Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Dlaczego warto łączyć kanały reklamowe? Case study

Dlaczego warto łączyć kanały reklamowe? Case study - zdjęcie nr 1

dlaczego warto łączyć kanały reklamowe
Dlaczego warto łączyć kanały reklamowe? Case study - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Dlaczego warto łączyć kanały reklamowe? Case study

Zamknij

Dzisiaj na tapecie sklep, który powierzył nam reklamę od swoich narodzin, które nastąpiły rok temu – czyli całkiem niedawno. Taka sytuacja to dla nas szczególna odpowiedzialność. Właściciel miał pomysł, dostęp do produktów i założył sklep w internecie, ale to na nas spoczął ciężar wykazania, że handel w internecie potrafi być satysfakcjonujący! Na szczęście, lubimy nieść odpowiedzialność na swoich barkach.

Łączenie kanałów reklamowych

Włączanie kolejnych kanałów reklamowych potrafi wspaniale rozwinąć każdy sklep internetowy. Jeżeli firma posiada ograniczony budżet reklamowy, wówczas trzeba skupić się – przynajmniej w początkowych etapach – na kanale potencjalnie najskuteczniejszym. Następnie, sukcesywnie, można włączać kolejne, kiedy inwestycja zaczyna przynosić pierwsze zyski. To standardowa metodologia działania, ponieważ większość podmiotów nie ma środków lub odwagi, by inwestować od razu duże środki w reklamę i to wielokanałową. Poniższy przykład pokazuje jednak, że odwaga, wspierana przez nasze doświadczenie i wiedzę, jest opłacalna.

Omawiany przykład pokazuje, że szybka i zdecydowana inwestycja budżetu reklamowego w nawet nowy sklep internetowy przynosi oczekiwane rezultaty. Istotny jest również fakt łączenia poszczególnych kanałów w jedną, spójną wizję komunikacyjną.

Dlaczego spójny przekaz o wysokiej częstotliwości wyświetlania w różnych kanałach jest tak istotny?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ponieważ kupujemy impulsywnie. Jedne kanały nas inspirują, w innych szukamy odpowiedzi czy rekomendacji, a jeszcze inne po prostu nas zastają w tym „idealnym momencie” do zakupu. Na każdym z tych etapów musisz jako marka być obecny. Inaczej okazja ucieknie do innej firmy.

Prezentowane dane pochodzą ze sklepu internetowego funkcjonującego w branży DOM i OGRÓD. W styczniu 2020 tego sklepu na rynku jeszcze nie było. A teraz wygląda to tak: 

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony było pierwszą usługą wybraną przez rzeczonego klienta. Należy pamiętać, że pozycjonowanie wymaga czasu, a zatem przyciąganie klientów za pośrednictwem li tylko wyników organicznych, w początkowych etapach działalności sklepu, może być mało satysfakcjonujące. Dzieje się tak, z dwóch powodów.

Po pierwsze konkurujemy z innymi firmami, które są dłużej na rynku i przecież też inwestują w pozycjonowanie serwisu. Skuteczność i horyzont czasowy przejmowania danych klientów zależy również od przyjętej strategii oraz budżetu przeznaczonego na działania. 

Po drugie, w przypadku pozycjonowania stron nie można działać agresywnie. Tworzenie serwisu na zasadzie skokowej, a nie rozłożonej w czasie, jest dla wyszukiwarki Google (a właściwie robotów indeksujących odpowiedzialnych za ocenę strony) działaniem “nienaturalnym”, a zatem nie będzie tak skuteczne, jak konsekwencja w działaniu. Może też być niebezpieczne i skutkować nałożeniem filtra na stronę.

Z reguły zatem, przedsiębiorcy inwestujący początkowo w pozycjonowanie, dodają do tego od razu inny kanał (np. reklamy Google czy Facebook), który szybciej wykaże, że dany sklep jest perspektywiczny, a pozycjonowanie traktują jako inwestycję w przyszłość.

Wróćmy jednak do pozycjonowania. W marcu 2020, kiedy rozpoczynaliśmy współpracę, widoczność omawianego sklepu wyglądała tak:

SEO Marzec 2020:

łączenie kanałów reklamowych seo
SEO marzec 2020

Z uwagi na wiek niemowlęcy, było zatem bardzo krucho – sklep po prostu nie istniał w świadomości. Po 9 miesiącach współpracy – w styczniu 2021 – uzyskaliśmy natomiast widoczność, która wygenerowała 60.000 złotych przychodu i rzecz jasna, będzie w następnych miesiącach tylko rosnąć. Pojawiło się kilkanaście fraz w top3, ponad 50 dla top10 i ponad 300 dla dalszych pozycji, co zwiastuje nadejście jeszcze lepszych wyników przy takim samym zaangażowaniu.

SEO Styczeń 2021:

seo w multichannel marketingu
SEO październik 2020

Od początku współpracy budżet na działania SEO, w tym przypadku wynosił 3500 złotych miesięcznie. 

Na temat Google Ads napisaliśmy już dziesiątki artykułów na naszym blogu. Mierzalne, elastyczne budżetowo i wspaniałe do optymalizacji. W dodatku płacisz tylko wtedy, kiedy potencjalny klient kliknie w Twoją reklamę. 

W przypadku Google Ads nie ma jednego, uniwersalnego budżetu, który zagwarantuje Ci pomyślność. Zbyt mała kwota w Twojej branży może sprawić, że nie wygenerujesz dostatecznie dużego ruchu, by zaczął konwertować i przynosić nie tylko zyski, ale i konkretne dane pozwalające na optymalizowanie kampanii. Z drugiej strony bywają branże, kiedy nie ma sensu wydawać już więcej, bo zaczniemy przepalać pieniądze na gorzej konwertujące grupy. 

Proszę zerknąć tutaj:

Google Ads Maj 2020

multcihannel google ads
Google Ads maj 2020

Na początku współpracy budżet wynosił 12.000 złotych. Wygenerował on 98.000 złotych przychodów. Brzmi nieźle, ale jak się okazało, może być jeszcze lepiej.

Google Ads Październik 2020

dlaczego warto łączyć kanały reklamowe google ads
Google Ads październik 2020

Wydatki wyniosły 17.000 złotych, natomiast przychody urosły do prawie 180.000 złotych miesięcznie. Względem maja, budżet marketingowy w październiku urósł o ~30%. Co ciekawe jednak, przychody względem maja urosły aż o 47%. Stało się tak z dwóch względów. 

Po pierwsze, maj 2020 był drugim miesiącem naszej współpracy w zakresie prowadzenia reklamy Google Ads. Wynik był już satysfakcjonujący, ale wiedzieliśmy, że kampania “ucząc się” w kolejnych miesiącach wykręci jeszcze lepsze wyniki. Nasze algorytmy samouczące się zazwyczaj potrzebują 3 miesięcy, by uzyskać powtarzalne i możliwie najlepsze wyniki na podstawie odpowiedniej liczby danych.

Po drugie, widzieliśmy już po pierwszych tygodniach trwania kampanii, że mamy przestrzeń na zwiększenie budżetu. Klient był na to otwarty, co pozwoliło nam sensowniej podzielić środki między różne kanały. 

Połączenie zwiększonego budżetu, w pełni zoptymalizowana kampania, ale też zaufanie klienta do naszych kompetencji (czasami właśnie to jest kluczowe) – to wszystko pozwoliło nam ustabilizować kampanię na bardzo satysfakcjonującym poziomie. 

Facebook Ads

Ostatecznie – by mieć wszystko pod jednym parasolem Verseo i widząc, że dajemy radę – klient przeniósł do nas działania związane z Facebook Ads oraz prowadzeniem fanpage`a. W tym przypadku najlepiej widać, jak “uczenie się” kampanii procentuje w przypadku algorytmów. Budżet bowiem pozostał ten sam, a w tym konkretnym asortymencie nie występuje istotna sezonowość sprzedaży. 

Facebook okazał się w tym przypadku świetnym kanałem generowania sprzedaży. Na początku współpracy wyniki wyglądały następująco:

Facebook Ads Maj 2020

łączenie kanałów reklamowych facebook ads
Facebook Ads maj 2020

Budżet marketingowy na Facebook Ads wyniósł 2.000 złotych i wygenerował 12.000 złotych przychodu. Ten wynik musiał się nieco polepszyć, nad czym intensywnie pracowaliśmy. Prawdziwa rewolucja przyszła po wakacjach.

Facebook Ads Październik 2020

dlaczego warto łączyć kanały reklamowe fb
Facebook Ads październik 2020

W październiku wydatki na reklamę nie wzrosły i nadal wynosiły 2.000 złotych. Przychody jednak urosły aż do ponad 90.000 złotych.

Oprócz tego, klient powierzył nam kwestię prowadzenia firmowego Fanpage`a, przed którym to postawiono bardziej miękkie cele, jak wzmocnienie rozpoznawalności marki, pracę nad reputacją i wsparcie dla użytkowników sklepu. Ma to kapitalne znaczenie dla klientów, którzy kupując potrzebują więcej czasu i czynników, by zdecydować się ostatecznie na dany sklep.

Łączenie kanałów reklamowych – korzyści

W chwili pisania artykułu, skumulowany budżet klienta na wszystkie działania reklamowe wynosi ok 20.000 złotych miesięcznie, co generuje ok. 500.000 złotych przychodu. Każda złotówka wydana na marketing generuje zatem 25 złotych.

Oczywiście, nie jest tak, że każda branża i każdy produkt będą dawać aż tak dobry zwrot z inwestycji. Wszystko to jest składową wielu czynników – od UX sklepu, poprzez dobrze zoptymalizowane kampanie w każdym z kanałów reklamowych i sezonowość, skończywszy na polityce reklamacyjnej sklepu czy takich niuansach jak koszt dostawy czy ton odpowiedzi firmy na pytania użytkowników na fanpage`u. Jesteśmy też przekonani o wyjątkowej potrzebie łączenia kanałów reklamowych. Oczywiście, kiedy zasoby finansowe są skromne, wówczas nie można ich dzielić, a skupić się na tym najskuteczniejszym. Ogólnie jednak, jeżeli inwestować można więcej, należy być obecnym na wielu płaszczyznach. Połączone kanały, działają wspólnie lepiej, niż każdy z nich z osobna.

Ponieważ czynników sukcesów jest wiele, kluczowa jest też współpraca na linii klient – agencja. Ze swojej strony zawsze służymy podpowiedziami na temat doświadczeń klienta, preferowanych przez niego rozwiązań na stronach, ale też inwestycji reklamowych, dla danej branży. Prowadząc kilka tysięcy kampanii, mamy już doskonały wgląd w to co działa, a co niekoniecznie przynosi dobre rezultaty. Za to know-how bierzemy pełną odpowiedzialność.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany