Oferta

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto?

Działalność Twojej firmy skupia się na lokalnym rynku? Twoi klienci pochodzą przede wszystkim z Twojej okolicy? Świadczysz usługi z dojazdem do klienta?

Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań udzielasz odpowiedzi „TAK”, to pozycjonowanie lokalne od Verseo jest propozycją dla Ciebie i dla Twojej firmy!

Darmowa wycena

Gfx Top Pozycjonowanie Lokalne
  • Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu zyskasz klientów z bezpośredniej okolicy!
  • Pozycjonowanie lokalne to długofalowo najtańsza metoda pozyskiwania klientów.
  • Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce to sposób by być tam gdzie Twoi klienci!

Czym jest Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne, które można też określić jako pozycjonowanie regionalne, jest to usługa dedykowana firmom, które chcą mieć całościową widoczność w wynikach lokalnych na wszystkie miejscowości w kraju lub/i promować całościowo swoją ofertę, korzystając nawet z kilkuset fraz jednocześnie.

Jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy to rozwiązanie korzystając z naszego modelu rozliczeń i systemu stron pozyskujących zamówienia/leady.

Są branże, w przypadku których szczególnie liczy się bliskość. Hydraulik, fryzjer, wulkanizacja, kosmetyczka, indyjska restauracja, szkoła języków obcych, biuro podróży, agent ubezpieczeniowy – to tylko kilka przykładów działalności, w przypadku których odległość ma znaczenie. Z myślą o przedsiębiorcach nastawionych na klientów ze swojej okolicy proponujemy usługę pozycjonowania lokalnego. Czym się charakteryzuje pozycjonowanie lokalne? Jak to lokalne SEO działa w praktyce?

Pozycjonowanie lokalne i jego specyfikacja

Pozycjonowanie stron internetowych to skomplikowany i wieloaspektowy proces. Na pozycjonowanie wpływa około 200 czynników, które determinują obecność danej strony internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla konkretnych fraz. Przekłada się to większy ruch na witrynie oraz jej lepszy potencjał sprzedażowy. Pozycjonowanie lokalne wyróżnia to, że modyfikacje w obrębie witryny oraz linkowanie przeprowadzane są z myślą o jak najlepszej widoczności w kontekście wyników wyszukiwania dla danej miejscowości. Google wprowadziło w algorytmie zmiany, które pozwoliły na jeszcze ściślejsze powiązanie lokalnie działającej firmy z wynikami wyszukiwania dla odpowiadającej jej miejscowości. W przypadku usługi lokalnego SEO ważny jest też odpowiedni dobór fraz, akcentujący lokalne działanie – wtedy jest to najskuteczniejsze pozycjonowanie.

Statystyki Google jednoznacznie wskazują, że w przypadku lokalnych zapytań znaczną rolę odgrywa ruch mobile i trend ten ulega z roku na rok nasileniu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy pozyskują ruch z urządzeń mobilnych, proponujemy dodatkową usługę monitorowania pozycji osiąganych przez pozycjonowaną stronę internetową właśnie w wynikach mobilnych.

SEO lokalne – zakres wykonywanych prac

Szczegółowe informacje na temat prac, które wykonujemy w ramach każdej umowy na pozycjonowanie stron znaleźć można na podstronie https://verseo.pl/pozycjonowanie/ . Szczegółowy zakres prac w przypadku danej umowy uzależniony jest m.in. od dostępów, które otrzymaliśmy, budowy strony, technologii, w jakiej została wykonana, akceptacji klienta dla prowadzonych prac.

Pakiety na pozycjonowanie lokalne

Z myślą o naszych klientach, którzy działają na swoim lokalnym rynku przygotowaliśmy pakiety, które są dopasowane do potrzeb ich biznesów. Mamy propozycje dla firm działających w większych i mniejszych miejscowościach, o szerszej oraz bardziej niszowej ofercie. Jeśli mają Państwo wątpliwości który pakiet i oferta będzie najlepszym rozwiązaniem, to zapraszamy do kontaktu z Verseo. Nasi specjaliści szczegółowo przedstawią dostępne u nas rozwiązania i chętnie pomogą w wyborze tego optymalnego.

Pozycjonowanie lokalne – co warto wiedzieć przed wyborem pakietu?

Z wybranego pakietu może skorzystać każda działająca lokalnie firma, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, miejscowości, w której działa oraz branży (z wyłączeniem branż, w przypadku których promocja prawnie podlega zakazowi lub ograniczeniom uniemożliwiającym skuteczne świadczenie usługi pozycjonowania), dla której Google lokalnie określa wyniki. Ponad 6 lat doświadczenia na rynku marketingu internetowego i stale rozrastający się zespół specjalistów Verseo zapewniają, że mamy sposób na skuteczne pozycjonowanie dla każdej branży!

Dane adresowe na stronie internetowej

Ze względu na zmiany w algorytmie Google nastawione na zapewnienie osobom wyszukującym lokalnie działających przedsiębiorców jak najbardziej trafnych wyników, bardzo ważnym elementem jest umieszczenie na stronie internetowej adresu firmy. Może być to siedziba centrali, oddziału, sklepu, showroomu, warsztatu, salonu itp. Jeśli wskazany adres znajduje się w małej miejscowości, to dobrym pomysłem może być dodanie w adresie wzmianki o większym mieście, które znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie. Jeśli firma ma oddziały w różnych miejscowościach i podaje do nich adresy, to nic nie stoi na przeszkodzie, by pozycjonować się na kilka lokalizacji.

Wielkość strony internetowej

Lokalne pozycjonowanie to oferta skierowana do sektora usługowego, co przekłada się na specyfikę witryn, z którymi w tym kontekście można spotkać się najczęściej. Strony internetowe służące do prezentacji usług nie są zazwyczaj tak rozbudowane jak sklepy internetowe – bo nie muszą. Nie oznacza to jednak, że w przypadku witryn promujących usługi można pozwolić sobie na stronę internetową typu one page. Dlaczego taka witryna nie jest dobrym pomysłem w kontekście usługi pozycjonowania lokalnego?

Wynika to z ogólnych preferencji robotów sieciowych, które bazując na zamieszczonych na stronie internetowych i dostępnych dla nich treściach, określają na użytek wyszukiwarki „o czym jest ta strona internetowa”. Na większej ilości podstron zmieści się więcej treści, przez co roboty sieciowe uznają taką rozbudowaną witrynę za dostarczającą większej ilości informacji przydatnych dla potencjalnego klienta. Witryna typu one page jawi się na tym tle jako uboga w dane o ofercie i samej firmie.

Jak zaprezentować najlepiej swoją ofertę w kontekście lokalnego SEO?

Przykładowe dobre praktyki skutecznie wspierające pozycjonowanie fraz i wpływające korzystnie na konwersje to:

  1. Dedykowana zakładka OFERTA

    Dobrze też jeśli każdy punkt z oferty ma także swoją indywidualną podstronę . Bardzo trafionym pomysłem z punktu widzenia SEO jest utworzenie zbiorczej zakładki OFERTA opisującej ogólnie profil działalności danej firmy i podstron dedykowanych poszczególnym punktom z oferty. W przypadku restauracji mogą być to osobne podstrony przedstawiające możliwość organizacji np. wesel, przyjęć okolicznościowych, komunii, studniówek, cateringu dla firm itp.

  2. Unikalny tekst znajdujący się na każdej podstronie

    Duplikaty nie są dobrze postrzegane przez roboty sieciowe Google, ich obecność mocno spowalnia i utrudnia proces jaki jest pozycjonowanie stron internetowych. Metodą na uniknięcie problemów z duplikatami jest przygotowanie unikalnych, autorskich treści na każdą podstronę „z tekstem” oraz na stronę główną.

  3. Przyjazne adresy podstron

    Tworząc nowe podstrony prezentujące w bardziej szczegółowy sposób ofertę firmy warto zadbać o przyjazne i zwięzłe adresy podstron z, jeśli jest to możliwe, zawierające słowo kluczowe charakterystyczne dla danej branży i dobrze oddające ofertę. Jeśli firma ma w swojej ofercie rolety rzymskie i chce się promować na lokalnym rynku w mieście Poznań, to dobrym pomysłem będzie adres URL typu www.nazwa-firmy.pl/rolety-rzymskie-poznan dla podstrony dedykowanej temu punktowi z oferty i odpowiedniej dla tego zapytania lokalnego.

  4. Tekst odpowiedniej długości

    Na podstronach i na stronie głównej – znaczenie treści umieszczonej na stronie internetowej trudno jest przecenić. Warto zadbać o to, by był to tekst rozbudowany, podzielony na akapity i widoczny w całości. Rozwiązanie typu „czytaj więcej” nie jest optymalną praktyką z punktu widzenia skutecznego pozycjonowania, choć jest to lepsze rozwiązanie niż rezygnacja z zamieszczenia treści. Content marketing dobrze wiąże się z lokalnym SEO.

  5. Używanie nazwy miejscowości

    Używanie w treściach opublikowanych na stronie internetowej nazwy miejscowości, w której chcemy się promować i w kontekście której chcemy opanować wyniki wyszukiwania.

  6. Używanie adresu firmy

    Umieszczenie adresu firmy położonego w miejscowości, w kontekście której chcemy się promować. Bardzo niekorzystną praktyką jest umieszczenie w zakładce KONTAKT tylko informacji o adresie mailowym i numerze telefonu, czasem wspartymi zachętą do skorzystania z formularza kontaktowego. Zdajemy sobie sprawę z tego, że są lokalne firmy, które świadczą usługi z dojazdem do klienta. W ich przypadku adres siedziby nie jest najbardziej potrzebną informacją w oczach potencjalnego klienta. Biorąc pod uwagę jednak zmiany w algorytmie i preferencje Google w tym zakresie, warto tę informację zamieścić na swojej stronie internetowej, jeśli zależy nam na skutecznym lokalnym pozycjonowaniu i wysokiej pozycji wśród wyników wyszukiwania.

  7. Profil Google Moja Firma

    Warto mieć swój profil w Google Moja Firma. To narzędzie, które szczególnie sprawdza się w kontekście działających lokalnie przedsiębiorstw. Warto zauważyć, że samo konto i obecność w Google Moja Firma nie ma wpływu na pozycjonowanie, a widoczność tam nie jest brana pod uwagę przy zbieraniu informacji o pozycjach w wyszukiwarce. Celem tego działania jest zadbanie o dobrą widoczność danej firmy w Internecie, a wizytówka w Google Moja Firma zdecydowanie to zapewnia. Dostarcza też wielu przydatnych dla potencjalnego klienta informacji o działalności firmy.

  8. Google Maps

    Drugą przestrzenią, której warto się pojawiać, jest Google Maps. Choć pozycjonowanie w Google Maps nie jest możliwe – Google samo decyduje kogo umieści w wynikach w Google Maps (piszemy o tym dlatego, że nie brak osób wprowadzonych w błąd i przekonanych, że istnieje usługa pozycjonowanie Google Maps) – to warto zadbać o to, by wizytówka naszej firmy była kompletna i by pojawiały się opinie o naszej firmie (np. zachęcajmy klientów do ich wystawienia). Może to zachęcić Google do prezentacji naszej firmy na mapie.

  9. Szybki kontakt na urządzeniach mobilnych

    Możliwość szybkiego nawiązania kontaktu przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Warto zadbać o możliwość wykonania szybkiego telefonu, bez konieczności osobnego wpisywania numeru telefonu. To wygodne rozwiązanie, które ma korzystny wpływ na ilość konwersji.

  10. Wskazówki dotarcia

    Wskazówki odnośnie możliwości dotarcia do siedziby firmy są także bardzo pożądane w kontekście lokalnie działających firm. Wszelkie ułatwienia związane z nawigacją, informacje o komunikacji publicznej i możliwości dotarcia przy jej wykorzystaniu, wskazówki odnośnie miejsc parkingowych są dużym ułatwieniem dla potencjalnych klientów i mogą zachęcać do skorzystania z usług danej firmy.

  11. Opinie opublikowane na stronie

    Specjalista SEO patrzy na nie jako na dodatkowe źródło treści na stronie internetowej, które dodatkowo może być często aktualizowane (systematyczne dodawanie nowych opinii i referencji to dla robotów sieciowych sygnał, że coś się zmieniło w obrębie witryny i warto ją ponownie odwiedzić w celu zaindeksowania zmian; może mieć to korzystny wpływ na proces pozycjonowania), a dla potencjalnego klienta dobre opinie mogą być dodatkową zachętą do skorzystania z oferty danej firmy. Dlatego zdecydowanie zachęcamy do publikowania ich na swojej stronie i wydzielenia dla tych głosów od klientów osobnej przestrzeni w obrębie samej witryny (zakładka OPINIE lub REFERENCJE będzie bardzo dobrym rozwiązaniem w tym przypadku).

Ile trwa umowa na pozycjonowanie lokalne?

Niezależnie od wybranego pakietu na pozycjonowanie lokalne zawsze proponujemy umowę na 12 miesięcy. Z doświadczenia wiemy, że dopiero taki okres czasu pozwala na odczucie korzyści z procesu pozycjonowania o czym można przeczytać więcej pod tym linkiem. Oczywiście nie oznacza to że pozycje zawsze pojawią się po 12 miesiącach. Nieraz zdarza się, że rezultaty pozycjonowania są widoczne zdecydowanie wcześniej. Prędkość pojawienia się fraz kluczowych w czołówce wyników zależy od wielu czynników związanych ze stroną internetową, wybranymi do pozycjonowania frazami, wyszukiwarką, linkami, współpracą między agencją a klientem itp. Nie na wszystkie czynniki mamy taki sam wpływ.

Jak dobierać frazy, by być dobrze widocznym na lokalnym rynku?

Proponujemy mieszanie fraz bardziej ogólnych, szczegółowych oraz tych z tzw. długim ogonem (long tail). Takie połączenie zapewnia możliwość dotarcia do zróżnicowanych grup klientów oraz wspiera proces pozycjonowania. Z doświadczenia wiemy, że bardziej rozbudowane frazy szybciej się pozycjonują i w efekcie zapewniają widoczność strony internetowej nawet na wcześniejszych etapach procesu pozycjonowania. Warto pamiętać też o dodaniu do słów kluczowych nazwy miejscowości. Inaczej niż w przypadku usługi Google Ads (dawniej znanej jako Google AdWords) pozycjoner nie ma możliwości ustawienia dla jakiej lokalizacji ma być widoczna reklama. Kwestie lokalizacyjne osiąga sie za pomocą odpowiednich danych na samej stronie internetowej (np. zakładka KONTAKT) oraz użycia nazwy miejscowości w słowach kluczowych.

Wybierając słowa kluczowe warto też brać pod uwagę to, że słowa kluczowe muszą odpowiadać ofercie umieszczonej na stronie internetowej. Nie ma możliwości skutecznego pozycjonowania na hasła, które nie pojawiają się w treściach opublikowanych w obrębie witryny. Wiąże się to z konstrukcją wyszukiwarki i naciskiem, który jest położony na treści.

Dlaczego proponujemy monitoring minimum 15 fraz?

Skuteczne pozycjonowanie zapewnia widoczność na praktycznie nieograniczoną ilość wyrażeń związanych z branżą i ofertą zamieszczoną na stronie kluczowej. Znajduje to odzwierciedlenie w naszym monitorowaniu ilości fraz, na które dana strona internetowa wyświetla się w top 10 i w top 50 wyników Google.pl. Wychodząc jednak naprzeciw oczekiwaniom i przyzwyczajeniom naszych klientów wykonujemy codzienny, szczegółowy monitoring najważniejszych dla klienta fraz, które są zapisane w umowie na pozycjonowanie. W tym przypadku codziennie sprawdzamy pozycje i umieszczamy ich wyniki w dedykowanym panelu, do którego nasz klient ma nieograniczony dostęp przez cały czas trwania umowy na pozycjonowanie. Pod kątem tych najważniejszych dla danej strony internetowej słów kluczowych wykonujemy też prace optymalizacyjne. Dla procesu pozycjonowania szczególnie ważna jest pewna pula podstron. Dlatego na nich skupiamy nasze wysiłki związane z optymalizacją oraz linkowaniem. W szczególny sposób monitorujemy też ich prawidłowe działanie. W razie wystąpienia problemów z ich wyświetlaniem, dostępnością dla robotów sieciowych, przekierowaniami itp. informujemy o tym naszych klientów. Problemy z prawidłowym działaniem podstron lub całego serwisu mogą mieć zdecydowanie niekorzystny wpływ na pozycjonowanie i osiągane w jego trakcie wyniki.

Chcesz wiedzieć więcej o tym, co możemy zrobić dla Twojego biznesu w ramach usługi pozycjonowania lokalnego? Skontaktuj się już teraz ze specjalistami Verseo i zamów darmową wycenę dla Twojej strony internetowej! Wybierz pakiet pozycjonowania lokalnego dopasowany do potrzeb Twojej firmy i przewidzianego budżetu na promocję w Internecie. Jeśli Twoje oczekiwania względem promocji na rynku lokalnym różnią się od naszych propozycji pakietowych, to też zapraszamy do kontaktu. Opowiedz nam o tym, czego potrzebuje Twoja firma, a my poszukamy najlepszego rozwiązania dla niej.

Wypełnij formularz
i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy
indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie
mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Monika Praczyk Form
  • Monika Praczyk
  • PR & Marketing Manager
  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne.

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.