Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

3 komentarze

Co to jest SEO?

Co to jest SEO? - zdjęcie nr 1

Co to jest SEO? - zdjęcie nr 2

Co to jest SEO

Wystartowałeś z własnym biznesem, masz stronę… i nagle wszyscy wokół zaczynają mówić – musisz zainwestować w SEO! Problem jest tylko jeden… nie masz pojęcia co to jest seo prawda?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Spieszymy z pomocą – SEO to nic innego jak Search Engine Optimalization, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Rozwinięcie tego skrótu nie oddaje jednak całej istoty pozycjonowania stron, które jest długotrwałym procesem, wymagającym cierpliwości i dogłębnej analizy kodu strony oraz algorytmu wyszukiwarki.

Celem pozycjonowania jest zdobycie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na interesujące nas zapytania. Bycie w top10, czyli w przypadku wyszukiwarki Google – bycie na pierwszej stronie wyszukiwania – przekłada się na dużą szansę na kliknięcie w link kierujący do naszej witryny, a co za tym idzie – na zdobycie nowego użytkownika lub potencjalnego klienta.

Podstawą całego procesu pozycjonowania jest optymalizacja strony, czyli dopasowanie jej do wytycznych Google’a. Wskazówki, jak się za to zabrać, znajdziemy m.in. w oficjalnych materiałach Google. Są dość ogólne, ale doskonale oddają charakter sztuki, jaką jest pozycjonowanie.

Zoptymalizuj swoją stronę teraz!

W tym miejscu, warto zwrócić uwagę na specyfikę algorytmu odpowiadającego za wyniki wyszukiwania. Przyjmuje się, że na pozycje w SERP-ach (Search Engine Result Page – strona wyników wyszukiwania) ma wpływ około 200 czynników. Należy zaznaczyć, że ich waga nie jest stała i może się zmieniać dosłownie z dnia na dzień. Drugim ważnym elementem jest niechęć inżynierów Google’a do dzielenia się tajemnicami algorytmu z szerokim gronem właścicieli stron. Spora część optymalizacji opiera się więc na latach obserwowania reakcji wyszukiwarki i mozolnym opracowywaniu narzędzi ułatwiających uzyskanie wyższych pozycji. I tak naprawdę… każda nowa aktualizacja algorytmu, może cały wyniki wyszukiwania wywrócić do góry nogami.

Początki optymalizacji

Podstawą optymalizacji jest odblokowanie naszej strony dla robotów sieciowych i zaproszenie ich na swoją witrynę. Aby ułatwić robotom ocenę naszej witryny, warto zadbać o ich komfort i ograniczyć elementy, które mogłyby rozpraszać ich uwagę. Od czego zacząć? Od usunięcia kopii strony, która najczęściej dostępna jest pod kilkoma adresami – np. http://www.domena.pl, http://domena.pl, http://domena.pl/index.php itp. Duża ilość kopii powoduje chaos i może wpłynąć na odbiór strony przez algorytm.

Po ujednoliceniu adresu, warto zadbać o wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania i przygotować odpowiednie zaproszenie dla internautów oraz robotów – tytuł strony oraz jej opis. Te dwa tagi, powinny również zawierać wskazówki, dotyczące najważniejszych słów kluczowych. Idealnym rozwiązaniem będzie umieszczenie ich w formie, w jakiej najczęściej wyszukują ich internauci.

Na początku było słowo

Współczesny Internet stawia na zróżnicowane formy przekazu, jednak w wyszukiwarce Google wciąż dominuje słowo. Słowo niesie ze sobą informacje, a te z kolei są cenne dla użytkowników. Posiadając tą wiedzę oraz znając swoją branżę (lub niszę), warto zadbać o treści, które będą istotne dla odwiedzających naszą stronę oraz dla Google’a. Jak się do tego zabrać? Przede wszystkim zadbać o zamieszczenie podstawowych informacji o naszym biznesie – kilka słów o firmie, ofercie oraz preferowane formy kontaktu. Odpowiednie ubranie tych elementów w zdania pozwoli na zaznaczenie obecności naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Do zdobycia wysokich pozycji, to może być jednak za mało. Skąd więc czerpać pomysły na dodatkowe treści? To proste – od użytkowników strony i klientów. To właśnie oni potrafią dostarczyć najwięcej inspiracji do tekstów! Dobrą i skuteczną praktyką jest więc zebranie pytań i wątpliwości swoich kontrahentów i wykorzystanie ich do przygotowania tekstów, które rozwieją wszelkie wątpliwości dotyczącej oferty naszej firmy, czy też specyfiki branży.

Treści i mapy

Przygotowując treść, warto zadbać także o jego wizualną stronę i kolejne fragmenty oddzielać za pomocą śródtytułów – nagłówków oznaczonych w html-u jako h1, h2, h3… Planując tekst, warto uwzględnić w nich miejsce na słowa kluczowe. Roboty Google’a dokładnie analizują ich zawartość, a algorytm uwzględnia ich treść i w SERP-ach wyżej umieszcza te strony, które dbają o prawidłową strukturę nagłówków (w kolejności – h1, h2, h3 i zachowaniem proporcji – jeden nagłówek najwyższego rzędu na sekcję strony) oraz nasycenie ich słowami kluczowymi.

Aby nasz serwis był jeszcze bardziej przejrzysty dla wyszukiwarki, nie można pominąć etapu “rozrysowania” jego mapy. Prawidłowo przygotowany plik sitemap.xml ułatwia robotom poruszanie się po stronie i pozwala na wskazanie tych, które są najważniejsze i powinny zająć odpowiednią pozycję w wyszukiwarce. Plik sitemap.xml można robotom “podsunąć” poprzez umieszczenie jej adresu w odpowiednim miejscu Google Search Console. Console to narzędzie, które pozwala obserwować, jak wyszukiwarka widzi i analizuje naszą stronę.

Podsumowanie co to jest seo

Wyżej wymienione działania to podstawa optymalizacji strony, którą może samodzielnie wykonać każdy posiadacz witryny internetowej, czasem z drobną pomocą specjalisty w dziedzinie (jak np. w przypadku przekierowań kopii strony). W bardziej zaawansowane manewry na seopoletku warto zaangażować specjalistów SEO, którzy podpowiedzą które działania mogą się okazać najsłuszniejsze w przypadku danej branży. Dobry SEOwiec będzie również czuwać, żeby nie przeoptymalizować serwisu co jest możliwe. Zadba o rzetelne linki, znaczniki i szereg innych aspektów istotnych z punktu widzenia widoczności witryny. Mamy nadzieję, że odpowiedź na pytanie co to jest seo została udzielona. Jeżeli masz dalsze wątpliwości daj nam znać lub napisz na Facebook`u – postaramy się pomóc!

Chcesz się dowiedzieć więcej o pozycjonowaniu? Skorzystaj z lekcji, które przygotowaliśmy z myślą o przyszłych zdobywcach najwyższych szczytów najpopularniejszej wyszukiwarki!

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Co to jest SEO? - zdjęcie nr 5

    Marcin

    09 paź 2018, 13:30

    Pozycjonowanie i SEO są to najważniejsze rzeczy, które należy od razu brać pod uwagę przy projektowaniu strony internetowej. Na początku należy wziąć pod lupę SEO pod kątem konfiguracji strony w internecie. Jak strona jest dobrze skonfigurowana wówczas można ją pozycjonować. Pozdrawiam.

  • Co to jest SEO? - zdjęcie nr 6

    Alicja

    07 gru 2020, 14:44

    Nie ma ustawień, wtyczek ani usług, które mogłyby spowodować wyświetlenie Twojej witryny jako pierwszej w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli ktoś oferuje Ci usługi SEO, które obiecują szybkie rezultaty, możliwe, że skierują fałszywy ruch do Twojej witryny. Może to skutkować karą za SEO Twojej witryny i zablokowaniem udziału w programach reklamowych.
    Tak pisze WordPress i tak odpowiada nawet na osobiscie zadane pytania,