Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

2 komentarze

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść?

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść? - zdjęcie nr 1

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść? - zdjęcie nr 2

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – jak do tego podejść?

Zamknij

Zmiana strony internetowej a pozycjonowanie – strach ma wielkie oczy?

Strona internetowa firmy ma ważne funkcje – prezentuje ofertę, przyciąga klientów, stanowi wizytówkę firmy itp. Jest zatem rzeczą naturalną, ze taka witryna będzie podlegać ewolucji, a czasem nawet rewolucji pod postacią zupełnie nowej strony internetowej. Jest to rzecz absolutnie normalna, na którą pozycjoner musi być gotowy. Nie oznacza to jednak niestety, że takie wolty nie przynoszą spadków pozycji. Niepożądanym „efektem ubocznym” takich zmian bywają spadki pozycji, o czym informujemy otwarcie naszych klientów. Rolą specjalisty SEO jest zaproponowanie skutecznych działań naprawczych i ich realizacja. Uwaga: czasem zdarza się, że nowa strona internetowa jest gorsza pod względem SEO niż jej wysłużona poprzedniczka i nadrobienie spadków nie jest takie proste. To taka ciekawostka z życia pozycjonera.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W umowie na pozycjonowanie, którą podpisują z Verseo nasi klienci, znajduje się zapis wskazujący na konieczność informowania o wprowadzanych na stronie internetowej zmianach. Jak to wygląda w praktyce z informowaniem o wprowadzaniu zmian na stronie?

Kilka przydatnych wskazówek

1)    O zmianach na stronie informujemy pozycjonera przed ich wprowadzeniem, a nie po fakcie. Często sygnałem, że strona internetowa uległa większym zmianom, jest gwałtowny i duży spadek pozycji. Wtedy pozycjoner szybko stara się naprawić sytuację, by odzyskać wypracowane pozycje. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest poinformowanie zawczasu i pokazanie nowej wersji witryny przed jej oficjalnym debiutem. Pozycjoner zawsze może posłużyć swoją wiedzą i wsparciem sugerując na tym etapie wprowadzenie usprawnień pod kątem SEO.

2)    Lepiej jest powiedzieć za dużo niż za mało. Nie każdy potrafi ocenić czy wprowadzane przez niego zmiany na stronie są ważne z punktu widzenia SEO, czy nie mają wpływu na pozycjonowanie. Dlatego lepiej jest zasypywać pozycjonera informacjami o zmianach niż zachować daleko idące milczenie. Pewną wskazówką może być stwierdzenie, że dodawanie jest bezpieczniejsze niż odejmowanie. Jeśli chcemy dodać (dodać, a nie zmienić dotychczasowe) do naszej strony nowe informacje, podstrony, teksty itp., to jest to zmiana, o której nie musimy informować bezwzględnie pozycjonera, ponieważ nie zagraża ona dotychczas wypracowanym wynikom. Nie trzeba o takich zmianach informować, ale warto to jednak zrobić. Pozycjoner może te nowości wykorzystać pod kątem SEO – jeśli będą one pasować do tego celu.
Jeśli chcemy coś usunąć ze strony internetowej, to powinniśmy koniecznie poinformować pozycjonera o tym. Jeśli planujemy zastąpić dotychczasową zawartość strony czymś nowym, to także dajmy znać o tych planach.

3)    Jeśli zmianie ulegają dostępy do CMS lub FTP, to dajmy o tym znać niezwłocznie.  Aktualne, działające dostępy do strony to bardzo ważna sprawa. Bez dostępów skuteczne pozycjonowanie jest praktycznie niemożliwe. Nowe dostępy powinny trafić do pozycjonera bezzwłocznie. Jest to w interesie obu stron umowy.

4)    Zmiana strony internetowej – o tym trzeba koniecznie poinformować. Jeśli planujemy gruntowne odświeżenie swojej strony internetowej, przebudowę, zmianę CMS-a itp. to koniecznie informujemy o tym zawczasu pozycjonera. Przesłanie mu dostępu do roboczej wersji strony także jest bardzo dobrym pomysłem. Specjalista SEO podpowie coś na temat treści, przyjaznych linków, wersji językowych, konieczności zrobienia przekierowań czy wspierających pozycjonowanie adresów URL. Wszystko dla dobra strony internetowej.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany