Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Ile kosztuje jedno kliknięcie w AdWords?

    Choć w odniesieniu do kampanii AdWords często mówi się o licytacji stawek, to na końcowy koszt za kliknięcie wpływa nie tylko deklaracja maksymalnej kwoty, który jesteśmy zapłacić za jedno kliknięcie na reklamę. Równie ważny jest wynik jakości kampanii.

    Na koszt kliknięcia wpływa maksymalna kwota, jaką jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie oraz wynik jakości kampanii. Zależność pomiędzy tymi czynnikami wyrażana jest zazwyczaj takim wzorem:

    [maksymalna kwota za kliknięcie] x [wynik jakości kampanii] = koszt pojedynczego kliknięcia

    Jakie elementy składałyby się zatem na wynik jakości kampanii? Za najważniejsze można uznać:

    • historyczny wynik jakości konta,
    • wynik jakości słów kluczowych,
    • wynik jakości reklam,
    • wydatki całego konta,
    • współczynnik CTR słowa kluczowego,
    • współczynnik CTR reklam,
    • trafność słów kluczowych,
    • trafność reklam,
    • trafność witryny docelowej,
    • i wiele innych czynników.

    Czynnikiem w dużym stopniu wpływającym na koszt kliknięcia, na który jednak osoba prowadząca kampanię nie ma wpływu, jest konkurencyjność danej branży. Reklamując np. kancelarię prawną w dużym mieście nie osiągnie się raczej stawki 0,29 zł za kliknięcie, nawet przy bardzo wysokim wyniku jakości kampanii. Natomiast dobrze skonfigurowana i prowadzona kampania AdWords może zapewnić lepsze pozycje i efekty przy niższych kosztach.

    Konkurencyjność panująca w branży jest istotnym elementem, który musi być brany pod uwagę w przypadku planowania budżetu na kampanię. Ograniczony budżet w przypadku konkurencyjnych branż może oznaczać brak satysfakcjonujących efektów kampanii i w konsekwencji zniechęcenie do Google AdWords.

    W jednym z następnych wpisów opiszemy mechanizm działania modelu aukcji.

    Audyt Google Ads

    Udostępnij:

    0 osób uznało ten artykuł za przydatny

    Loading...

    Czy ten artykuł był przydatny?

    TAK NIE

    Autor artykułu

    Razem z Mateuszem Bieganowskim założyli agencję Verseo, która obecnie jest największą agencją SEM w Polsce. Krzysztof posiada status Certyfikowanego Trenera Google AdWords (Google Ads) i samodzielnie przeprowadził już kilkaset kampanii - z miesięcznym budżetem od 50 do 300.000 złotych. Szczególnie zafascynowany optymalizacją kampanii Google za pośrednictwem metody machine learning - co skutecznie w Verseo wprowadzamy za pośrednictwem naszej platformy Verseo Campaign Manager.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Ad Fraud – wyklikiwanie reklam – co to i jak sobie radzić?
    Dominika Słomka

    Wyklikiwanie reklam – zagrożenia i recepty Wyklikiwanie budżetu reklam przez konkurencję lub boty kosztowało reklamodawców 19 mld USD w 2018 […]

    Reklamy Google AdWords urosły!
    Redakcja

    Reklamy Google AdWords zmieniły swoje rozmiary i kształt, stając się bardziej dopasowanymi do urządzeń mobilnych. Verseo już prowadzi kampanie Google […]

    Kampanie zakupowe Google AdWords – strategia, budowa i optymalizacja
    Paweł Dalecki

    Kampanie zakupowe – must have nowoczesnego marketingu! Kampanie przygotowywane dla sklepów internetowych należą do tych o najbardziej skomplikowanej strukturze. Reklamodawcy, […]

    Inteligentne Kampanie w Sieci Reklamowej Google – Implementacja Krok po Kroku oraz Case Study
    Kasia Nowakowska

    Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google – dlaczego warto? Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google to rozwiązanie dostępne od ubiegłego […]

    Darmowy poradnik – TOP 24 narzędzia Google dla biznesu!
    Maciej Popiołek

    Poznaj najlepsze narzędzia Google na biznesu! Mamy to! Długo wyczekiwany poradnik opisujący funkcjonalności najlepszych – 24 narzędzi Google dla biznesu. […]

    Verseo nominowane do Premier Partner Performance Awards 2016
    Joanna Michalska

    Z radością możemy poinformować, że Verseo otrzymało nominację w konkursie Premier Partner Performance Awards 2016 organizowanym przez Google. O główną […]