Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Marketing internetowy branży fitness – jak go zaplanować?

Marketing internetowy branży fitness – jak go zaplanować? - zdjęcie nr 1

marketing fitness

Roczne przychody klubów fitness wynoszą prawie 4 miliardy złotych. Ewa Chodakowska może pochwalić się 5 milionami wyświetleń pod niektórymi ze swoich filmów. Branża fitness rozwija się szybkim tempie, dzięki między innymi skutecznemu marketingowi internetowemu. Jak go odpowiednio zaplanować?

Warto najpierw zastanowić się nad tym, czym tak naprawdę jest branża fitness. Do głowy przychodzą obrazy związane z modnie ubranymi paniami, które ćwiczą w równym tempie według komend prowadzącej czy też panowie wyciskający siódme poty na siłowni. Branża fitness to jednak także wszystko to, co związane jest ze specjalistycznym sprzętem, zdrowym żywieniem oraz całą kulturą porad i internetowym treningiem personalnym. Określony marketing online musi być związany z typem prowadzonej działalności – duże znaczenie ma to, czy prowadzi się stacjonarny klub czy może tylko internetowy sklep z suplementami oraz strojami do ćwiczeń.

Nakreślenie strategii zależnej od potrzeb

Podstawą jest określenie swoich celów, które powinny zostać zrealizowane dzięki skutecznemu content marketingowi. Jeśli prowadzisz sklep internetowy związany z branżą fitness, interesuje Cię na pewno zwiększenie ilości wejść na stronę, co sprzyja większej ilości zamówień. W takim wypadku dobrze zdecydować się na profesjonalne opisy produktów zgodne z SEO oraz postawić na regularne artykuły blogowe, które pomogą w pozycjonowaniu strony. Możesz spróbować samemu tworzyć podobne treści, ale dużo lepszym rozwiązaniem jest zamówienie odpowiednich materiałów w wyspecjalizowanych agencjach content marketingu. Ciekawe, angażujące odbiorcę artykuły sprzyjają podniesieniu pozycji strony w rankingu google.

Gdy ma się większy biznes fitnessowy, który oparty jest na stacjonarnych klubach, także warto skorzystać ze wspomnianych wyżej rozwiązań marketingu tekstowego, jednak powinien być on tylko częścią większej strategii reklamowej. W jej skład warto włączyć także video content marketing, kampanie AdWords oraz silną promocję na portalach społecznościowych.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Portale społecznościowe stoją za sukcesem branży fitness

Większość gwiazd światowej branży fitness swoje kariery rozpoczęło na portalach społecznościowych, bo to właśnie tam użytkownicy internetu poszukują filmów treningowych, inspiracji oraz wskazówek dotyczących ćwiczeń i zdrowego żywienia. Jeśli myśli się poważnie o swoim biznesie fitnessowym, posiadanie kont na Facebooku, Instagramie i Youtube to rzecz niezbędna. Dobrze powiązać je ze swoją stroną internetową, aby stworzyć skuteczną siatkę linków, która sprzyja lepszemu pozycjonowaniu strony.

Na Instagramie i Facebooku warto regularnie dzielić się nie tylko informacjami o swoim biznesie czy godzinach zajęć, ale także publikować materiały, które angażują odbiorców. Posty z hasłami motywacyjnymi, przepisami na zdrowe obiady czy koktajle mogą zaciekawić Twoich klientów. Nawiązanie relacji z odbiorcami to podstawa skutecznego content marketingu, dlatego tak ważne są zwroty bezpośrednie i wciąganie klientów w różnego rodzaju zabawy oraz akcje, dzięki którym mogą oni otrzymać na przykład rabaty na Twoje produkty czy usługi.

Video content marketing świetnie się sprawdza w branży fitness

Od lat 80., kiedy Jane Fonda święciła triumfy ze swoimi scenariuszami ćwiczeń, zajęcia fitness oglądane na ekranie są bardzo popularne. Warto wykorzystać to, że wiele osób lubi ćwiczyć w zaciszu domowym, naśladując ruchy podpatrzone na ekranie, i zacząć produkować swój video content marketing, w którym pokazywać będzie się odpowiednie sekwencje ćwiczeń. Możesz postawić także na poradniki czy wywiady ze znanymi w branży postaciami. Marketing vlogowy sprzyja promocji i mocno angażuje społeczność, która może wyrosnąć wokół Twojego fitnessowego biznesu.

Jeśli prowadzisz dużą firmę z branży fitness, warto do swoich działań marketingowych zaangażować znane na krajowym lub lokalnym rynku persony, które kojarzą się ze zdrowym trybem życia i sportem. Seria filmów o fit-gotowaniu czy ćwiczeniach przed snem z udziałem rozpoznawalnej twarzy zostanie uznana przez odbiorców za bardzo pomocny content, co pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność Twoje marki. Możesz także niewielkim kosztem zapraszać do swojego klubu użytkowniczki Instagrama, które w zamian za karnet zareklamują Twój biznes.

Określenie grupy odbiorców i spójny wizerunek

Tak naprawdę to od określenia grupy odbiorców, do których pragniesz trafić ze swoją ofertą, powinno się rozpocząć tworzenie strategii marketingowej w branży fitness. Zastanów się, jaki typ osób byłby zainteresowany Twoimi usługami. Jakiej są one płci, ile mają lat, co na nich działa oraz jakie mają potrzeby? Świat fitnessowy kojarzy się zwykle z młodością i aktywnością, dlatego tego rodzaju atmosfera powinna towarzyszyć Twoim działaniom marketingowym i budowie wizerunku. Takie sprawy jak ciągły rozwój, innowacje, wprowadzanie nowych zajęć muszą być połączone z energetyczną formą internetowego marketingu. Osoby zainteresowane fitnessem ciągle wyżej stawiają sobie poprzeczkę, co jest wskazówką dla Twojego biznesu, który powinien być dokładnie taki sam. Motywowanie swoich odbiorców, wymiana doświadczeń, zachęcanie społeczności do tworzenie własnych treści to chleb powszedni fitness marketingu. Fit content marketing to synonim żywiołowości, bo w tej branży nie ma miejsca na nudę, rzadkie aktualizacje i nieśledzenie trendów. Odwiedzaj targi branżowe, zdawaj swoim klientom relacje z konwentów fitnessowych, wdrażaj nowe rozwiązania i nowy sprzęt.

Biznes fitnessowy jest wręcz stworzony do marketingu internetowego, który ma bardzo dynamiczny charakter. Silnie angażowanie swoich odbiorców na portalach społecznościowych poprzez regularne, kolorowe posty, dzielenie się wiedzą w artykułach zgodnych z SEO, nowatorskie filmy marketingowe na przykład w postaci poradników oraz rabaty i promocje w zamian za udostępnienie Twoich materiałów mogą w znacznym stopniu przyczynić się do Twojego sukcesu w branży. Sport i content marketing mają ze sobą coś wspólnego – chodzi o ciągły trening i ostateczne zwycięstwo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany