Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Online marketing – co to jest?

Online marketing – co to jest? - zdjęcie nr 1

online marketing

Jeśli chcesz dotrzeć do szerokiego grona klientów, musisz wyjść poza działania prowadzone w ramach marketingu tradycyjnego. Ulotki, radio, prasa, telewizja, reklama outdoor – to wszystko opcje, które coraz mniej mają wspólnego z nowoczesnym komunikowaniem swojej oferty. Dlaczego? Dlatego, że w rzeczonych kanałach nie otrzymujesz możliwości targetowania do ludzi, którzy potencjalnie mogą być bardziej zainteresowani zakupem. Możesz zatem wydać 1000 złotych na ulotki i rozdysponować je wśród 10.000 osób, z których wróci do Ciebie 100 osób. Online marketing pozwala jednak na precyzyjne wskazywanie osób, do których dotrze reklama. Dzięki temu, wydając 1000 złotych, możesz dotrzeć do mniejszej, ale bardziej zainteresowanej grupy. Powiedzmy, że taką reklamę wyświetli tylko 2000 osób, ale za to 150 stanie się Twoimi klientami. Online marketing to zatem pierwszy krok, by mądrze inwestować środki przeznaczone na reklamę.

Wraz z rozpowszechnieniem się Internetu, do sieci przeniosło się wielu klientów – także Twoich. Dlatego warto podążać za trendami, stając się częścią internetowej rzeczywistości. Uruchomienie własnej strony www to dopiero początek, dzięki któremu możesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Online marketing, czyli co?

Mianem online marketing określa się wszelkie działania, które wspierają sprzedaż produktów / usług oraz pomagają w budowaniu wizerunku za pośrednictwem Internetu. Jednocześnie duży nacisk kładzie się na zbudowanie i podtrzymywanie dobrej relacji na linii marka – konsument. Wszystko dlatego, że odbiorca w tym przypadku odgrywa znacznie większą rolę w porównaniu do tradycyjnego marketingu. Użytkownik nie jest biernym odbiorcą przekazów reklamowych, ale ma możliwość prowadzenia dialogu z marką, wyrażania własnych opinii itp.

Działania w ramach online marketingu

Marketing online jest bardzo złożoną kwestią, która uwzględnia wiele różnych działań. Możliwość realizowania strategii na kilku płaszczyznach jednocześnie może przynieść znacznie lepsze i szybsze rezultaty.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • Pozycjonowanie

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania są pożądane, aby zwiększyć świadomość marki oraz wygenerować spory ruch na stronie www. Pomaga w tym marketing w wyszukiwarce, którego głównym elementem jest pozycjonowanie stron. Chodzi zatem o opracowanie takiej strategii, dzięki której strona firmowa będzie zajmowała możliwie najwyższe pozycje na określone słowa kluczowe – takie, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników, którzy potencjalnie będą zainteresowani zakupem danego produktu lub usługi.

  • Reklama Google Ads

Reklama Google Ads to sposób na pojawienie się np. w płatnych wynikach wyszukiwania, tj. takich, które pojawiają się nad wynikami organicznymi. Oznacza to, że komunikat reklamowy wyświetla się użytkownikowi po wpisaniu konkretnej frazy. Zwiększa to szansę na kliknięcie i przekierowanie na stronę www.

Zaletą reklamy Google Ads jest ogromny zasięg oraz duża efektywność. Dlatego z takiej opcji często korzystają firmy, którym zależy na natychmiastowych rezultatach.

  • Video marketing

Jest to strategia marketingu internetowego, która za cel stawia sobie przede wszystkim budowanie wizerunku marki, wzmacnianie świadomości oraz promowanie konkretnych produktów. W video marketingu wykorzystywane mogą być różnorodne formy przekazów, np. video blogi, webinary, poradniki video, recenzje video. Oczywiście bardzo dużą rolę grają w tym przypadku reklamy na platformie Youtube.

  • Content marketing

Przez content marketing należy rozumieć działania oscylujące wokół dobrej jakości treści. Chodzi o dostarczanie przydatnych tekstów w formie bloga, artykułów sponsorowanych, newsletterów, e-booków, raportów itp.

Cele stojące za content marketingiem mogą być różne – może on wspierać seo, może budować ekspercki wizerunek albo przeciwnie – np. wizerunek marki „kumpla”. Poprawnie prowadzone i spójne działania w obszarze contentu zwiększają zaufanie i zrozumienie marki.

  • E-mail marketing

W tym przypadku narzędziem komunikacji staje się poczta elektroniczna. Ta forma marketingu stawia sobie za cel budowę lojalności konsumentów, tworzenie określonego wizerunku firmy oraz budowanie określonych relacji z klientami.

Jedną z najczęściej wykorzystywanych form e-mail marketingu jest newsletter. Dociera on do odbiorców, dostarczając wartościową treść podaną w przystępnej formie – tak, aby zachęcić do kliknięcia i przejścia na stronę internetową. Za pośrednictwem newslettera, można poinformować o aktualnych promocjach, nowych produktach, wydarzeniach branżowych itp. Bardzo ważne jest przy tym, aby użytkownik miał możliwość rezygnacji z newslettera.

  • Marketing wirusowy

Marketing wirusowy opiera się na koncepcji, której istotą jest rozpowszechnianie informacji przez użytkowników. Osiągnięcie tego celu jest możliwe wyłącznie w przypadku wartościowej treści – takiej, która wzbudza zainteresowanie. Wówczas jest ona przekazywana w postaci udostępnień np. na profilach w mediach społecznościowych.

  • Remarketing

Mianem remarketingu określa się działania polegające na powtórzeniu przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili przeglądali konkretne produkty lub odwiedzili stronę firmową. Odbywa się to z wykorzystaniem tzw. plików cookies.

W takiej formie drzemie ogromny potencjał, ponieważ pozwala skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy w przeszłości byli zainteresowani ofertą. Jednocześnie umożliwia to wyróżnienie się wśród konkurencji.

  • Blogosfera

Elementem marketingu internetowego jest również wykorzystanie blogosfery. Chodzi o współpracę z blogerami, którzy mogą przetestować dany produkt / usługę, a następnie napisać recenzję. Niekiedy współpraca dotyczy zamieszczenia banerów reklamowych lub tekstów itp.

  • Marketing mobilny

Marketing mobilny wykorzystuje fakt, iż większość osób korzysta ze smartfonów oraz dedykowanych aplikacji. Właśnie za ich pośrednictwem można ułatwić potencjalnym klientom podejmować decyzje zakupowe przy jednoczesnym śledzeniu ich lokalizacji i preferencji.

Na czym to polega w praktyce? Osoba korzystająca ze smartfona i mająca włączony transfer danych, może otrzymywać informację o zniżkach, rabatach czy ofertach dnia wtedy, gdy przechodzi obok Twojego sklepu, lokalu gastronomicznego itp.

Tego rodzaju forma marketingu wyróżnia się dużą skutecznością. Ponadto firma jawi się jako nowoczesna i podążająca za obecnymi trendami.

Dlaczego warto wdrożyć online marketing?

W dobie powszechności Internetu i obecności w sieci potencjalnych klientów, warto zainteresować się marketingiem online. Jest to narzędzie, które – jeśli zostanie poprawnie wykorzystane – pozwoli osiągnąć mnóstwo korzyści.

  • Szansa na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów

Masz wąskie grono stałych klientów? Chociaż to bardzo dobra wiadomość, możesz mieć ich znacznie więcej. Dzięki marketingowi internetowemu dotrzesz do kolejnych osób potencjalnie zainteresowanych produktami / usługami.

Marketing internetowy pozwala być Ci tam, gdzie Twoi potencjalni klienci – także wtedy, gdy działalność nie jest związana bezpośrednio ze sprzedażą online. Pamiętaj, że wielu użytkowników – przed podjęciem decyzji zakupowej – szuka informacji w sieci. Dobrze więc wzmocnić swój wizerunek.

  • Atrakcyjny koszt prowadzonych działań

Marketing internetowy jest opcją dużo korzystniejszą finansowo niż wiele innych form reklamy. Wynika to z prostego faktu: firma może wybrać spośród wielu narzędzi – w zależności od założonego budżetu oraz celu do uzyskania.

Bardzo często jest tak, że koszt marketingu internetowego, SEO czy social media jest dużo mniejszy w porównaniu z tradycyjnym marketingiem ponieważ nie strzelamy do stodoły, tylko wybranych użytkowników – wybranych na podstawie prawdopodobieństwa dokonania przez nich zakupu.

  • Nawiązanie interakcji z klientami

Współcześni klienci chcą wiedzieć, kto stoi za przekazem reklamowym, chcą mieć swobodny kontakt z firmą. Marketing internetowy stwarza taką możliwość m.in. za sprawą działań w serwisach społecznościowych.

Budowanie pozytywnych relacji z konsumentami nie tylko zacieśnia więzi, ale przede wszystkim wpływa pozytywnie na zaufanie i lojalność. Przyjemne doświadczenia ze współpracy – nie tylko w momencie dokonywania zakupu – wpływają na decyzje zakupowe w przyszłości.

  • Szybki pomiar skuteczności

Aby ocenić skuteczność prowadzonych działań, nie musisz długo czekać. W przypadku marketingu internetowego możesz na bieżąco śledzić efektywność kampanii, wykorzystując wiele przydatnych narzędzi. Analizie możesz poddać konwersje, sprzedaż, subskrypcje i wiele innych wskaźników. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakimi kanałami dotrzeć do użytkowników sieci, aby zamienić ich w realnych klientów.

  • Docieranie z nienachalną reklamą

Nikt nie lubi być atakowanymi bezpośrednimi formami reklamy, które ewidentnie nakłaniają do zakupu. Marketing internetowy wychodzi temu naprzeciw, proponując wiele różnorodnych metod docierania do odbiorców – w sposób całkowicie subtelny i naturalny. Efekt? Szansa na dokonanie zakupu jest dużo większa.

Za przykład może posłużyć prowadzenie bloga w ramach content marketingu. Zamieszczając artykuły poradnikowe z linkami do konkretnych produktów / usług będących rozwiązaniem problemu, zwiększasz szansę na dokonanie zakupu. Nie udałoby się osiągnąć takiego efektu, gdyby reklama była zamieszczona „wprost”.

Dla kogo online marketing?

Dużym atutem marketingu internetowego i jednocześnie przewagą nad tradycyjnym marketingiem jest fakt, iż to rozwiązanie korzystne dla każdej firmy – niezależnie od profilu, branży, wielkości itp.

To, że działania marketingowe prowadzone są w sieci nie oznacza, że firma musi zajmować się sprzedażą przez Internet. Wystarczy, że będziesz mieć firmową stronę www, za pośrednictwem której potencjalni klienci będą mogli dotrzeć do Ciebie i skontaktować się.

Marketing online jest na tyle uniwersalny, że poprzez odpowiednie działania będzie można docierać do potencjalnych klientów zainteresowanych np. usługami budowlanymi, usługami sprzątającymi, wynajmem narzędzi itp.

Od czego zacząć?

Punktem wyjścia do działań w zakresie online marketingu jest strona www. To ona stanowi element łączący firmę z potencjalnymi klientami. Aby jednak była ona widoczna, musisz zbudować zasięg. I właśnie w tym pomaga marketing internetowy: począwszy od pozycjonowania, a skończywszy na współpracy z blogosferą.

Pamiętaj jednak, że marketing internetowy musisz prowadzić zgodnie z obraną strategią. Przypadkowe działania nie przyniosą oczekiwanej efektywności. Dlatego warto skorzystać ze wsparcia specjalistów, którzy podpowiedzą rozwiązania adekwatne do oczekiwań, potrzeb i specyfiki branży.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany