Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Co to jest Blog?

Co to jest Blog? - zdjęcie nr 1

Co to jest Blog? - zdjęcie nr 2

Co to jest Blog? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Co to jest Blog?

Zamknij

Co to jest blog i po co on nam?

Czy warto poświęcać swój czas, energię, wiedzę, a czasem także pieniądze, by mieć bloga na swojej stronie lub sklepie internetowym. Z punktu widzenia specjalisty SEO to pomysł, który można określić krótko – jako wyśmienity. Co przemawia za posiadaniem bloga na stronie i co to jest blog?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

1. Obecność bloga oznacza systematyczne dodawanie nowych treści tematycznie powiązanych z ofertą strony, co może przekładać się na lepsze indeksowanie strony przez Google i w efekcie wyższe pozycje. Strona, której przybywa nowych treści, jest postrzegana przez roboty sieciowe Google jako atrakcyjniejsza, bardziej aktualna, potencjalnie bardziej interesująca dla czytelnika. Dlatego są gotowe nagrodzić ją wyższą pozycją w rankingu wyszukiwarki – oczywiście jeśli teksty zamieszczane na blogu są unikalne, poprawne i wartościowe.

2. Zyskujemy możliwość wykonania przy użyciu wpisów na blogu wewnętrznego linkowania, które wspiera pozycjonowanie. We wpisach na blogu (także tych opublikowanych już) warto dodawać linki prowadzące do produktów lub kategorii, które w logiczny sposób wiążą sią z tematyką wpisu.

3. Odpowiednio napisanie i obszerne teksty na blogach dobrze się indeksują zapewniając stronie internetowej dobrą widoczność – niejedna osoba może trafić na stronę dzięki tekstowi z bloga, który znalazła w wyszukiwarce.

4. Zwiększa się nasycenie słów kluczowych  na stronie. Siłą rzeczy dodawane na bloga teksty często są tematycznie związane z produktami lub usługami, na promocji których szczególnie zależy klientowi. Znajduje to odzwierciedlenie w używaniu pewnej terminologii uwzględniającej także słowa kluczowe.

5. Blog na stronie lub sklepie internetowym jest pomocą w pozycjonowaniu na tzw. długi ogon.

6. Blog może pełnić funcję wspierającą proces sprzedaży i stawać się częścią lejka konwersji. Jest to korzyść niezwiązana z SEO, ale warta odnotowania.

7. Blog pomaga kształtować oraz wzmacniać pożądany wizerunek firmy.

Skoro wiadomo już dlaczego warto zaangażować swoje środki i mieć bloga na stronie, to teraz czas na kilka podpowiedzi jak zatem prowadzić firmowego bloga, by pracował skutecznie na lepsze pozycje w wyszukiwarce.

Co to jest blog – podstawowe wytyczne

co to jest blog jak pisać

1. Subdomena czy podstrona?

Lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia SEO jest blog będący częścią strony, funkcjonujący jako podstrona dostępna pod adresem np. www.nazwa-firmy.pl/blog.

2. Długość tekstów publikowanych na blogu

Długość tekstu powinna być dopasowana do tematu, tak by tekst sprawiał wrażenie kompletnego i wyczerpującego dane zagadnienie. warto brać tez pod uwagę to jak może być on odbierany przez potencjalnego czytelnika – czy dostarczy mu potrzebnych informacji, a jednocześnie będzie zrozumiały i po prostu przyjemny w lekturze. Ważna jest także długość wpisu. Namawiamy do zróżnicowania w tym zakresie i dopasowywania się do charakteru wpisu na blogu. Wszak mogą się trafić i takie zwięzłe, bardzo informacyjne, w przypadku których nie ma się nad czym rozwodzić, jak i ich przeciwieństwo – tematyka domagająca się obszernego wpisu. Roboczo można przyjąć, że minimalna długość to 1000-1200 znaków (liczonych ze spacjami); nie dotyczyłoby to oczywiście wpisu o tym, że dana firma nie pracuje 2 maja, w środku długiego weekendu lub że zmienia siedzibę.

3. Częstotliwość publikowania tekstów

Blog wspierający działania proces pozycjonowania nie wymaga na szczęście aptekarskiej dokładności w publikacji tekstów. Nie ma wymogu codziennego publikowania tekstów. Wpisy nie muszą się też pojawiać w idealnie równym odstępie czasu. Sugerujemy, by w skali miesiąca wprowadzać 4-7 unikalnych tekstów, skupiając się raczej na ich obszerności i jakości niż częstotliwości publikacji. Dłuższe teksty, nawet rzadziej publikowane, mogą przynieść więcej SEO-korzyści stronie internetowej niż często wypuszczana „pańszczyzna” blogowa.

4. Użycie słów kluczowych w tekstach

Pisząc teksty na bloga warto używać w nich słów kluczowych wybranych do pozycjonowania naszej strony. Jeden tekst powinien zawierać 1-2 słowa kluczowe wybrane do pozycjonowania bloga. Należy unikać zbyt częstego sięgania po jedno słowo i wykorzystywania go w większości pisanych tekstów – by nie osiągnąć przypadkiem efektu odwrotnego od zamierzonego. Częstotliwość występowania słowa kluczowego w dedykowanym mu tekście powinna wynosić 1-3 razy w zależności od długości tekstu i możliwości jego użycia – tak, by tekst prezentował się sensownie i atrakcyjnie pod względem językowym. Słowo kluczowe powinno być używane w formie nieodmienionej i nieprzedzielonej innym słowem. Wyjątek można zrobić dla nazwy miejscowości. Wprowadzanie jej w sztywnej i nieodmienionej formie np. „czyszczenie klimatyzacji Konin” może być kłujące w oko czytelnika. W takiej sytuacji w tekście może pojawić się „czyszczenie klimatyzacji” i „Konin” osobno. Oczywiście możliwe jest używanie tych odmienionych form w tekście, nie pełnią jednak wtedy funkcji słowa kluczowego. Oczywiście nie w każdym wpisie muszą być wprowadzane słowa kluczowe.

5. Podział tekstu na partie

Preferowana forma tekstu umieszczanego na blogu to wpis podzielony na akapity, bloki, części. Dobrym pomysłem może być skorzystanie z ramki czy boksu informacyjnego. Tekst na blogu nie powinien robić wrażenia przytłaczającego monolitu. Do naturalnego i logicznego podziału tekstu warto wykorzystać też tytuł i podtytuły. Powinny być one oznaczone np. jako h1, h2, h3 – w zależności od długości i planowanego podziału tekstu. Jeśli to tylko możliwe, to tytuły i śródtytuły wzbogacajmy o słowa kluczowe. Oczywiście nie każdy nagłówek musi je zawierać – sięgajmy po nie w rozsądny sposób. Warto używać opcji pogrubienia w tekście dla wyrażeń zawierających słowa kluczowe lub dla samych słów kluczowych (ilość pogrubień – umiarkowana, sprawiająca nieprzesadzone wrażenie). Jednocześnie nie ma powodu, by w obrębie jednego wpisu sięgać po kilka typów czcionki.

6. Dodawanie grafik do wpisu

W tekście powinny zostać dodane grafiki czy wykresy, które także optycznie podzielą partie tekstu i ułatwią jego lekturę. Nie bójmy się ilustracji! Warto w tym miejscu zauważyć, że grafika, która ilustruje tekst, także może posłużyć wprowadzeniu linku do naszego wpisu. Odnośnik umieszczony w grafice także może być wykorzystany np. do wykonania wewnętrznego linkowania w obrębie naszego serwisu.

7. Dodawanie linków do wpisu – tips & tricks 🙂

Wpisy na blogu mogą zawierać linki wprowadzone w tekst lub grafikę prowadzące np. do konkretnych podstron czy produktów korespondujących z treścią wpisu. Wprowadzenie linku do wpisu, by było skutecznym wsparciem dla SEO i nie zaszkodziło naszej witrynie, musi być umiejętne. Jeśli się za to zabieramy, to warto pamiętać o kilku zasadach „SEO-BHP”:

– link nie musi znajdować się w każdym wpisie,
– należy wprowadzać 1-2, maksimum 3 linki do jednego wpisu; ich ilość związana jest z długością tekstu (w dłuższym tekście można więcej linków zamieścić),
– jeśli blog ma linki wychodzące, nieprowadzące do naszej strony  lub innych należących do klienta stron (np. innych jego blogów lub do sklepu internetowego), to należy te linki oznaczyć jako “nofollow” – to bardzo ważne, jeśli nie chcemy osłabiać swojej strony (a skoro zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie to zdecydowanie nie zależy nam na takim efekcie),
– linki prowadzące do podstron w obrębie jednej witryny nie muszą otrzymywać atrybutu „nofollow”.

Uwaga: powyższe zalecenia odnośnie wpisów na blogu śmiało można wykorzystywać także w kontekście prowadzenia sekcji z aktualnościami. Chcesz wiedzieć więcej? Ściągnij nasz darmowy poradnik związany z blogowaniem w biznesie! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany