Spis treści
Verseo Campaign Manager – czyli skuteczne kampanie AdWords
Od premiery naszej autorskiej platformy Verseo Campaign Manager do zaawansowanej optymalizacji kampanii reklamowych minęło już trochę czasu. Przez cały ten okres bardzo często pojawiały się pytania o sposób działania platformy – czym ona właściwie jest? W jakim celu ją wykorzystujemy? VCM jest nieoceniony, by prowadzić skuteczne kampanie AdWords dlatego warto poznać to narzędzie bliżej!
Platforma Verseo Campaign Manager to system oparty na algorytmach samouczących – brzmi skomplikowanie, jednak w praktyce zasada działania opiera się na jednej ważnej funkcji, którą narzędzie spełnia – zwiększać zyski/kliknięcia/konwersje w ramach założonego budżetu kampanii.
Działanie systemu można porównać do ogromnego działu marketingu, który analizuje codziennie wyniki kampanii oraz inne dane, które napływają do konta AdWords. Przykładowe dane, które rozpatruje system:
- informacje o wyświetleniach, klikalności, cenie kliknięcia
- informacje o godzinie kliknięć, transakcji, wartości transakcji
- system jest w stanie obliczyć dochód wygenerowany z reklam i dzięki odpowiedniej dystrybucji budżetu alokuje go tam, gdzie dochód jest największy (przy zachowaniu optymalnego kosztu)
Zadaniem platformy jest badanie wszystkich zależności między kliknięciami i konwersjami, w pierwszej kolejności budżet przeznaczany jest na najlepsze jakościowo produkty/słowa kluczowe, które wykazały najwyższą skuteczność. Ponadto platforma optymalizuje parametry emisji reklamy w taki sposób, aby wygenerować najlepszy jakościowo ruch, jak najmniejszym kosztem.
System VCM nie potrzebuje żadnych zewnętrznych integracji – oznacza to, że prowadzona do tej pory ręcznie kampania od razu może zostać włączona do automatycznej strategii.
Efekty pracy z Verseo Campaign Manager
Kampania optymalizowana przy pomocy Verseo Campaign Manager zazwyczaj przynosi lepsze rezultaty. Dzieje się tak w dużej mierze dzięki mikrooszczędnościom na poziomie słów kluczowych i produktów – oszczędność nawet 0,02 zł dla pojedynczego słowa kluczowego w skali miesiąca pozwala wygenerować więcej konwersji przy zachowaniu tego samego budżetu.
Załóżmy, że średnia stawka za kliknięcie wynosi 0,20 zł – reklamodawca posiada 1000 produktów, a średnia ilość kliknięć w skali miesiąca to około 10 000. Reklamodawca przeznacza 2000 zł na reklamę produktową. Zmniejszenie średniego kosztu kliknięcia do 0,18 zł w skali konta, pozwoli na oszczędność 200 zł, które może przeznaczyć na kolejne kliknięcia. Zmaksymalizowanie ruchu na stronie reklamodawcy zazwyczaj przyczynia się do zwiększenia konwersji. Jest to jedna z najprostszych zautomatyzowanych strategii.
Optymalizacja stawek w czasie rzeczywistym przebiega więc dwutorowo. Dzięki minimalizowaniu stawki za kliknięcie, platforma maksymalizuje ilość ruchu na stronie.
Platforma dzięki umiejętności oceny skuteczności poszczególnych słów kluczowych wyodrębnia i promuje te, które historycznie przynosiły najlepsze efekty.
Brzmi dobrze? Masz więcej pytań? Zapraszamy do kontaktu!
W przypadku wątpliwości zachęcamy do obejrzenia filmu, w którym jeden z naszych klientów opowiada o skuteczności naszych działań:
Bądź pierwszym który napisze komentarz.