Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Słowa kluczowe Google – jak dobrać?

Słowa kluczowe Google – jak dobrać? - zdjęcie nr 1

Słowa kluczowe Google – jak dobrać? - zdjęcie nr 2

Słowa kluczowe Google AdWords – klucz udanej kampanii!

Od doboru skutecznych dla naszej branży słów kluczowych w dużej mierze zależy późniejszy sukces kampanii Google Adwords w Sieci Wyszukiwania. Planując działania w Sieci Wyszukiwania w pierwszej kolejności musimy zastanowić się po jakich zapytaniach w wyszukiwarce Google potencjalni klienci szukają naszych produktów, czy usług. Dbając o trafny dobór wyrażeń kluczowych od początku kampanii wygenerujemy wartościowszy ruch i unikniemy przypadkowych wejść na stronę, przez które niepotrzebnie tracimy budżet. A zatem, jak dobrać słowa kluczowe Google AdWords?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Segmentacja wyrażeń kluczowych

Na samym początku tworzenia listy wyrażeń kluczowych musimy zastanowić się nad celem biznesowym kampanii. Słowa kluczowe Google AdWords dla sklepu internetowego będą inne niż dla prostej strony wizytówkowej firmy usługowej. Przede wszystkim musimy skupić się na tym, aby przewidywane zapytania wpisywane przez naszych potencjalnych klientów pokrywały się z treścią na stronie. Uczyni to w dalszej perspektywie naszą kampanię bardziej wartościową dla użytkownika, gdyż internauci wchodząc z danego zapytania w link sponsorowany w wynikach wyszukiwania znajdą produkt, bądź usługę, której szukają.

Słowa kluczowe Google AdWords warto pogrupować od najbardziej ogólnych do szczegółowych.

Dla przykładu tworząc listę wyrażeń kluczowych dla internetowego sklepu meblowego, nie można zapomnieć o frazach typu ‘salon meblowy’, ‘sklep z meblami’, następnie, o ile prowadzimy sprzedaż stacjonarną, przejść do fraz zregionalizowanych, jak ‘salon meblowy poznań’, a potem dopiero przejść do fraz typowo produktowych (np. ‘krzesła drewniane’, ‘eleganckie krzesła’ itp.). Oczywiście przy tworzeniu kampanii musimy w pierwszej kolejności wziąć pod uwagę budowę naszego sklepu, bądź strony wizytówkowej, aby odpowiednio posegmentować słowa kluczowe według konkretnych kategorii produktów i usług. Pomocna na tym etapie będzie również analiza konkurencji. Warto spojrzeć na jakie frazy wyświetlają się inne strony posiadające zbliżoną ofertę do naszej. Pozwoli to wyłapać ewentualne błędy na witrynie, a także poszerzy naszą wiedzę na temat komunikacji z potencjalnym klientem w danej branży.

Dopasowania słów kluczowych Google AdWords

W odróżnieniu od pozycjonowania strony w wynikach organicznych Google, tworząc kampanię Adwords w Sieci Wyszukiwania mamy możliwość stosowania dopasowań wyrażeń kluczowych. W zależności od tego do jak szerokiego grona potencjalnych klientów chcemy dotrzeć, możemy zastosować odpowiednie dopasowania fraz, jeśli chcemy, żeby kampania była bardziej elastyczna.

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone jest stosowane domyślnie w kampanii Adwords. Jeśli na liście wyrażeń nie zastosujemy znaków dodatkowych, zostaną one zakwalifikowane właśnie jako słowa w dopasowaniu przybliżonym. Dla przykładu jeśli wprowadzimy frazę krzesło drewniane, uzyskamy również wejścia na stronę z zapytania kup krzesło z drewna. Generalnie odradzamy stosowanie tego dopasowania, gdyż tracimy przez to kontrolę nad dużą częścią ruchu na stronie i liczba nietrafionych wejść wzrasta.

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Przy zastosowaniu tego dopasowania zachowujemy większą kontrolę nad ruchem na stronie. Słowa kluczowe modyfikujemy poprzez dodanie +. Np. dla wyrażenia +krzesło +drewniane, reklamy pokażą się po wpisaniu dodatkowych słów w miejsce plusów(znajdź krzesło drewniane, krzesło czerwone drewniane). Na samym początku kampanii warto użyć modyfikatora dopasowania przybliżonego, gdyż zachowując kontrolę nad ruchem, możemy analizować po jakich zapytaniach internauci szukają naszych produktów, co w konsekwencji pozwoli nam na dodanie nowych grup reklam i wykluczenie tych, które nie przynoszą nam korzyści.

Dopasowanie do wyrażenia

Dopasowanie do wyrażenia stosujemy, gdy wprowadzimy słowo kluczowe w cudzysłowiu. Wówczas reklamy wyświetlają się, jeśli potencjalny klient wpisze dodatkowy wyraz przed lub po frazie. Np. po dodaniu ‘’krzesło drewniane’’, uzyskamy wejście na stronę z zapytania kup krzesło drewniane poznań.

Dopasowanie ścisłe

To dopasowanie pozwoli nam na zachowanie pełnej kontroli nad ruchem na stronie internetowej. Stosujemy je przy użyciu nawiasu kwadratowego. Np. po wprowadzeniu słowa kluczowego [krzesło drewniane], reklama wyświetli się na zapytanie krzesło drewniane, bądź jego bliskiej odmianie drewniane krzesło. Dążymy do tego, aby stosować jak najwięcej dopasowań ścisłych. Dzięki temu unikniemy niewłaściwych wejść na stronę, a co za tym idzie, więcej środków budżetowych zostanie na potencjalne konwersje.

Słowa kluczowe Google AdWords – narzędzia wspomagające

Kompletując listę wyrażeń kluczowych warto skorzystać z narzędzi wspomagających ten proces. Przede wszystkim pomocny będzie bezpłatny Planer słów kluczowych Google Adwords. Po wpisaniu kilku fraz związanych z naszą branżą, określeniu kategorii naszych usług i wpisaniu adresu witryny, Planer stworzy dla nas listę proponowanych wyrażeń kluczowych, wraz z ich średnią ilością wyszukiwań oraz prognozowaną stawką CPC. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że dane z Planera są przybliżone i dla bardziej niszowych branż mogą być nieprecyzyjne. Aktualnie Google pracuje nad dostosowaniem Planera do nowego panelu Adwords. Na chwilę obecną nowy Planer jest okrojony w porównaniu ze starą wersją, jednakże z pewnością w ciągu kilku następnych tygodni Google będzie wprowadzać na bieżąco poprawki. Miejmy nadzieję, że odświeżona wersja tego narzędzia nie zostanie pozbawiona kluczowych funkcjonalności ze znanej nam wersji. Gdy brakuje nam pomysłów na dodatkowe precyzyjne frazy long-tail, z pomocą przyjdą narzędzia Keywordtool.io oraz Ubersuggest. Wprawdzie darmowe wersje nie zawierają funkcjonalności, takich jak średnia miesięczna liczba wyszukiwań, czy szacowane CPC, ale z pewnością podrzucą nam kilka pomysłów.

Wykluczenia słów kluczowych

Prawidłowo skonstruowana kampania w Sieci Wyszukiwania Google Adwords powinna zawierać również słowa kluczowe wykluczające, na które reklamy nie będą wyświetlać się. W pierwszej kolejności musimy wybrać frazy, które mogłyby przedstawić naszą firmę w złym świetle, a więc wszelakie wulgaryzmy oraz epitety wartościujące negatywnie możemy na samym początku wykluczyć. Następnie śledząc przebieg kampanii i listę wyszukiwanych haseł powinniśmy dodawać do wykluczeń słowa kluczowe naszym zdaniem nietrafione.

SKAGs – Single Keyword Ad Group

Skuteczna kampania Google Adwords w Sieci Wyszukiwania powinna być od samego początku możliwie jak najbardziej precyzyjnie skonstruowana pod naszą grupę docelową klientów. Sugerujemy tworzenie jednej grupy reklam na jedno słowo kluczowe w maksymalnie dwóch dopasowaniach(najlepiej Dopasowanie ścisłe i Modyfikator dopasowania przybliżonego). Pozwoli nam to dopasować tekst reklamy dokładnie pod grupę reklam, co z pewnością zwiększy nasze CTR-y. Dzięki takiej konstrukcji kampanii zachowamy też większą kontrolę nad wejściami z reklam, przez co nie będziemy tracić budżetu na przypadkowe kliknięcia. Taka kampania jest również bardziej przyjazna do optymalizacji.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany