Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Content is the king – 9 nawyków najlepszych twórców

Content is the king – 9 nawyków najlepszych twórców - zdjęcie nr 1

Content is the king – 9 nawyków najlepszych twórców - zdjęcie nr 2

Content is the king – 9 nawyków najlepszych twórców - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Content is the king – 9 nawyków najlepszych twórców

Zamknij

W świecie współczesnego marketingu zwykło się mawiać: „Content is the king”. I rzeczywiście, bez skutecznych treści nie powiedzie się żadna kampania sprzedażowa – bez względu na to, jaki przybiera charakter i w jakich mediach jest realizowana. Nie wystarczą jednak „jakiekolwiek” treści. Tylko te przygotowane w odpowiedni sposób pozwolą Ci zrealizować marketingowe cele. Czym jednak jest ten „odpowiedni sposób” i jak go znaleźć? Oto kilka nawyków, które warto wypracować, aby tworzyć lepsze, bardziej angażujące treści. Content marketing to obecnie jedna z najskuteczniejszych, a zarazem najciekawszych form promowania swoich produktów i usług. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

9 nawyków najlepszych twórców contentu

Na początek ważne ostrzeżenie: łatwo nie będzie. Nawet jeśli masz lekkie pióro i głowę pełną pomysłów, to może nie wystarczyć – zwłaszcza, że content marketing zmienia się z prędkością światła, a nowe trendy wypierają stare, zanim zdążysz się obejrzeć. Aby stać się twórcą wartościowych i angażujących treści, musisz wypracować pewne nawyki. Takie, które sprawią, że krok po kroku z aspirującego amatora staniesz się ekspertem, za którym będą podążać inni.

Tworzenie treści zaczyna się na długo przed tym, jak zasiądziesz do klawiatury

Dobre teksty nie powstają z próżni. Nie są też wyłącznie efektem pogłębionego researchu merytorycznego czy opracowania kilku kluczowych haseł reklamowych ani nawet konkretnej strategii pisania. To tak, jakby powiedzieć, że himalaista zdobył K2, bo zabrał ze sobą najlepszy sprzęt wspinaczkowy. Tymczasem jego sukces był uwarunkowany wieloletnim treningiem fizycznym, pracą nad kondycją mentalną oraz stopniowym aklimatyzowaniem się do warunków, jakie pasują w wysokich górach. Co to ma wspólnego z pisaniem? Tyle, że u jego podstaw leżą również wiedza, doświadczenie oraz wypracowywane latami umiejętności.

Bez względu na to, czy tworzysz bloga firmowego, artykuł sponsorowany, opis produktu czy notkę do social mediów – sam proces pisania musi być poprzedzony zdobyciem odpowiedniego doświadczenia oraz wiedzy.

I właśnie w tym pomoże Ci kilka prostych i sprawdzonych nawyków. Zatem do dzieła bowiem to content is the king!

  • Bądź na bieżąco z nowinkami z branży

Branża marketingu zmienia się niesamowicie dynamiczne. To, co było trendem jeszcze rok temu, dziś odchodzi już do lamusa historii. Równie szybko zmieniają się wytyczne obowiązujące w świecie SEO. Jeśli myślisz, że nasycenie artykułu milionem słów kluczowych przyniesie Ci pożądane efekty, no cóż. To już od dawna tak nie działa. Ale aby o tym wiedzieć, musisz być dobrze poinformowany.

Nic nie dostarczy Ci świeżej, aktualnej wiedzy o content marketingu lepiej niż portale branżowe. Te, na których eksperci komentują najnowsze tendencje na rynku, publikują studia przypadków i prezentują najciekawsze strategie. Czytaj o nich codziennie, a łatwiej będzie Ci je zastosować „w życiu” – a dokładniej w pisanych tekstach.

Nie poprzestawaj na treściach stricte branżowych. Wejdź również w buty odbiorcy. Sprawdź, jakie portale i tematy są teraz najgorętsze. Jako twórca contentu nigdy nie wiesz, co i kiedy Ci się przyda.

  • Pisz regularnie

Jak to było z nieużywanymi mięśniami, które zanikają? Z umiejętnością pisania jest podobnie. Trening czyni mistrza. Dlatego pisz, pisz i jeszcze raz pisz. Dokarmiaj swoją kreatywność – nawet jeśli aktualnie nie stoi przed Tobą żadne zawodowe zadanie pisarskie. Baw się stylem, poszukuj nowych synonimów, zastanawiaj się, jak napisać to samo, ale bardziej wyraziście i poza schematem… Dzięki temu krok po kroku rozbudujesz swój pisarski warsztat, a Twój język stanie się, jak mawiał poeta, bardziej giętki.

A co pisać? Cokolwiek sprawia Ci przyjemność! I nie! To wcale nie musi być esej na 1500 słów ani artykuł naukowy. Wystarczy, że poświęcisz 10-15 minut na stworzenie krótkiego tekstu. Może opisu produktu? Może zabawnej historii w klimacie storytellingu? Może komentarza do tego, co przeczytałeś na portalu branżowym?

Przy okazji zwróć uwagę na to, kiedy pisze Ci się najlepiej. Wcześnie rano? A może późnym wieczorem? Wykorzystaj tę wiedzę w praktyce, aby najtrudniejsze pisarskie zadania zostawić sobie właśnie na najkorzystniejszą dla siebie porę.

  • Poznaj swoją grupę docelową

Treści o charakterze marketingowym nie piszesz dla siebie, ale dla konkretnej grupy odbiorców. Dlatego tworząc, musisz umieć wejść w ich skórę – spróbować myśleć tak jak oni. W końcu to do tego audytorium ma trafić Twój komunikat i… to odbiorcy są de facto osobami, które płacą Twoje rachunki. A skoro tak, poznaj ich bliżej i dopasuj komunikat do ich sposobu myślenia, zainteresowań i preferencji. Weź pod uwagę takie czynniki demograficzne jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • miejsce zamieszkania (duże miasto, mała miejscowość czy wieś?),
  • rodzaj wykonywanej pracy (fizyczna, biurowa?),
  • poziom zarobków,
  • styl życia (single, młodzi rodzice, wielopokoleniowe, tradycyjne rodziny?).

Każdy z tych wyznaczników powinien mieć wpływ na styl i merytorykę treści, które tworzysz. To klucz do skutecznej sprzedaży.

  • Wyróżnij się

Ile razy już czytałeś o „ofercie dopasowanej do indywidualnych potrzeb klienta” albo o „najwyższej jakości produktów”? Choć te stwierdzenia mogą być prawdziwe, są tak oklepane, że pozostają niezauważone w tłumie. A nuda i powtarzalność w świecie marketingu – także tego odnoszącego się do treści – jest niewybaczalnym błędem. Nie możesz sobie na nią pozwolić.

Pytanie jednak: jak i czym się wyróżnić? Może oryginalnymi przykładami, którymi zilustrujesz treści swoich artykułów? A może zabawnym, pełnym żartów słownych stylem? Znajdź swoją siłę i wykorzystaj ją. Ale uwaga! Twój unikalny styl musi nadal wpisywać się w oczekiwania docelowej grupy czytelników. Najlepszym udaje się znaleźć idealny balans między jednym a drugim.

  • Dziel się wartościowymi treściami

Magia Internetu polega również na tym, jak łatwo jest dzielić się informacjami, które są w nim publikowane. Wystarczy jedno kliknięcie, aby polecić znajomym z Facebooka czy Twittera ciekawy artykuł czy zabawny filmik. Sęk w tym, że Sieć jest przepełniona treścią. Dobry twórca contentu, poza tym, że umie tworzyć merytoryczne i angażujące treści, wie też, jak selekcjonować docierające do niego informacje. Nie boi się też nimi dzielić i powoływać się na dobre artykuły w swoich własnych.

To jednak nie wszystko. Interakcje z tekstami innych pomogą Ci też budować wizerunek eksperta. Dziel się swoją wiedzą, komentuj je, wnoś wartościowe punkty do dyskusji. Stań się częścią społeczności internetowej – tak stworzysz własną markę.

  • Obserwuj kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)

Internet to nieprzebrany gąszcz informacji. Skąd zatem masz wiedzieć, czy te, które opublikowałeś, przyniosły oczekiwany oddźwięk? Samo wrzucenie treści do sieci nie wystarczy. Musisz też umieć ocenić, jakie są rezultaty Twojej pracy. Pomogą w tym kluczowe wskaźniki efektywności. Dla twórcy contentu są to:

  • liczba wyświetleń i interakcji z postem w social mediach,
  • ruch bezpośredni – a więc liczba odbiorców, którzy trafili np. na Twojego bloga, wpisując „z palca” jego adres w wyszukiwarce (a nie np. przez polecenie),
  • ruch organiczny – to ten „napędzony” przez wyszukiwarki internetowe,
  • konwersja – a więc liczba / procent odbiorców, którzy po zapoznaniu się z treścią podjęli pożądaną interakcję, np. pozostawili dane kontaktowe albo utworzyli profil w serwisie.

To mierzalne wyniki, które świadczą o efektywności Twojej pracy. Obserwuj je i wyciągaj z nich wnioski.

  • Ucz się od innych

Środowisko twórców treści rośnie z roku na rok, także w Polsce. A to stwarza Ci szanse uczenia się od najlepszych. Nie bój się ich wykorzystać. Zawsze jest coś, czego nie wiesz i ktoś, kto może Cię zainspirować do jeszcze lepszego wykonywania swoich zadań. Obserwuj więc to, co dzieje się w branży (pamiętasz jeszcze wskazówkę nr 1?) i stwórz sobie jak najwięcej możliwości do kontaktu ze społecznością twórców contentu. Uczestnicz w konferencjach i warsztatach branżowych, zapisuj się na kursy oraz szkolenia i po prostu spotykaj się z ekspertami z Twojego środowiska. Każde takie spotkanie przyniesie Ci nowe doświadczenia.

  • Oferuj rozwiązania problemów, a nie tylko ich diagnozę

Stwierdzenie, że „źle się dzieje” albo że „coś wymaga poprawy” to wyważanie otwartych drzwi. W swoich treściach nie możesz więc na tym poprzestać. Twoja docelowa grupa odbiorców oczekuje czegoś więcej – impulsu do działania, drogi wyjścia. Dlatego nie poprzestawaj na recytowaniu rzeczy, które już wiesz (i Twoi odbiorcy też). Zastanów się, jakie rozwiązania możesz zaoferować? Pobudź swoją kreatywność i zastanów się, jak sprostać oczekiwaniom czytelników – jak rozwiązać ich problemy.

  • Powątpiewaj

Sposobem na wyćwiczenie umysłu jest poddawanie wszystkiego w wątpliwość. Chodzi o umiejętność wychodzenia poza utarty szablon i spojrzenia na rzeczywistość z zupełnie nowej (świeżej!) perspektywy. Wyjdź zatem poza sztywne ramki i zamień się, choć na chwilę, w adwokata diabła. Zadawaj samemu sobie pytania, „po co” i „dlaczego” – i zastanów się, czy Twoje treści na pewno wnoszą coś nowego. Z czasem staną się coraz lepsze.

Na twórcach treści marketingowych spoczywa nie lada odpowiedzialność. To od ich sprawnego pióra, kreatywności i dogłębnej znajomości specyfiki potrzeb swoich odbiorców zależy skuteczność prowadzonych kampanii. Jeśli chcesz dołączyć do grona tych najlepszych – wprowadź do swojej codziennej pracy opisane powyżej nawyki. Spróbuj i przekonaj się, jak szybko zobaczysz rezultaty!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany