też wielu przydatnych dla potencjalnego klienta informacji o działalności firmy.
- Google Maps
Drugą przestrzenią, której warto się pojawiać, jest Google Maps. Choć pozycjonowanie w Google Maps nie jest możliwe – Google samo decyduje kogo umieści w wynikach w Google Maps (piszemy o tym dlatego, że nie brak osób wprowadzonych w błąd i przekonanych, że istnieje usługa pozycjonowanie Google Maps) – to warto zadbać o to, by wizytówka naszej firmy była kompletna i by pojawiały się opinie o naszej firmie (np. zachęcajmy klientów do ich wystawienia). Może to zachęcić Google do prezentacji naszej firmy na mapie.
- Szybki kontakt na urządzeniach mobilnych
Możliwość szybkiego nawiązania kontaktu przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Warto zadbać o możliwość wykonania szybkiego telefonu, bez konieczności osobnego wpisywania numeru telefonu. To wygodne rozwiązanie, które ma korzystny wpływ na ilość konwersji.
- Wskazówki dotarcia
Wskazówki odnośnie możliwości dotarcia do siedziby firmy są także bardzo pożądane w kontekście lokalnie działających firm. Wszelkie ułatwienia związane z nawigacją, informacje o komunikacji publicznej i możliwości dotarcia przy jej wykorzystaniu, wskazówki odnośnie miejsc parkingowych są dużym ułatwieniem dla potencjalnych klientów i mogą zachęcać do skorzystania z usług danej firmy.
- Opinie opublikowane na stronie
Specjalista SEO patrzy na nie jako na dodatkowe źródło treści na stronie internetowej, które dodatkowo może być często aktualizowane (systematyczne dodawanie nowych opinii i referencji to dla robotów sieciowych sygnał, że coś się zmieniło w obrębie witryny i warto ją ponownie odwiedzić w celu zaindeksowania zmian; może mieć to korzystny wpływ na proces pozycjonowania), a dla potencjalnego klienta dobre opinie mogą być dodatkową zachętą do skorzystania z oferty danej firmy. Dlatego zdecydowanie zachęcamy do publikowania ich na swojej stronie i wydzielenia dla tych głosów od klientów osobnej przestrzeni w obrębie samej witryny (zakładka OPINIE lub REFERENCJE będzie bardzo dobrym rozwiązaniem w tym przypadku).
Ile trwa umowa na pozycjonowanie lokalne?
Niezależnie od wybranego pakietu na pozycjonowanie lokalne zawsze proponujemy umowę na 12 miesięcy. Z doświadczenia wiemy, że dopiero taki okres czasu pozwala na odczucie korzyści z procesu pozycjonowania o czym można przeczytać więcej pod tym linkiem. Oczywiście nie oznacza to że pozycje zawsze pojawią się po 12 miesiącach. Nieraz zdarza się, że rezultaty pozycjonowania są widoczne zdecydowanie wcześniej. Prędkość pojawienia się fraz kluczowych w czołówce wyników zależy od wielu czynników związanych ze stroną internetową, wybranymi do pozycjonowania frazami, wyszukiwarką, linkami, współpracą między agencją a klientem itp. Nie na wszystkie czynniki mamy taki sam wpływ.
Jak dobierać frazy, by być dobrze widocznym na lokalnym rynku?
Proponujemy mieszanie fraz bardziej ogólnych, szczegółowych oraz tych z tzw. długim ogonem (long tail). Takie połączenie zapewnia możliwość dotarcia do zróżnicowanych grup klientów oraz wspiera proces pozycjonowania. Z doświadczenia wiemy, że bardziej rozbudowane frazy szybciej się pozycjonują i w efekcie zapewniają widoczność strony internetowej nawet na wcześniejszych etapach procesu pozycjonowania. Warto pamiętać też o dodaniu do słów kluczowych nazwy miejscowości. Inaczej niż w przypadku usługi Google Ads (dawniej znanej jako Google AdWords) pozycjoner nie ma możliwości ustawienia dla jakiej lokalizacji ma być widoczna reklama. Kwestie lokalizacyjne osiąga sie za pomocą odpowiednich danych na samej stronie internetowej (np. zakładka KONTAKT) oraz użycia nazwy miejscowości w słowach kluczowych.
Wybierając słowa kluczowe warto też brać pod uwagę to, że słowa kluczowe muszą odpowiadać ofercie umieszczonej na stronie internetowej. Nie ma możliwości skutecznego pozycjonowania na hasła, które nie pojawiają się w treściach opublikowanych w obrębie witryny. Wiąże się to z konstrukcją wyszukiwarki i naciskiem, który jest położony na treści.
Dlaczego proponujemy monitoring minimum 15 fraz?
Skuteczne pozycjonowanie zapewnia widoczność na praktycznie nieograniczoną ilość wyrażeń związanych z branżą i ofertą zamieszczoną na stronie kluczowej. Znajduje to odzwierciedlenie w naszym monitorowaniu ilości fraz, na które dana strona internetowa wyświetla się w top 10 i w top 50 wyników Google.pl. Wychodząc jednak naprzeciw oczekiwaniom i przyzwyczajeniom naszych klientów wykonujemy codzienny, szczegółowy monitoring najważniejszych dla klienta fraz, które są zapisane w umowie na pozycjonowanie. W tym przypadku codziennie sprawdzamy pozycje i umieszczamy ich wyniki w dedykowanym panelu, do którego nasz klient ma nieograniczony dostęp przez cały czas trwania umowy na pozycjonowanie.
Pod kątem tych najważniejszych dla danej strony internetowej słów kluczowych wykonujemy też prace optymalizacyjne. Dla procesu pozycjonowania szczególnie ważna jest pewna pula podstron.
Dlatego na nich skupiamy nasze wysiłki związane z optymalizacją oraz linkowaniem. W szczególny sposób monitorujemy też ich prawidłowe działanie. W razie wystąpienia problemów z ich wyświetlaniem, dostępnością dla robotów sieciowych, przekierowaniami itp. informujemy o tym naszych klientów. Problemy z prawidłowym działaniem podstron lub całego serwisu mogą mieć zdecydowanie niekorzystny wpływ na pozycjonowanie i osiągane w jego trakcie wyniki.
Chcesz wiedzieć więcej o tym, co możemy zrobić dla Twojego biznesu w ramach usługi pozycjonowania lokalnego? Skontaktuj się już teraz ze specjalistami Verseo i zamów darmową wycenę dla Twojej strony internetowej!
Wybierz pakiet pozycjonowania lokalnego dopasowany do potrzeb Twojej firmy i przewidzianego budżetu na promocję w Internecie. Jeśli Twoje oczekiwania względem promocji na rynku lokalnym różnią się od naszych propozycji pakietowych, to też zapraszamy do kontaktu. Opowiedz nam o tym, czego potrzebuje Twoja firma, a my poszukamy najlepszego rozwiązania dla niej.
Spis treści
Czytasz teraz:
Pozycjonowanie lokalne
- Skuteczne pozycjonowanie lokalne stron internetowych z Verseo
- Czym jest to pozycjonowanie lokalne strony?
- Co warto wiedzieć przed wyborem pakietu na lokalne SEO?
- Ile trwa umowa na pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie na miasta – przykłady
Blisko 2 miliony mieszkańców i dziesiątki tysięcy turystów miesięcznie odwiedzających stolicę Polski to ogromny potencjał dla lokalnych biznesów. Z uwagi na bardzo dużą powierzchnię, jeżeli firma działa w typowo lokalnej i mocno konkurencyjnej branży (jak na przykład fryzjerska, kosmetyczna czy gastronomiczna), dobrze jest pozycjonować stronę nie tylko na Warszawę, ale również na konkretne dzielnice – fraza “fryzjer Żoliborz”, “kosmetyczka Ochota” czy “hydraulik Mokotów” może przynieść wiele wartościowych wizyt. Ostatecznie im bliżej znajduje się firma, tym najprawdopodobniej szybciej dojedzie do klienta – albo klient do niej. Pozycjonować lokalne można na każdą z osiemnastu warszawskich dzielnic, co prawdopodobnie zaowocuje zwiększeniem zainteresowania wśród konkretnych osób – mieszkańców danych dzielnic lub ludzi, którzy akurat przebywają w danym rejonie i zależy im na małej odległości od punktu usługowego lub dowolnego innego specjalisty. Z tych powodów pozycjonowanie lokalne w Warszawie może być doskonałym sposobem na poprawę prezencji firmy w Sieci.
Warszawa przez swoją wielkość i stołeczny status gromadzi dziesiątki tysięcy firm o różnej wielkości i specjalizacji. Tutaj też mają siedzibę europejskie czy nawet globalne koncerny. Obecność dużych ośrodków akademickich, takich jak Politechnika Warszawska czy Uniwersytet Warszawski zapewnia miastu rozwój naukowy i stały dopływ wchodzących na rynek pracy specjalistów.
Turyści mają możliwość zobaczenia wielu obiektów o dużej wartości kulturowej czy historycznej. Wśród najważniejszych wymienia się znajdujący się przy samym dworcu centralnym Pałac Kultury i Nauki, rozbudowane Muzeum Powstania Warszawskiego i Muzeum Narodowe, Zamek Królewski z Placem Zamkowym, Pałac Prezydencki czy Pałac w Wilanowie. To także jeden z największych obiektów w kraju, czyli Stadion Narodowy, jak również wiele miejsc (zarówno zadaszonych, jak i na wolnym powietrzu) do organizacji koncertów, wernisaży czy festiwali muzycznych.
Ćwierćmilionowe miasto przyciąga bardzo wielu turystów, którzy cenią nadmorski klimat, bliskość plaży, a przy tym rozbudowaną infrastrukturę – w końcu Trójmiasto to ogromna aglomeracja. W Gdyni swoje siedziby ma wiele firm, będących poważnymi graczami na polskich, a nawet światowych rynkach – są to biznesy na przykład z branży bankowej, telekomunikacyjnej czy IT. Z uwagi na obecność portu morskiego (drugi pod względem rozładunku port w kraju) kwitnie tam handel, a istotnym ośrodkiem przemysłowym jest słynna gdyńska stocznia, budująca i naprawiająca statki.
22 dzielnice pozwalają na precyzyjne pozycjonowanie lokalne – na przykład frazy “mechanik Chylonia”, “serwis komputerowy Babie Doły” czy “krawiec Orłowo” charakteryzują się dużymi możliwościami zdobycia klientów poprzez działania SEO. Regionalne pozycjonowanie w Gdyni – jak w każdym większym mieście – prowadzi do wzrostu jakościowego ruchu na firmowych stronach internetowych.
Zbudowane w dwudziestoleciu międzywojennym miasto z racji krótkiego stażu – w porównaniu do trójmiejskiego sąsiada – nie może się co prawda pochwalić wieloma zabytkami, jednak nie umniejsza to wartości turystycznej. Główną siłą Gdyni pod tym względem są tereny plażowe nad Morzem Bałtyckim, gromadzące w sezonie letnim tysiące plażowiczów.
Gdynia co roku gości jeden z największych festiwali muzycznych w Polsce, a nawet w Europie – Open’er Festival, który przyciąga blisko 100 tysięcy fanów różnych światowej sławy wykonawców. Odbywa się tam także Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, podczas którego wręczane są Złote Lwy – prestiżowe nagrody filmowe.
Stolica województwa i przy tym największa metropolia składająca się na Trójmiasto charakteryzuje się wielkim potencjałem pod względem SEO. Doskonały dojazd i historyczny klimat sprawiają, że miasto odwiedzane jest rocznie przez miliony wycieczkowiczów. Gdańsk przyciąga również obiektami doskonale nadającymi się do imprez masowych, a plaża i rozbudowany port morski gwarantują miłe spędzenie czasu oraz urlopowy wypoczynek.
Pod względem pozycjonowania lokalnego Gdańsk jest bardzo wdzięcznym miastem – podzielone jest na aż 35 dzielnic, co zwiększa precyzję wyszukiwania. Możliwe frazy to na przykład “barber Oliwa”, “restauracja wietnamska Wrzeszcz” czy “pasmanteria Żabianka” – zależy to jedynie od branży i efektów, jakie chcemy osiągnąć, korzystając z usług agencji SEO. Niektóre dzielnice prawdopodobnie będą bardziej “wdzięczne” do pozycjonowania lokalnego w Gdańsku, niż inne. Potencjał sprawdzi agencja SEO podczas układania strategii.
Gdańsk z uwagi na długą historię i fakt, że jako miasto było świadkiem wielu historycznych wydarzeń na styku kultur i narodów, pełny jest wartych zwiedzania zabytków. Wśród nich można wymienić Wielki Młyn, Bazylikę Mariacką, Ratusz Starego Miasta, Pomnik Obrońców Wybrzeża na Westerplatte. Na uwagę zasługuje także słynna ulica Długa, będąca najbardziej reprezentacyjną częścią gdańskiego centrum.
Część turystów ceni również bliskość imprezowej stolicy kraju – Sopotu (podróż trwa kilkanaście do kilkudziesięciu minut). W Gdańsku corocznie odbywają się największe na świecie targi bursztynu.To także ważne centrum kulturalne – Gdańsk słynie z teatrów, galerii sztuki, różnego rodzaju muzeów czy sal koncertowych. Uniwersytet Gdański, lokalna politechnika i kilka innych szkół wyższych (między innymi ASP) powodują rozkwit studenckiej kultury.
Leżące nad Odrą miasto z ogromnymi tradycjami historycznymi, a przy tym biznesowe centrum regionu. W stolicy Śląska znajduje się wiele turystycznych atrakcji – między innymi Panorama Racławicka, ogród botaniczny, budynki Starego i Nowego Ratusza, stadion miejski czy Pałac Królewski, a także duże zoo. Potencjał turystyczny wzmacnia także bliskość niemieckiej granicy. Również pod względem zawodowo-gospodarczym to doskonałe miejsce do prowadzenia działalności z uwagi na obecność wielu światowych gigantów rynku – wymienia się tu między innymi branże takie jak bankowa, technologiczna i handlowa. Na uwagę zasługuje także Centrum Innowacji założone we Wrocławiu przez Google.
Czy Wrocław jest dobrym miejscem na lokalne pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach? Jeszcze jak! Niezależnie, jaki lokalny biznes prowadzisz, możesz pozycjonować stronę na konkretne dzielnice, a nawet osiedla. “Naprawa laptopów psie pole”, “wymiana opon leśnica”, “lombard krzyki” czy “punkt ksero nadodrze” – to przykładowe słowa kluczowe, za pomocą których Twoja firma zdobędzie nowych klientów na lokalnym rynku dzięki skutecznej realizacji strategii SEO przy pozycjonowaniu lokalnym we Wrocławiu.
Wrocław ma wiele do zaoferowania pod względem instytucji kultury i rozrywki. Miasto kilka lat temu zostało nawet uhonorowane tytułem Europejskiej Stolicy Kultury. Odbywa się tu wiele muzycznych i filmowych festiwali o światowej sławie, a zarówno mieszkańcy, jak i turyści mogą skorzystać z bogatej oferty galerii sztuki, kin, muzeów, teatrów i innych powiązanych przybytków – między innymi opera oraz filharmonia.
Stolica Wielkopolski wraz z gminami ościennymi gromadzi blisko milion mieszkańców. Miasto słynie z kwitnącej przedsiębiorczości, a także z pięknej historycznej zabudowy. Dzięki licznej studenckiej społeczności Poznań pomimo kilkusetletniej tradycji jest “młody duchem”, co poza handlowo-biznesową atmosferą nadaje miastu rozrywkowego kolorytu. W Poznaniu mimo dużej powierzchni dzięki świetnemu skomunikowaniu każdy punkt jest na tyle blisko, że to doskonałe pole do lokalnego pozycjonowania.
Jak może wyglądać lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Poznaniu? Proponowane frazy to na przykład “fizjoterapeuta piątkowo”, “informatyk jeżyce”, “ogrodnik wilda”, “pizzeria rataje” czy “psi fryzjer grunwald”. Tego typu słowa kluczowe połączone z umiejętnościami profesjonalnych pozycjonerów są w stanie odmienić sieciową prezencję danego biznesu i spowodować wzrost wejść na witrynę, w konsekwencji zwiększając potencjał i wyniki firmy, wykorzystując pozycjonowanie na Poznań.
Poznań to także miasto – jak głosi slogan – warte poznania. Oferta kulturalna obejmuje między innymi teatry, filharmonię, operę, kina (zarówno multipleksy, jak i kina studyjne z wieloletnią tradycją), festiwale kulturalne i wiele innych miejsc oraz wydarzeń. Warto także wspomnieć o unikalnych przybytkach kultury, takich jak… muzeum poznańskiego rogala czy miejsce, w którym można zobaczyć precyzyjne, ręcznie robione makiety dawnego Poznania, oparte na historycznych materiałach. Działa tu także mnóstwo klubów sportowych z wielu dyscyplin, a liczne i rozległe tereny zielone pozwolą na wyciszenie na łonie natury i wartościowy odpoczynek. Dzięki lotnisku do Poznania łatwo dostać się nie tylko samochodem, ale również samolotem.
Portowe miasto w północno-zachodniej Polsce pełne jest SEO-wych możliwości. Gospodarcze centrum Szczecina to oczywiście port morski wraz z przyległymi stoczniami remontowymi. Bliskość niemieckiej granicy, dobra komunikacja kolejowa oraz położone niedaleko lotnisko sprawiają, że pojawia się tam wielu turystów zza Odry, co jest również pewną opcją do pozycjonowania – jeżeli Twój biznes ma niemieckojęzyczną wersję strony, warto rozważyć działania SEO promujące również tę odsłonę.
Tymczasem pozycjonowanie lokalne w Szczecinie to szansa na poprawę widoczności strony w wyszukiwarkach. Poza pozycjonowaniem na całe miasto działania SEO można prowadzić również na 4 dzielnice i 37 dużych osiedli, które znajdują się w Szczecinie – na przykład “fryzjer pogodno”, “catering dąbie” czy “krawiec stołczyn”. Pozycjonowanie lokalne w Szczecinie jest wykorzystywane, by skutecznie zwiększyć jakościowy ruch na stronie.
Szczecin jako miasto ma wiele do zaoferowania – zrzesza prawie 400 tysięcy mieszkańców, do czego należy dodać wielu turystów odwiedzających ten region. Można tam zwiedzić na przykład Wały Chrobrego, a samo miasto jest elementem Europejskim Szlaku Gotyku Ceglanego z wieloma zabytkami. Warto skorzystać również z licznych i bogato wyposażonych muzeów – między innymi Muzeum Narodowego w Szczecinie czy Muzeum Zamkowego w Zamku Książąt Pomorskich.
Odpocząć można na rozległych terenach zielonych w mieście i obok niego, a oferta gastronomiczna usatysfakcjonuje nawet najbardziej wybrednych smakoszy – w końcu Szczecin to znacznie więcej niż paprykarz szczeciński.
Opole to jedno z najstarszych miast w kraju, które razem z okolicznymi powiatami gromadzi blisko 130 tysięcy mieszkańców. W mieście znajduje się bardzo wiele ośrodków biznesowych – to tutaj ma siedzibę jedna z największych firm z branży IT w Polsce, a także wiele innych przedsiębiorstw. To miasto biznesu – w Opolu działa ponad 20 tysięcy firm, co w naturalny sposób powoduje dużą konkurencję na lokalnym rynku. A jak można pokonać rynkowych rywali? Oczywiście przez pozycjonowanie stron internetowych.
Opole świetnie sprawdzi się przy pozycjonowaniu regionalnym. Jako ponad stutysięczne miasto podzielone na 13 dużych dzielnic umożliwia swobodne pozycjonowanie na Opole, a także na jego podregiony. “Escape room chmielowice”, “mechanik bierkowice”, “kawiarnia wróblin” – to przykładowe słowa kluczowe, które dzięki SEO po wpisaniu przez użytkownika Google zaprowadzą go na Twoją stronę, wykorzystując potencjał pozycjonowania lokalnego w Opolu.
Warto zwiedzić dobytek kulturowy Opola i jego okolic – ostatecznie jest to jedno z najstarszych miast w kraju. W Opolu znajdują się atrakcyjne zabytkowe budynki, takie jak Kościół Świętej Trójcy, słynna Wieża Piastowska, a także odbudowany po wojnie Rynek. Opole to także na przykład Aleja Gwiazd Festiwalu Polskiej Piosenki i duży ogród zoologiczny z wyjątkowo rzadko eksponowanymi w Polsce gatunkami, takimi jak uchatki kalifornijskie i goryle.
Stolica Podkarpacia słynie z silnego sektora przemysłowego i handlowego. Warto wykorzystać potencjał lokalny tego miasta jako największego ośrodka miejskiego w południowo-wschodniej Polsce – Rzeszów to 200 000 mieszkańców i wspaniałe miejsce, by dzięki regionalnemu pozycjonowaniu poprawić wyniki firmy.
Pod względem przemysłu Rzeszów jest silnie związany z branżą lotniczą (znajduje się tam lotnisko), jednak swoją reprezentację utrzymuje tam wiele innych gałęzi biznesu ze szczególnym uwzględnieniem branży AGD, elektroniki użytkowej, spożywczej, farmaceutycznej oraz nowych technologii.
Dwa duże ośrodki akademickie (UR – Uniwersytet Rzeszowski i PR – Politechnika Rzeszowska) wraz z wieloma mniejszymi szkołami wyższymi sprawiają, że miasto funkcjonuje jako studenckie serce Podkarpacia. Wiąże się z tym nie tylko stały dopływ wchodzących na rynek specjalistów z wielu branż, ale również obfitość miejsc, w których młodzi ludzie mogą spędzić czas po zajęciach – knajp, kin, klubów sportowych, restauracji i miejsc rozrywki.
W Rzeszowie można zwiedzić zabytki z różnych okresów historycznych – wymienia się tu głównie Ratusz miejski na Starym Mieście, Letni Pałac Lubomirskich, secesyjną Aleję Pod Kasztanami czy zestaw piwnic pod rynkiem, nazywany Podziemną Trasą Turystyczną.
Czy warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie w Rzeszowie? Oczywiście! Przykładowe frazy to chociażby “wykończeniówka Rzeszów” czy “ogrodnik Rzeszów, ale można pokusić się także o zawężenie fraz do konkretnych dzielnic – “mechanik przybyszówka”, “hydraulik wilkowyja” – dobrze wykonane pozycjonowanie lokalne w Rzeszowie z pewnością poprawi wyniki strony.
Studenckie miasto, w którym prężnie prosperuje przemysł i biznes. W Olsztynie znajduje się duża fabryka opon, a także wiele rozpoznawalnych firm, na przykład z branży spożywczej czy stolarsko-meblarskiej. Również sportowo Olsztyn kwitnie – choć klub piłki nożnej nie rozgrywa swoich meczów w najwyższej klasie rozgrywkowej, klub siatkarski regularnie walczy o mistrzostwo Polski. Olsztyn leży nad rzeką Łyną i może się pochwalić imponującą liczbą 170 000 mieszkańców. Uwagę zwraca także mała odległość od granicy z Rosją – zaledwie 87 kilometrów.
Olsztyn został oficjalnie założony w 1353 roku, jednak ślady osadnictwa sugerują, że teren ten był zamieszkały od tysięcy lat. To miasto wręcz ocieka historyczną atmosferą i oferuje niesamowite wrażenia podczas zwiedzania. Warte zobaczenia są między innymi Kościół św. Wawrzyńca z XIV wieku, gotycki zamek i konkatedra pw. św. Jakuba (również XIV wiek), Stary Ratusz czy Kaplica Jerozolimska. Corocznie w Olsztynie odbywa się Kortowiada, czyli juwenalia Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, największej uczelni w mieście.
Jak może wyglądać lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Olsztynie? Podobnie jak w przypadku innych miast – sprawdzą się frazy takie jak “barber Olsztyn”, “kosmetyczka Olsztyn”, “hotel Olsztyn”, oczywiście w zależności od branży, w której działa dany biznes. W przypadku konieczności większego sprecyzowania dzielnicy możemy użyć jeszcze konkretniejszych kluczowych fraz przy pozycjonowaniu lokalnym w Olsztynie – “fryzjer Kortowo” czy “masażysta Kormoran”.
Centrum Podlasia to duży – zarówno powierzchniowo, jak i pod względem kilkusettysięcznej liczby ludności – ośrodek miejski. Rozbudowane możliwości handlowe oraz przemysłowe (zwłaszcza branża włókiennicza i elektromaszynowa) sprawiają, że miasto, a wraz z nim cały region to dobre miejsce na prowadzenie działalności.
Barwne okolice pełne natury dodają Białemustokowi turystycznego potencjału – to bardzo zielone miasto, zwłaszcza w porównaniu z wieloma innymi ośrodkami miejskimi o podobnej wielkości – blisko jedna trzecia powierzchni Białegostoku to tereny zielone. Region ten nazywa się często “zielonymi płucami Polski” właśnie z uwagi na zalesienie i bliskość przyrody – w mieście znajduje się aż 10 parków.
Białystok to także wiele zabytków z różnych okresów. Saski Pałac Branicki, Ratusz i rynek Kościuszki, XIX-wieczna loża masońska, a nawet socrealistyczny budynek Komitetu Wojewódzkiego PZPR (zaadaptowany przez lokalny uniwersytet) – to wszystko można zobaczyć w Białymstoku. Miasto z uwagi na koleje historii i położenie geograficzne jest względnie zróżnicowane kulturowo – liczna mniejszość białoruska, rosyjska czy tatarska nadaje miastu kolorytu.
Białystok jako duże miasto – zarówno powierzchniowo, jak i pod względem liczby mieszkańców (niemal 300 000) – ma fantastyczne możliwości lokalnego pozycjonowania stron www. Zakład poligraficzny, salon tatuażu, serwis kas fiskalnych i tysiące innych firm można z powodzeniem promować w SEO – wystarczy opracować strategię wraz z profesjonalną agencją, a następnie cieszyć się wzrostem wejść na stronę firmy po kilku miesiącach lokalnego pozycjonowania w Białymstoku.
Lublin kładzie duży nacisk na współpracę międzynarodową z miastami partnerskimi (m.in. Lwów, Lancaster, Brześć czy Nancy), co skutkuje przede wszystkim wymianą kulturalną. Z uwagi na dużą liczbę uczelni Lublin słynie z dużej społeczności studenckiej (również zagranicznej), co dodaje miastu międzynarodowego charakteru – łącznie z ponad 300 000 mieszkańców blisko 70 000 to studenci.
Liczne galerie, muzea (m.in. Państwowe Muzeum na Majdanku, Muzeum Wsi Lubelskiej czy Muzeum Literackie im. Józefa Czechowicza), centra kultury, teatry oraz cykliczne wydarzenia kulturalne nadają miastu indywidualnego charakteru i stanowią o artystyczno-społecznej sile tego miasta. Lublin to także miasto z historią (jako osada) sięgającą VI wieku. Zabytkowe Stare Miasto i strzegąca go Brama Krakowska (z początkami sięgającymi XIV wieku), Kaplica Trójcy Świętej czy unikalne lubelskie podziemia z pewnością są warte zwiedzenia.
Lublin to jednak nie tylko historyczna zabudowa i zabytki. To także ważny ośrodek handlowy i przemysłowy, skupiający wiele małych, średnich i dużych firm.
Pozycjonowanie lokalne w Lublinie może w znaczący sposób zmienić liczbę klientów Twojej firmy. Dzięki współpracy z agencją SEO użytkownicy wyszukiwarek (czyli de facto niemal wszyscy internauci w Polsce) szybciej znajdą Twój biznes, co pomoże Ci wyprzedzić konkurencję na lokalnym rynku. Salon samochodowy? Gabinet fizjoterapeutyczny? A może stacjonarna szkoła językowa dla najmłodszych? Jeżeli celujesz w regionalny rynek w Lublinie, pozycjonowanie lokalne będzie najlepszym rozwiązaniem.
Pozycjonowanie lokalne stron – FAQ
Pozycjonowaniem lokalnym (Local SEO) określa się szereg działań typu onsite oraz offsite, których celem jest zwiększenie widoczności na wybrany zestaw słów kluczowych, ale tylko w zakresie określonego obszaru np. miasta czy dzielnicy. Istota tego rozwiązania opiera się na wyświetlaniu potencjalnemu klientowi informacji na temat miejsca, w którym aktualnie się znajduje.
W obecnych czasach smartfon z dostępem do internetu jest podstawową bazą danych i usług. To właśnie po niego sięgasz, gdy w swojej okolicy chcesz znaleźć dobrą restaurację lub wymienić opony z letnich na zimowe. Wtedy to wpisujesz w wyszukiwarkę interesującą Cię frazę z danym miastem, by po chwili otrzymać kompendium dostępnych firm i usług. Co ciekawe, dzieje się też tak wtedy, gdy szukasz tylko na frazę np. “fryzjer” bez podania miasta. Odpowiedzialna jest za to geolokalizacja wyników wyszukiwania, która umożliwia określenie położenia geograficznego za pomocą GPS lub adresu IP danego urządzenia.
Dziś już praktycznie nikt nie korzysta z papierowych, tradycyjnych map, gdyż te wyparte zostały przez technologie, które nie tylko prowadzą użytkownika do celu, ale też po drodze wskazują interesujące miejsca. Geolokalizacja określa miejsce, w którym znajduje się dany użytkownik i pozwala do niego dopasować reklamy, firmy i usługi. Jest ona także pomocna w pozycjonowaniu lokalnym strony.
Geolokalizacja wpływa na wynik wyszukiwania, ale to nie jedyne działanie, które powinno być brane pod uwagę przez firmy czy usługi przy pozycjonowaniu stron. Nadal ważna jest optymalizacja strony na frazy z nazwami miasta czy regionu, czyli lokalne SEO.
Przykładowo: wyobraź sobie, że w tym momencie przebywasz w obcym mieście, ale musisz skorzystać z usługi fryzjera. Dawniej spytałbyś lokalnych mieszkańców i na podstawie pierwszej lub najczęściej występujących odpowiedzi, wybrałbyś najlepszego usługodawcę. Współcześnie, w znacznie krótszym czasie za pomocą wyszukiwarki, możesz znaleźć specjalistę z danej branży w najbliższej okolicy i przeczytać opinie na jego temat. Jak więc nietrudno się domyślić, skutecznie przeprowadzony proces pozycjonowania regionalnego w połączeniu z dobrej jakości produktem czy usługą, może przynieść szereg korzyści dla biznesu o zasięgu regionalnym.
Nie każdy produkt czy usługa jest w stanie zdominować globalny rynek, aczkolwiek nie oznacza to, że nie może w swojej branży osiągnąć sukcesów. W wielu przypadkach, gdy dane przedsiębiorstwo działa typowo na gruncie regionalnym, nie ma sensu pozycjonować się na ogólne frazy, które w efekcie będą prowadziły do dużego współczynnika odrzuceń. Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie lokalne? Lokalne SEO jest dobrym działaniem dla wszystkich przedsiębiorstw, jednak najbardziej zyskują na nim małe oraz średnie firmy i usługi, które tym sposobem mają szansę przebić się na konkurencyjnym rynku.
Badania przeprowadzone przez Searchengineland.com pokazały, że aż 80% użytkowników smartfonów i tabletów przeprowadza wyszukiwania lokalne. Biorąc pod uwagę te statystyki, tym bardziej warto zadbać o widoczność swojej strony na regionalnym gruncie.
Działania zmierzające do skutecznego pozycjonowania lokalnego, powinny być priorytetowe zwłaszcza dla małych firm, które swojej grupy docelowej szukają w danym regionie: gastronomia, usługi budowlano-naprawcze, zakłady fryzjerskie i kosmetyczne, kwiaciarnie, warsztaty samochodowe, a także usługi specjalistyczne. Pojawienie się danego zapytania regionalnego wysoko w wynikach wyszukiwania znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z danej usługi.
Pozycjonowanie lokalne on-site
Jeśli posiadasz domenę firmową, to koniecznie zadbaj na niej o optymalizację treści pod kątem lokalnym. Zwłaszcza firmy, których działalność nastawiona jest na klienta miejscowego, musi pamiętać o kilku czynnikach ważnych z punktu widzenia lokalnego SEO, takich jak:
- użycie fraz w opisie “o mnie”, które będą odnosiły się do działalności i lokalizacji, np. “kosmetyczka Poznań”,
- podanie dokładnego adresu firmy wraz z danymi kontaktowymi (warto skorzystać ze specjalnych znaczników schema),
- nasycenie frazami kluczowymi tekstów, które będą pojawiały się na stronie. Nie powinno w nich zabraknąć słów z odniesieniem do miasta,
- optymalizacja nagłówków oraz meta tagów,
- znacznik na Mapie Google, który w szybki i dokładny sposób pomoże klientowi odnaleźć umiejscowienie firmy.
Pozycjonowanie lokalne off-site
Działania off-site, czyli te zewnętrzne wpływające na optymalizację strony pod kątem SEO, należy uskuteczniać także pod względem lokalnym. Istotne jest tutaj tak zwane pozyskiwanie linków, które będą prowadziły lub odnosiły się do działalności firmy. Przy pozycjonowaniu zewnętrznym trzeba zadbać także o:
- pozyskiwanie linków prowadzących do strony, najlepiej tych, o charakterze lokalnym, na przykład pochodzących z serwisów informacyjnych, urzędu miasta lub gminy czy stron tematycznych odnoszących się do danego regionu,
- dodanie profilu działalności do katalogu firm, w którym powinien znaleźć się także dokładny adres firmy oraz dane kontaktowe,
- pozytywne opinie klientów na Google oraz na mediach społecznościowych,
- udzielanie się na lokalnych i branżowych forach internetowych. Publikowane treści powinny zawierać merytoryczne wartości, wtedy nie zostaną uznane za spam.
Geolokalizacja, pozwalająca na określenie położenie geograficznego danego użytkownika strony, jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na wyniki wyszukiwania. Dawniej wyświetlane wyniki były zależne również od krajowej domeny wyszukiwarki. Oznacza to, że wpisując daną frazę za pośrednictwem google.pl, otrzymywałeś dokładnie taki sam ranking stron, bez względu na miejsce sprawdzenia. Obecnie wyniki są dostosowane do konkretnej lokalizacji, co ma ułatwić wyszukiwanie informacji z perspektywy użytkownika. Oczywiście, nie musi on w pełni polegać na wyszukiwarce oraz może sam sprecyzować dla jakiego obszaru chce otrzymać informacje. Wystarczy, że w tym celu zastosuje tzw. zapytanie geolokalizowane np. “pizzeria Bydgoszcz”. Bez względu na to, czy użytkownik będzie aktualnie przebywał na terenie Warszawy czy innego miasta, Google powinien zaprezentować ranking tego typu restauracji z Bydgoszczy.
Warto jednak dodać, że geolokalizacja dokonywana przez wyszukiwarkę jest na tyle dokładna, że w dużych aglomeracjach może pokazywać strony firm, które znajdują się w określonej dzielnicy. To, że wielu internautów nadal wpisuje w miejsce paska frazę+obszar może wynikać z ich przyzwyczajenia, bądź też wcześniejszego planowania pobytu w innym mieście. Mimo to, ten rodzaj personalizacji wyników jest bardzo ważnym czynnikiem SEO, nad którym osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie regionalne danej strony nie posiada większej kontroli.
Jako właściciel witryny powinieneś jednak obowiązkowo założyć wizytówkę w usłudze Google Moja Firma, a tym samym zapewnić sobie widoczność w Google Maps. Dodatkowo, poza sitemapami XML, musisz wyposażyć się także w plik KML (tzw. geositemapa), który wykorzystywany jest m.in. przez aplikację Google Earth. Dzięki niemu, posiadasz gwarancję, że Twoja firma czy lokal zostanie właściwie zlokalizowana w wynikach wyszukiwania. Poza tym musisz zadbać również o pozycjonowanie regionalne poprzez inne działania: wewnętrzne (właściwą optymalizację witryny i treści), a także działania zewnętrzne (pozyskiwanie linków oraz zachęcanie klientów do dodawania opinii).
Google Moja Firma to internetowa wizytówka, która wpływa na pozycjonowanie lokalne. Jest to kolejne, a do tego konieczne działanie, na którym powinien skupić się właściciel firmy, który chce dotrzeć do użytkowników danego regionu. Odnośnik ten połączony z Mapą Google odsyła do strony głównej przedsiębiorstwa, korzystnie wpływa nie tylko na SEO lokalne, ale i na wiarygodność marki.
Uruchomienie tej usługi jest bardzo proste – i co ważne – działa ona niezależnie od tego, czy ma się stronę firmową, czy też nie. Wystarczy założyć profil, postępując wedle podanych wskazówek. Musi pojawić się tam nazwa firmy, profil działalności, fizyczny adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia oraz opcjonalnie adres witryny głównej. Taka wizytówka zwiększa szanse na pojawienie się usługi w wyszukiwaniach SERP, a potencjalnemu klientowi ułatwi jej zweryfikowanie i docelowo – skorzystanie z oferty.
Google Moja Firma wpływa także na interakcje z klientem, gdyż może on umieścić tam swoją ocenę i recenzję. Ten czynnik pomoże podnieść poziom prowadzonych usług i zweryfikuje, co działa źle, a czego należy dalej się trzymać w swojej działalności. Należy jednak pamiętać, że zbyt duża liczba negatywnych ocen może bardzo niekorzystnie wpłynąć na działalność firmy, która w oczach klientów stanie się niewiarygodna i w efekcie będzie pomijana. Warto, a nawet trzeba zadbać o dobre recenzje poprzez zachęcanie zadowolonych konsumentów do pozostawienia na internetowej wizytówce firmy pozytywnych opinii.
Tak jak zostało to podkreślone powyżej: założenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma jest absolutną koniecznością, jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu lokalnym swojej firmy. Takie działanie zapewnia nie tylko możliwość wyświetlania firmy w standardowych wynikach wyszukiwania i mapach, ale wpływa również na zwiększenie wiarygodności Twojego biznesu z punktu widzenia Google’a.
Założenie wizytówki nie jest skomplikowanym procesem, niemniej wymaga weryfikacji za pomocą specjalnego PIN-u (w większości przypadków wysyłanego za pośrednictwem poczty, w celu sprawdzenia rzeczywistego adresu). Gdy etap ten zakończy się pomyślnie, będziesz posiadał własny identyfikator w Google, na którym użytkownicy będą mogli sprawdzić adres, numer telefonu, godziny otwarcia, a także zapoznać się z dostępnymi zdjęciami oraz dotychczasowymi opiniami klientów.
Podając dane teleadresowe (a więc wszystkie informacje, które mogą posłużyć Twoim klientom do skontaktowania się z przedstawicielem firmy) musisz również pamiętać o zachowaniu spójności. Warto, aby ten sam adres, numer telefonu czy nazwa maila, widniały na podstronie “kontakt”, w załączniku z regulaminem, jak i we wszystkich źródłach zewnętrznych. Wówczas algorytmy z łatwością powiążą dane teleadresowe z Twoim biznesem, co w ostatecznym rozrachunku wpływa korzystnie na lokalne wyniki wyszukiwania.
Oczywiście, jeśli zależy Ci na osiągnięciu wysokiej pozycji w lokalnych rankingach, nie możesz również zapomnieć o prawidłowej optymalizacji swojej strony. Obejmuje ona szereg tych samych działań, co w przypadku SEO na frazy ogólne, a więc m.in. prawidłową strukturę strony i nawigację wewnętrzną czy unikalne treści. Optymalizacja strony dla pozycjonowania lokalnego przewiduje jednak kilka dodatkowych, obowiązkowych działań:
- umieszczenie w zakładce “kontakt” mapy Google (wskazującej siedzibę firmy),
nazwę, adres i numer telefonu firmy w zakładce “kontakt” i stopce, - opisanie informacji kontaktowych za pomocą danych strukturalnych,
- naturalne umieszczanie nazwy danego obszaru w treściach na stronie, w nagłówkach oraz w meta opisach.
Dodatkowo, nie możesz również zapomnieć o zewnętrznych odnośnikach do witryny, które odgrywają bardzo ważną rolę, zarówno w przypadku pozycjonowania ogólnego, jak i lokalnego. W drugim przypadku, warto zadbać o linki z lokalnych witryn np. regionalne portale ogłoszeniowe czy powiatowe gazety.
Pozycjonowanie regionalne może w krótkim czasie przynieść szereg korzyści dla biznesu. Wymaga jednak od właściciela witryny spełnienia kilku warunków m.in. prawidłowej optymalizacji strony, skutecznego link buildingu czy zachęcania klientów do pozostawiania ocen i opinii. Nie ulega jednak wątpliwości, że takie działanie może skutkować dotarciem do szerokiego grona klientów z okolicy, a tym samym szybkiej monetyzacji efektów.
Koszt zależy od obszaru na którym chcesz się promować. W Verseo koszt pozycjonowania lokalnego w najmniejszym pakiecie to 599 zł. W naszym cenniku reklamy lokalnej znajdziesz przykładowe pakiety działań nie tylko SEO, ale i PPC czy w Social Mediach dedykowane lokalnym biznesom.
Brzmi dobrze? Napisz do nas! Wycenimy działania pod kątem Twojego biznesu!