Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Verseo Campaign Manager – skuteczne kampanie AdWords

Verseo Campaign Manager – czyli skuteczne kampanie AdWords

Od premiery naszej autorskiej platformy Verseo Campaign Manager do zaawansowanej optymalizacji kampanii reklamowych minęło już trochę czasu. Przez cały ten okres bardzo często pojawiały się pytania o sposób działania platformy – czym ona właściwie jest? W jakim celu ją wykorzystujemy? VCM jest nieoceniony, by prowadzić skuteczne kampanie AdWords dlatego warto poznać to narzędzie bliżej! 

Platforma Verseo Campaign Manager to system oparty na algorytmach samouczących – brzmi skomplikowanie, jednak w praktyce zasada działania opiera się na jednej ważnej funkcji, którą narzędzie spełnia – zwiększać zyski/kliknięcia/konwersje w ramach założonego budżetu kampanii.

Działanie systemu można porównać do ogromnego działu marketingu, który analizuje codziennie wyniki kampanii oraz inne dane, które napływają do konta AdWords. Przykładowe dane, które rozpatruje system:

  • informacje o wyświetleniach, klikalności, cenie kliknięcia
  • informacje o godzinie kliknięć, transakcji, wartości transakcji
  • system jest w stanie obliczyć dochód wygenerowany z reklam i dzięki odpowiedniej dystrybucji budżetu alokuje go tam, gdzie dochód jest największy (przy zachowaniu optymalnego kosztu)

Zadaniem platformy jest badanie wszystkich zależności między kliknięciami i konwersjami, w pierwszej kolejności budżet przeznaczany jest na najlepsze jakościowo produkty/słowa kluczowe, które wykazały najwyższą skuteczność. Ponadto platforma optymalizuje parametry emisji reklamy w taki sposób, aby wygenerować najlepszy jakościowo ruch, jak najmniejszym kosztem.

System VCM nie potrzebuje żadnych zewnętrznych integracji – oznacza to, że prowadzona do tej pory ręcznie kampania od razu może zostać włączona do automatycznej strategii.

skuteczne kampanie AdWords vcm

Efekty pracy z Verseo Campaign Manager

Kampania optymalizowana przy pomocy Verseo Campaign Manager zazwyczaj przynosi lepsze rezultaty. Dzieje się tak w dużej mierze dzięki mikrooszczędnościom na poziomie słów kluczowych i produktów – oszczędność nawet 0,02 zł dla pojedynczego słowa kluczowego w skali miesiąca pozwala wygenerować więcej konwersji przy zachowaniu tego samego budżetu.

Załóżmy, że średnia stawka za kliknięcie wynosi 0,20 zł – reklamodawca posiada 1000 produktów, a średnia ilość kliknięć w skali miesiąca to około 10 000. Reklamodawca przeznacza 2000 zł na reklamę produktową. Zmniejszenie średniego kosztu kliknięcia do 0,18 zł w skali konta, pozwoli na oszczędność 200 zł, które może przeznaczyć na kolejne kliknięcia. Zmaksymalizowanie ruchu na stronie reklamodawcy zazwyczaj przyczynia się do zwiększenia konwersji. Jest to jedna z najprostszych zautomatyzowanych strategii.

Optymalizacja stawek w czasie rzeczywistym przebiega więc dwutorowo. Dzięki minimalizowaniu stawki za kliknięcie, platforma maksymalizuje ilość ruchu na stronie.

Platforma dzięki umiejętności oceny skuteczności poszczególnych słów kluczowych wyodrębnia i promuje te, które historycznie przynosiły najlepsze efekty.

Brzmi dobrze? Masz więcej pytań? Zapraszamy do kontaktu! 

W przypadku wątpliwości zachęcamy do obejrzenia filmu, w którym jeden z naszych klientów opowiada o skuteczności naszych działań:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Wschodząca gwiazda świata performance marketingu. Z wykształcenia - polonista. Z wyboru - analityk i specjalista ds. marketingu. Od trzech lat zajmuje się obsługą kampanii przygotowywanych na zamówienie klientów Verseo, początkowo obejmował stanowisko handlowe, a z czasem stał się jednym z filarów Działu Optymalizacji i Strategii. W pracy zawodowej zawsze wymagający względem siebie, jak i najbliższych współpracowników. Zwolennik wprowadzania kontrolowanych i przemyślanych innowacji. Jak mówi, pozwala mu to być skupionym na osiąganiu celu bez przywiązania do określonej metody. Tak - z Pawłem nie ma żartów, za to są wyniki. :) Prywatnie pasjonat elektronicznej muzyki alternatywnej, zarówno w teorii jak i praktyce.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Reklama szkoły i uczelni
Redakcja

Promocja szkoły i uczelni w czasach rosnącej konkurencji Od lat w Polsce zmagamy się z niżem demograficznym, a jednocześnie rozrostem […]

Gdzie warto szukać Informacji o Google AdWords i Google Analytics?
Krzysztof Masłowski

Jako że często poszukuję dodatkowej wiedzy z AdWords czy Analytics, sam przeglądam wiele stron o tej tematyce. Niestety wiele treści […]

Linki sponsorowane Google AdWords – co to jest?
Redakcja

Linki sponsorowane Google AdWords – co to jest? To piekielnie kaloryczne narzędzie reklamowe! Klientów warto szukać tam, gdzie jest ich […]

Reklama firmy budowlanej – skuteczne pomysły!
Redakcja

Reklama firmy budowlanej – co zrobić, by była skuteczna?! Nie istnieje firma będąca jedyną na rynku w całym kraju lub […]

Grupowanie słów kluczowych
Redakcja

Wygodne zarządzanie kampanią Google AdWords wiąże się z pogrupowaniem słów kluczowych. Sposobów na pogrupowanie haseł jest sporo. Przedstawimy kilka często […]

Kampania AdWords – 80 Najważniejszych Ustawień – czy Twoja agencja to robi?
Martyna Mikołajczak

Kampania AdWords – 80 kluczowych ustawień Poniżej przedstawiamy listę 80-ciu najważniejszych ustawień kampanii Google AdWords. Lista została podzielona na kilka […]