Spis treści
Czytasz teraz:
Co to jest Blog?
Zamknij
Co to jest blog i po co on nam?
Czy warto poświęcać swój czas, energię, wiedzę, a czasem także pieniądze, by mieć bloga na swojej stronie lub sklepie internetowym. Z punktu widzenia specjalisty SEO to pomysł, który można określić krótko – jako wyśmienity. Co przemawia za posiadaniem bloga na stronie i co to jest blog?
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
1. Obecność bloga oznacza systematyczne dodawanie nowych treści tematycznie powiązanych z ofertą strony, co może przekładać się na lepsze indeksowanie strony przez Google i w efekcie wyższe pozycje. Strona, której przybywa nowych treści, jest postrzegana przez roboty sieciowe Google jako atrakcyjniejsza, bardziej aktualna, potencjalnie bardziej interesująca dla czytelnika. Dlatego są gotowe nagrodzić ją wyższą pozycją w rankingu wyszukiwarki – oczywiście jeśli teksty zamieszczane na blogu są unikalne, poprawne i wartościowe.
2. Zyskujemy możliwość wykonania przy użyciu wpisów na blogu wewnętrznego linkowania, które wspiera pozycjonowanie. We wpisach na blogu (także tych opublikowanych już) warto dodawać linki prowadzące do produktów lub kategorii, które w logiczny sposób wiążą sią z tematyką wpisu.
3. Odpowiednio napisanie i obszerne teksty na blogach dobrze się indeksują zapewniając stronie internetowej dobrą widoczność – niejedna osoba może trafić na stronę dzięki tekstowi z bloga, który znalazła w wyszukiwarce.
4. Zwiększa się nasycenie słów kluczowych na stronie. Siłą rzeczy dodawane na bloga teksty często są tematycznie związane z produktami lub usługami, na promocji których szczególnie zależy klientowi. Znajduje to odzwierciedlenie w używaniu pewnej terminologii uwzględniającej także słowa kluczowe.
5. Blog na stronie lub sklepie internetowym jest pomocą w pozycjonowaniu na tzw. długi ogon.
6. Blog może pełnić funcję wspierającą proces sprzedaży i stawać się częścią lejka konwersji. Jest to korzyść niezwiązana z SEO, ale warta odnotowania.
7. Blog pomaga kształtować oraz wzmacniać pożądany wizerunek firmy.
Skoro wiadomo już dlaczego warto zaangażować swoje środki i mieć bloga na stronie, to teraz czas na kilka podpowiedzi jak zatem prowadzić firmowego bloga, by pracował skutecznie na lepsze pozycje w wyszukiwarce.
Co to jest blog – podstawowe wytyczne
1. Subdomena czy podstrona?
Lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia SEO jest blog będący częścią strony, funkcjonujący jako podstrona dostępna pod adresem np. www.nazwa-firmy.pl/blog.
2. Długość tekstów publikowanych na blogu
Długość tekstu powinna być dopasowana do tematu, tak by tekst sprawiał wrażenie kompletnego i wyczerpującego dane zagadnienie. warto brać tez pod uwagę to jak może być on odbierany przez potencjalnego czytelnika – czy dostarczy mu potrzebnych informacji, a jednocześnie będzie zrozumiały i po prostu przyjemny w lekturze. Ważna jest także długość wpisu. Namawiamy do zróżnicowania w tym zakresie i dopasowywania się do charakteru wpisu na blogu. Wszak mogą się trafić i takie zwięzłe, bardzo informacyjne, w przypadku których nie ma się nad czym rozwodzić, jak i ich przeciwieństwo – tematyka domagająca się obszernego wpisu. Roboczo można przyjąć, że minimalna długość to 1000-1200 znaków (liczonych ze spacjami); nie dotyczyłoby to oczywiście wpisu o tym, że dana firma nie pracuje 2 maja, w środku długiego weekendu lub że zmienia siedzibę.
3. Częstotliwość publikowania tekstów
Blog wspierający działania proces pozycjonowania nie wymaga na szczęście aptekarskiej dokładności w publikacji tekstów. Nie ma wymogu codziennego publikowania tekstów. Wpisy nie muszą się też pojawiać w idealnie równym odstępie czasu. Sugerujemy, by w skali miesiąca wprowadzać 4-7 unikalnych tekstów, skupiając się raczej na ich obszerności i jakości niż częstotliwości publikacji. Dłuższe teksty, nawet rzadziej publikowane, mogą przynieść więcej SEO-korzyści stronie internetowej niż często wypuszczana „pańszczyzna” blogowa.
4. Użycie słów kluczowych w tekstach
Pisząc teksty na bloga warto używać w nich słów kluczowych wybranych do pozycjonowania naszej strony. Jeden tekst powinien zawierać 1-2 słowa kluczowe wybrane do pozycjonowania bloga. Należy unikać zbyt częstego sięgania po jedno słowo i wykorzystywania go w większości pisanych tekstów – by nie osiągnąć przypadkiem efektu odwrotnego od zamierzonego. Częstotliwość występowania słowa kluczowego w dedykowanym mu tekście powinna wynosić 1-3 razy w zależności od długości tekstu i możliwości jego użycia – tak, by tekst prezentował się sensownie i atrakcyjnie pod względem językowym. Słowo kluczowe powinno być używane w formie nieodmienionej i nieprzedzielonej innym słowem. Wyjątek można zrobić dla nazwy miejscowości. Wprowadzanie jej w sztywnej i nieodmienionej formie np. „czyszczenie klimatyzacji Konin” może być kłujące w oko czytelnika. W takiej sytuacji w tekście może pojawić się „czyszczenie klimatyzacji” i „Konin” osobno. Oczywiście możliwe jest używanie tych odmienionych form w tekście, nie pełnią jednak wtedy funkcji słowa kluczowego. Oczywiście nie w każdym wpisie muszą być wprowadzane słowa kluczowe.
5. Podział tekstu na partie
Preferowana forma tekstu umieszczanego na blogu to wpis podzielony na akapity, bloki, części. Dobrym pomysłem może być skorzystanie z ramki czy boksu informacyjnego. Tekst na blogu nie powinien robić wrażenia przytłaczającego monolitu. Do naturalnego i logicznego podziału tekstu warto wykorzystać też tytuł i podtytuły. Powinny być one oznaczone np. jako h1, h2, h3 – w zależności od długości i planowanego podziału tekstu. Jeśli to tylko możliwe, to tytuły i śródtytuły wzbogacajmy o słowa kluczowe. Oczywiście nie każdy nagłówek musi je zawierać – sięgajmy po nie w rozsądny sposób. Warto używać opcji pogrubienia w tekście dla wyrażeń zawierających słowa kluczowe lub dla samych słów kluczowych (ilość pogrubień – umiarkowana, sprawiająca nieprzesadzone wrażenie). Jednocześnie nie ma powodu, by w obrębie jednego wpisu sięgać po kilka typów czcionki.
6. Dodawanie grafik do wpisu
W tekście powinny zostać dodane grafiki czy wykresy, które także optycznie podzielą partie tekstu i ułatwią jego lekturę. Nie bójmy się ilustracji! Warto w tym miejscu zauważyć, że grafika, która ilustruje tekst, także może posłużyć wprowadzeniu linku do naszego wpisu. Odnośnik umieszczony w grafice także może być wykorzystany np. do wykonania wewnętrznego linkowania w obrębie naszego serwisu.
7. Dodawanie linków do wpisu – tips & tricks 🙂
Wpisy na blogu mogą zawierać linki wprowadzone w tekst lub grafikę prowadzące np. do konkretnych podstron czy produktów korespondujących z treścią wpisu. Wprowadzenie linku do wpisu, by było skutecznym wsparciem dla SEO i nie zaszkodziło naszej witrynie, musi być umiejętne. Jeśli się za to zabieramy, to warto pamiętać o kilku zasadach „SEO-BHP”:
– link nie musi znajdować się w każdym wpisie,
– należy wprowadzać 1-2, maksimum 3 linki do jednego wpisu; ich ilość związana jest z długością tekstu (w dłuższym tekście można więcej linków zamieścić),
– jeśli blog ma linki wychodzące, nieprowadzące do naszej strony lub innych należących do klienta stron (np. innych jego blogów lub do sklepu internetowego), to należy te linki oznaczyć jako “nofollow” – to bardzo ważne, jeśli nie chcemy osłabiać swojej strony (a skoro zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie to zdecydowanie nie zależy nam na takim efekcie),
– linki prowadzące do podstron w obrębie jednej witryny nie muszą otrzymywać atrybutu „nofollow”.
Uwaga: powyższe zalecenia odnośnie wpisów na blogu śmiało można wykorzystywać także w kontekście prowadzenia sekcji z aktualnościami. Chcesz wiedzieć więcej? Ściągnij nasz darmowy poradnik związany z blogowaniem w biznesie!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.