Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Jak wzmocnić rozpoznawalność marki w 2019 roku?

Jak wzmocnić rozpoznawalność marki w 2019 roku? - zdjęcie nr 1

Jak wzmocnić rozpoznawalność marki w 2019 roku? - zdjęcie nr 2

Jak wzmocnić rozpoznawalność marki w 2019 roku? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Jak wzmocnić rozpoznawalność marki w 2019 roku?

Zamknij

Marka Twojej firmy jest jej najważniejszą wizytówką. Jeśli właściwie ją zbudujesz oraz rozwiniesz – wzmocnisz tym samym wartość swojego biznesu i zbudujesz długotrwałe relacje z odbiorcami. Pamiętaj jednak, że strategie brandingowe zmieniają się na przestrzeni lat – dopasowując się do aktualnych trendów na rynku. Co zatem robić, aby dopasować się do obecnie obowiązujących zasad? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci być na bieżąco.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jak wzmocnić rozpoznawalność marki i branding

Czym w ogóle jest branding? To sposób komunikacji z rynkiem, który jest ukierunkowany nie na promowanie konkretnych produktów / usług, ale na budowanie i wzmacnianie wizerunku marki.

Marka jest niczym osobowość Twojej firmy. To soczewka, w której skupiają się wszystkie wartości i emocje, które wzbudza Twój biznes w oczach klienta. Dobrze zbudowany brand pozwala Ci się komunikować z odbiorcą niemal bez słów. Wystarczy bowiem jeden rzut okiem na Twoje logo czy hasło przewodnie, aby w umyśle odbiorcy pojawił się ciąg skojarzeń.

To właśnie na brandingu opiera się strategia komunikacji największych światowych marek. Nie wierzysz? Zastanów się więc przez chwilę, jaki napój kojarzy Ci się z Bożym Narodzeniem i postacią Świętego Mikołaja? No właśnie.

Co zatem zrobić, aby zbudować opartą na emocjach relację i lojalność wobec marki? Oto rzeczy, które sprawdzają się w 2019 roku.

  • Dopasuj swoje logo do nowoczesnych kanałów komunikacji

Jedno, absolutnie niezmienne logo, które zawsze powinno pojawiać się w dokładnie takiej samej postaci? Taka zasada rzeczywiście była jedną z kardynalnych reguł brandingu, ale… dobrych kilka lat temu. Dziś odświeżanie logotypów jest niemal koniecznością – po to, aby dopasować się do zmieniającej się formy i funkcjonalności nowoczesnych mediów. Weź pod uwagę choćby responsywność stron internetowych. Jak Twoje rozbudowane logo, które idealnie prezentuje się na billboardach czy na dużym ekranie komputera, ma się zmieścić na 5-6-calowy ekran smartfona? Między innymi z tego powodu, obecnie obowiązującym trendem jest rozbudowywanie portfolio logotypów. Chodzi o tworzenie kilku wersji tego samego logotypu (z zachowaniem spójności i ciągłości w komunikacji wizualnej), które dopasowują się do kanału komunikacji.

  • Wykorzystanie AI w komunikacji z klientem

W świecie zdominowanym przez komunikację internetową nie ma miejsca na jednostronną rozmowę z konsumentem. Czasy, w których marka mówiła, a klient słuchał odeszły do lamusa historii. Nowoczesny branding opiera się na interakcji. Regularnej, opartej na zasadach szacunku i utrzymanej w odpowiednim klimacie. Ważna jest także szybkość odpowiedzi.

Z uwagi na to, że wiele pytań zadawanych przez klientów powtarza się, możliwa jest coraz większa automatyzacja tego kontaktu. Ale zwykłe umieszczenie FAQ na stronie internetowej nie wystarczy. Dziś możliwa jest zautomatyzowana interakcja – przy pomocy chatbotów. Działają one już np. na facebookowym Messengerze. Możesz je też umieścić bezpośrednio na swojej stronie internetowej. Czy to działa? Jak pokazuje wzrastająca popularność tego rozwiązania – jak najbardziej tak.

  • Personalizacja komunikacji

Nie chodzi tylko o zwykłe „dopasowanie treści komunikatu do potrzeb grupy docelowej”. Tę zasadę w brand marketingu znamy od dawna. Chodzi o pójście o krok dalej i precyzyjne dostosowanie treści wysyłanych konsumentowi do jego zainteresowań, podejmowanych w Sieci działań i problemów, z którymi się mierzy. Dane, których dostarczają m.in. osławione pliki cookies, pozwalają Ci wejść na nowy poziom jakości komunikacji. Znacznie łatwiej jest Ci np. wysłać mail reklamowy w idealnym momencie – np. niedługo po tym, jak klient przeglądał stronę internetową powiązaną tematycznie z tym, co oferuje Twoja marka.

Ale uwaga, nie można przy tym zapomnieć o „naturalności” tej komunikacji i zachowaniu umiaru. Zbytnia nachalność nie popłaca i źle wpływa na wizerunek Twojej marki. W poprawnym ułożeniu komunikacji bardzo pomocne są platformy marketing automation – jak np. Hubspot. 

  • Influencer marketing

Rola influencerów w świecie marketingu rośnie z roku na rok. Dzięki rekomendacjom udzielanym przez blogerów i vlogerów wiele marek zwiększyło swoje zasięgi i wartość rynkową. Ten trend w kolejnych latach niewątpliwie się utrzyma. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej możliwościom, jakie płyną z tego źródła. Po raz kolejny jednak uwaga – sposób, w jaki zostanie zrealizowana współpraca z influencerem, musi dawać wrażenie jak największej naturalności. Pamiętaj, że zbytnia perswazyjność i nachalność promocji może zdziałać tyle „dobrego” co product placement w wielu polskich filmach. Poza tym, to, jakiego influencera wybierzesz do współpracy, również rzutuje na wizerunek Twojej marki na późniejszych etapach. 

  • Liczą się historie i doświadczenie

Branding jest nakierowany przede wszystkim na budowanie emocjonalnej relacji z marką. Kiedy brand przestaje być konsumentowi obojętny i zaczyna budzić konkretne reakcje – to oznacza, że wygrałeś. Tego celu nie osiągniesz jednak, kusząc konsumentów kolejnymi promocjami i obniżkami. Jasne, są one ważne, ale przyniosą tylko krótkofalowe zwyżki w wynikach sprzedażowych.

Najbardziej wartościowe jest długofalowe zaangażowanie. Aby stworzyć taką relację z klientem w 2019 roku – postaw na budowanie wspólnych doświadczeń. Angażuj klientów do podejmowania działania. Jak? Możesz to zrobić, wykorzystując social media. Dobrze sprawdzą się np.

  • interakcje z użytkownikami portali społecznościowych – np. poprzez grupy tematyczne, które zyskują na popularności,
  • RTM, a więc real-time-marketing, czyli posty nawiązujące do najnowszych wydarzeń i trendów.
  • Organizowanie różnego rodzaju konkursów dla fanów w social mediach – takich, które wymagają podjęcia przez nich konkretnego działania, podzielenia się własnymi doświadczeniami, wykonania jakichś czynności „w realu” itp.
  • Przenikanie się marketingu online oraz offline

Granice między promocją w sieci i poza nią coraz bardziej się zacierają, a komunikaty są ze sobą powiązane w ramach cross channel marketingu. Przykład? Kody QR na nośnikach reklam outdoorowych czy hashtagi stosowane w kampaniach telewizyjnych. Można tak długo wymieniać.

Podsumowanie

Jak widzisz, świat brand marketingu zmienia się wraz z postępem technologicznym oraz ewolucją sposobu komunikowania się. Ważne więc, aby śledzić na bieżąco pojawiające się trendy i… po prostu je wdrażać.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany